AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Ok, i utgangspunktet er det jo greit, men så er jeg litt restriktiv i forhold til hva jeg kan spise av animalske produkter, som jo er en stor del av vanlig lavkarbo. Spiser ikke kjøtt og unngår melkeprodukter så mye jeg kan, unntatt smør. Kroppen min er også temmelig "treig" så det er også veldig begrenset hvor mye karbo jeg kan spise for at den skal komme i ketose. Skal ned i vekt og vil derfor ta noen uker nå i ketose hvor jeg heller ikke spiser så mye. En kickstart, liksom. Kan eventuelt spise kjøtt i denne perioden, om det er enklest sånn? Egg vet jeg at er bra. Men hva annet? Anonymous poster hash: 063db...f6e
Løvetanten Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 (endret) ALLER FØRST: Spis deg mett!! Ikke driv på å telle kalorier OG karbohydrater. det er både teit og unødvendig. Er du en karbobrenner nå så kommer du til å trenge en 2-3 uker på å venne deg om til fettforbrenning, og det siste du trenger da er sult. De kaller det carb-flu... Kyllingvinger, kyllinglår, kraft kokt på bein, andekjøtt, brokkoli, blomkål, grønn salat, oljedressinger, egg, bacon (!!), smør, fløte, krem, creme fraiche, ost. Hva med å lage salater? Grønne blader, revet ost, kyllingkjøtt, oljedressing, fetaost. Kyllingvinger til mellommål God skinke, parma eller noe annet? Lag tynne omeletter og rull inn fisk, strimlet kål, creme fraiche, kaviar (usøtet). Endret 1. november 2013 av Løvetanten 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Tusen takk! Creme fraiche, går det an å bruke i eggerøre mon tro? Bacon skal jeg også gå til innkjøp av, det er sånt jeg blir stappmett av ^^ Det, pluss grønnsaker (brokkoli og blomkål) og en neve nøtter hver dag. Er det OK, ernæringsmessig? Anonymous poster hash: 063db...f6e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Tusen takk! Creme fraiche, går det an å bruke i eggerøre mon tro? Bacon skal jeg også gå til innkjøp av, det er sånt jeg blir stappmett av ^^ Det, pluss grønnsaker (brokkoli og blomkål) og en neve nøtter hver dag. Er det OK, ernæringsmessig? Anonymous poster hash: 063db...f6e Herregud, nei, det er altfor lite. En forutsetning for å lykkes med et ketogent kosthold er å få i seg nok fett og nok proteiner. Siden du er såpass clueless som du er, bør du faktisk telle kalorier slik at du ikke får i deg for lite. Får du i deg for lite, er du dømt til å mislykkes på sikt. Anonymous poster hash: 4cfa0...cf3
Løvetanten Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 Spis sånn at du er mett. Ikke bry deg om hvor mye det evt er, bare spis. Med et ketogent kosthold så bryr man seg aldri om kaloriene.
Løvetanten Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Og nei. Det du foreslo er ikke nok. Du trenger mat kvinne! Du er ikke en liten vannplante eller en mus i et lite musehus. Du er en voksen, aktiv, levende kvinne som trenger mat for å fungere. Ikke sultekost eller idiotiske dietter. Ketogen kost er sunn og næringsrik, men om du skal sultefore deg selv i tillegg så er ingenting sunt. Comprende?
Supraspinatus Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Hvorfor velger du en så restriktiv vei innenfor lavkarbo når du allerede lever restriktivt ved å unngå kjøtt? Bacon er forsåvidt kjøtt, men du må være klar over at dette er ofte prosessert og ikke nødvendigvis det beste alternativet selv om det er en fin kilde til fett. Varier hvilket kjøtt du spiser. Og om du får tak i velger du kjøtt fra dyr som spiser det de fra naturens side var med til å spise. Dyr som har hatt det bra har bedre fettsyresammensetning og er ofte fri for hormoner og annet de stapper i industridyrene for å få dem til å vokse fort. Nøtter og melkeprodukter er ikke det ideelle å ha som "staple" i et ketogent kosthold. Det blir fort litt mye karbohydrater, og proteiner fra melkeprodukter (myse og kasein) er av biologisk høy verdi. Det tas derfor fort opp og gir en større utskillelse av insulin enn protein fra kjøtt. (Protein fra melkeprodukter er veldig bra altså, men spiser du litt for mye av det er det lett å komme ut av ketose.)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Kjøtt og fisk sammen med massevis av grønnsaker (med lav GI) og salat. 3-4 slike måltider hver dag. Anonymous poster hash: 7f8da...919
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Hvorfor velger du en så restriktiv vei innenfor lavkarbo når du allerede lever restriktivt ved å unngå kjøtt? Bacon er forsåvidt kjøtt, men du må være klar over at dette er ofte prosessert og ikke nødvendigvis det beste alternativet selv om det er en fin kilde til fett. Varier hvilket kjøtt du spiser. Og om du får tak i velger du kjøtt fra dyr som spiser det de fra naturens side var med til å spise. Dyr som har hatt det bra har bedre fettsyresammensetning og er ofte fri for hormoner og annet de stapper i industridyrene for å få dem til å vokse fort. Nøtter og melkeprodukter er ikke det ideelle å ha som "staple" i et ketogent kosthold. Det blir fort litt mye karbohydrater, og proteiner fra melkeprodukter (myse og kasein) er av biologisk høy verdi. Det tas derfor fort opp og gir en større utskillelse av insulin enn protein fra kjøtt. (Protein fra melkeprodukter er veldig bra altså, men spiser du litt for mye av det er det lett å komme ut av ketose.) Takk! Noen forslag til hvilke dyr som generelt har det best? Vet det varierer med produsenten og slikt, men jeg har ikke spist kjøtt på år og dag, så foruten at Prior-kylling er fy vet jeg ingenting om sånt. Skal ikke være i ketose lenge. Bare til kroppen har omstilt seg skikkelig. Kjøtt og fisk sammen med massevis av grønnsaker (med lav GI) og salat. 3-4 slike måltider hver dag. Anonymous poster hash: 7f8da...919 Takk! Spis sånn at du er mett. Ikke bry deg om hvor mye det evt er, bare spis. Med et ketogent kosthold så bryr man seg aldri om kaloriene. Takk for hjelp Anonymous poster hash: 063db...f6e
Supraspinatus Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Takk! Noen forslag til hvilke dyr som generelt har det best? Vet det varierer med produsenten og slikt, men jeg har ikke spist kjøtt på år og dag, så foruten at Prior-kylling er fy vet jeg ingenting om sånt. Skal ikke være i ketose lenge. Bare til kroppen har omstilt seg skikkelig. Tror ikke det finnes noe direkte fasit på hvilke dyr som har det bra. Økologisk produksjon er et startsted, men stempelet er ingen garanti for at de har det bra. Generelt kan jeg si at sauer, rein og viltkjøtt er generelt bra selv om de ikke er debiogodkjent. Det er dyr som stortsett ute. Det finnes også nisjeprodusenter som er ekstra gode med dyreholdet. Det er ikke sånn at det er en hard linje mellom bra kjøtt og dårlig kjøtt. Det er lurt å ha i hodet at dette er en svært glidene overgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå