Gå til innhold

En ny og sunnere livvstil! Bli med davel!

Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Hei jenter!!

Det er kjempebra motivasjonsfaktor å ha andre med på laget og en form for "meldeplikt".

Jeg har lest igjennom hele tråden og ser dere har allerede fått en del gode råd på dette, men vil svært gjerne gi dere noen flere (hvis jeg får lov).

Jeg slanker meg ikke, men trener aktivt med vekter for å stramme opp, noe jeg har gjort aktivt i ett år. Og er VELDIG opptatt av riktig kosthold, og har vært det i en del år...

Stikk innom iform.no eller treningsforum.no. Les litt på de forskjellige trådene, der vil dere finne masse om riktig kost og gode råd for å få forbrenningen igang.

Jeg synes dere er kjempeflinke, men dere må unne dere en spisedag i uka for at dette skal gå i lengden.

Jeg har lørdag eller søndag hvor jeg spiser ALT jeg kunne ønske, og dette gjør at jeg klarer å holde meg resten av uka. Og jeg er virkelig glad i sjokolade!!!

Så lykke til videre jenter!!!! Send meg en PM hvis jeg kan hjelpe med noe, det er lettere å svare på spørsmål en å skrive tre sider her om hvordan det bør være :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har begynt et nytt og bedre liv! (tror jeg :roll: )

Ny uke, ny start og nye muligheter! Spise sunt, drikke mye vann, komme seg i gang med regelmessig trim! FULL SKJERPINGS! :)

Blir dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig stolt av meg sjøl! Har begynt å sykle til og fra jobben hver dag. Må nesten røre på meg nå som jeg har treningsfri.

Har vært kjempelat ei uke, men nå skal jeg passe på å ta noen sett med push-ups, dips og sit-ups for å holde skrotten litt ved like. Kan jo ikke la meg forfalle fullstendig sjøl om det er ferie...

Spiser realtivt fornuftig, men bakte boller forrige uke og ostekake denne uka her, drakk en cider i helga og har snopa litt sjokolade også, men ingen store sprekker. Skal jeg leve med dette så må jeg la meg sjøl kose meg litt også :wink:

Jeg er fremdeles med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kaster meg med jeg og, begynte å trene Pilates forrige uke, og skal slutte å snope i ukedagene, èn helgedag må være lov eller klarer jeg det ikke.

så i forrige uke så trente jeg pilates 20-min tre dager + 4-5 push-ups, pilates 50-min + 4-5 push-ups to dager og hadde to dager "fri" siden jeg ikke var hjemme før klokka var ti-halv elleve og det var litt sent å trene på en hverdag.

Spiser grovbrød med masse grønnsaker, lettost, skinke, leverpostei, fiskekaker etc etc. og skeier ut med frukt, frukt-is, rosiner etc

På fredag hadde jeg snokdagen min, og gikk nok litt over the hill.... :oops: spiste MASSSE!! :oops: men dansa ekstra også på lørdag, i tillegg til pilatesen.

denne uka har startet godt, i går gikk jeg hjem fra jobb (ca tre kvarter effektiv gange hovedsakling slak oppoverbakke) + trente 20-min pilates. spiste sunt men tok meg en new energy pga skrekkelig sjokoladesug.

idag skal jeg også gå hjem, trene 50-min pilates og kjøpe med meg jordbær hjem, det er det eneste som stagger sjokoladelysten nogenlunde. :)

skal bli superbabe i løpet av sommern!!!! :sjarmor::sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate aline! *imponert*

Du er jo utrolig flink - og blir du enda mer babe enn du alt er.. Da blir det utrygt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor: takker Suzy! :sjarmor:

Har lagt seg noen kilo rundt livet i løpet av de siste åra, som jeg kunne tenke meg å trene av + at jeg alltid har vært vant til å være nokså veltrent. Nå danser jeg jo bare, og det holder ikke like godt på veltrentheten som den treninga jeg dreiv med før. så Pilates videoer til hjemmebruk har ihvertfall foreløpig vist seg å være ett supert tillegg.

Nå har vi sommerferie fra dansinga også, så noe må jeg jo gjøre!!

Også har jeg bare tre arbeidsdager pr uke nå denne uka, neste uke og uka etter, så da gidder jeg ikke kjøpe månedskort til bussen, men går istedenfor. (ihvertfall hjemmover....)

Og grovt brød med salat, godt pålegg og tomater, agurk og paprika er jo bare snadder!! vann er stort sett det eneste jeg drikker uansett, så akkurat det blir ikke noe jobb å fortsette med.

Pilatesvideoene er bra Suzy, har du prøvd dem? Også er det mye lettere når man har en kort og en lengre, forda kan man tenke "20 min? eller 50 min?" istedenfor "trene? ikke trene?" som jeg lett gjorde når jeg ikke hadde annet alternativ. :wink: og de tar virkelig på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pilatesvideoene er bra Suzy, har du prøvd dem? Også er det mye lettere når man har en kort og en lengre, forda kan man tenke "20 min? eller 50 min?" istedenfor "trene? ikke trene?" som jeg lett gjorde når jeg ikke hadde annet alternativ. :wink: og de tar virkelig på! :)

Tanken har slått meg, men jeg syns det er vanskelig å finne rom for å trene hjemme...

Har mann og barn som svever rundt meg hele tida og jeg ville sannsynligvis fått alldeles dilla av å børste dem unna meg når jeg skal trene (det virker som jeg er mer intressant jo mindre oppmerksom på dem jeg er :roll: )

MEN - hvor mye koster videoene og hvor får du tak i dem???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har slått meg, men jeg syns det er vanskelig å finne rom for å trene hjemme...

Har mann og barn som svever rundt meg hele tida og jeg ville sannsynligvis fått alldeles dilla av å børste dem unna meg når jeg skal trene (det virker som jeg er mer intressant jo mindre oppmerksom på dem jeg er :roll: )

MEN - hvor mye koster videoene og hvor får du tak i dem???

de koster vel en fem hundre.... men da får du innføringsvideo, 20 min og en 50 minutters DVD + to VHS med spesialtrening. + kostholdsveiledning (som jeg ikke har lest...) og trenings plan. Jeg syntes det var verd det.

den 20 minuttersen får man liksom alltid lirket inn.

Men det er klart det er vanskeligere når du har unger, du har ikke åpning etter leggetid da?

kjøpes på TVshop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke TV Shop'en...

Det er alltids rom på et eller annet tidspunkt, men dette er sånn typisk som gubben kommer til å le av meg for (og da blir jeg litt flau og litt demotivert), men datter'n på 12 kan nok være intressert i å være med...

Etter leggetid for henne er litt vel sent for trening.

Skal jammen se litt nærmere på dette...

Er treningsopplegget på VHS også? Har nemlig videospiller i stua oppe, der det er aktuelt å trene, men ikke DVD (den står nede). Hvor mye plass trenger man og er det noe hopping og slikt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ingen hopping, du trenger plass nok til å kunne ligge rett ut og en "benlengde" i omkrets ca..... :ler: jeg flytter litt på bordet mitt i min 32 m2 lille leilighet, og får fint plass til pilates. så det er ikke mye plassen som skal til.

datter på 12 kan nok fint være med ja!!

Det blir litt sånn slow-motion-mage-rumpe-lår-aerobic.... så du utfører det meste av treningen liggende/sittende på gulvet.

Til "matte" bruker jeg bare ett ullpledd som er brettet i en ok str med ett håndkle over, thats it.

tror du får dem som både vhs og som dvd, så ikke så nøye etter men mener å ha lest at noen har kjøpt vhs også, og at det faktisk er billigere?

ta en titt du, og fnys av mannen din som ler av det!!! :tunge1: når vi supersnellene sprader flotte rundt etter trening så kan han le da tenker jeg!!! :sjarmor::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en titt du, og fnys av mannen din som ler av det!!! :tunge1: når vi supersnellene sprader flotte rundt etter trening så kan han le da tenker jeg!!! :sjarmor::ler:

Hah *kaster med nakken* Da blir det bare grafsing tenker jeg :sjarmor:

Har et stort gulvteppe oppe som sikkert duger godt som underlag for trening... *løper til TV Shop'en*

Takk for tipset aline!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så flott at flere holder på med pilates... nå må dere lese meg rett her... holder på og holder på - SKAL begynne, heter det, fikk nemlig boka i dag, starter der og så blir det evt video etterhvert (eh...og videospiller... og jeg som hadde tenkt å kaste ut tv`en fordi jeg rett og slett ikke ser på den....)

Ellers er jeg stolt av meg selv, jeg har kun spist sunt i dag og INGEN sjokolade. Er bare å innse at jeg er fullstendig hekta på sukker og det har tatt litt av i en periode nå. MÅ HA enten sjokolade, brus, kake, eller NOE med sukker i... Og jeg har drukket en iste i dag, så sukker har jeg fått, men som sagt IKKE sjokolade og IKKE brus! Det syns jeg er skikkelig fremgang! Da er det bare å gjenta det i morgen, dette går fiiiint!!! :ler:

Har drukket mye vann i dag, flink med det nå. Fortsetter med det også!

Og nå skal jeg lese Pilatesboka mi og finne ut av øvelsene! Starte i morgen! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld gikk jeg tur sammen med ei venninne i en og en halv time. Vi gikk ikke fort, men jeg var faktisk litt varm og svett etterpå.

Sykler fortsatt på jobb også!

Var på tv shop og sjekka Pilatesen - ville jo helst hatt dvd'n pga av kveliteten, men det er liksom ikke plass til gymming foran tv i stua ... Må vente på lønn uansett før jeg kjøper :roll:

I dag skal jeg komme meg på butikken og kjøpe badevekt! Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går:

gikk hjem fra jobb, ca tre kvarter. Trente pilates i ca 50 min + 6 push-ups.

spiste sunt + masse frukt, MEN var så dum at jeg kjøpte en boks nugatti... :oops: :-( og spiste seff. to skiver med det på også.... og det kunne nok vært ett tynnere lag nugatti på de skivene..... :roll::ler:

men, jeg trener dobbeltså mye som før og spiser ellers sunnere, så LITT må det jo hjelpe selv med nugattiskiver til kvelds. :)

idag er siste jobbdagen min denne uka, så resten av dagene skal jeg gå masse turer + trene 50-min pilatesen ihvertfall annen hver dag og 20 min de resterene!! Oppdaterer her på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada, er her fortsatt..

Etter litt ferie er jeg i gang igjen! Har hatt to uker med mye kos men også mye gåing så det ble ikke så verst allikevel. Vekt? Aner ikke. Men formen har blitt dårligere gitt..

Har vært hjemme nå i to uker snart, og trent hver dag (minus søndag :oops: , men det må vel være lov..). Enten løping eller sykling med påfølgende styrke.

Og spiser sunt. Og har tenkt å fortsette med det!

Fikk en liten oppvekker da jeg fikk øye på denne tråden igjen, stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suklet til jobb i dag også *klapper seg selv på hodet* sjøl om bilen sto der og lokket på meg... :wink:

I går tok jeg meg selv i nakken og tok ei skikkelig økt med sit-ups og andre mageøvelser. Det føltes godt! Har ikke styrketrent på godt over ei uke (bortsett fra tunge løft i helga) og merker at jeg blir litt rastløs...

Lurer på om jeg skal gå en skikkelig tur i skogen i kveld..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det noen som kan gi meg en skikkelig treningsplan eller matplan eller hva som helst??? J :o eg orker ikke trene så mye for jeg jobber masse for tiden, men jeg burde kanskje stå opp om morgenen og jogge meg en liten runde? hvor lenge bør jeg jogge og hvor ofte for at det skal hjelpe?

Nå trenger jeg masse hjelp og støtte! Jeg er på vei til å gi opp...

HJELP!

Pam

Inspirert av en venninne har jeg begynt med karbohydrat/Fedon-kur tenkninga. Det vil si jeg øker mengden proteiner og minsker karbohydratene. Den store fordelen er at jeg spiser mye og godt!

Frokost:

1 liten skive hjemmebakt rugbrød (mindre karbohydrater enn vanlig brød) med skinke på

1/2 elple

1 Yoplait 0.1 %

Lunsj:

Samme som frokost

(i helgene lager jeg meg en god omelett av 2 egg og har både skinke og bacon i den, men skjærer vekk synlig fett)

Middag:

Lager meg en god salat med alt det jeg liker (tomat, paprika, agurk, løk, selleri osv)

Dressing av litt olivenolje og balsamicoeddik

Gjerne litt oliven og fetaost oppi

1. stk rent kjøtt, enten en kotelett, kylling filet eller fisk

IKKE poteter, ris eller pasta, i hvert fall ikke nå når jeg ønsker å gå ned. Når jeg har nådd vekten min kan jeg evt. begynne å lage Fedon-pasta og Fedon-kaker.

Jeg gidder ikke lage mange forskjellige retter, hverken til frokost, lunsj eller middag, men for den kreative er det fint lite man ikke kan spise selv om man går på denne dietten.

Snacks: Sukkererter, paprika mm med dip laget av lettrømme el. (grønnsaker hele tiden, dip bare i helgene). Peanøtter eller andre nøtter. MÅ du ha potetgull (greit i et vanlig kosthold til helgekos, men ikke i en slankekur) velg Sørlandschips eller andre typer som er stekt i peanuttfett. Vin drikker jeg med god samvittghet, øl og sprit er for fetende.

Man kan si hva man vil om Fedon-dietten, men jeg merket resultater nesten umiddelbart etter at jeg kuttet ned på karbohydratene. Føler meg mett hele tiden (synes jeg spiser mye, lunsj; mat nå igjen...), og er mer opplagt. Og jeg har holdt på bare en uke.

Når det gjelder trening begynner jeg nå å få full effekt av gå/joggeturene mine. Jeg har alltid trent mye, men har ikke gått ned i vekt. Har merket på fjellturer ol at jeg er i bedre form enn mange jeg kjenner, men fettet vil liksom ikke av. Nå, med mindre karbohydrater skjer det endelig noe! Et tips er at du finner deg en bestemt rute som du går annenhver dag, min 30 minutter. Det lønner seg å gå rolig ut og heller øke etterhvert. Jeg tror det er letter å komme i gang hvis man har gode rutiner. Ikke begynn på et senter som det første du gjør, med mange forskjellige opplegg (styrek en dag, spin en dag osv). Nei, innarbeid deg din gåtur som noe like vanlig som å gå på jobb, lage middag osv. Etterhvert vil formen og dermed motivasjonen øke og du vil begynne å jogge ruta di, eller gå den oftere/lengre.

Etter mange år med trening og mange år med slanking har jeg kommet frem til at det eneste som hjelper er en varig kostholdsendring. Det holder jeg på med nå.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest igjennom alt her inne da, men jeg lurer nå litt på hvordan det går med dere her....

Hva med å gjøre opp status eller kanskje jeg skal stikke innom i ny og ne å piske dere i gang litt her?? :wink:

trenger jo ikke rope ut at jeg er av dem som trenger ti spark i baken og halsbånd for å bli dratt med ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste altfor mye godteri i helga igjen.... så selv med trening hver dag + 12 timer intens danse workshop lørdag og søndag så har jeg allikevel bare gått OPP!!!! :evil: og det samme gjelder målene, blir jo bare STØRRE jo!! :evil:

forb...a dritt kropp!! :-x :evil: :-(

kan kanskje ha noe med at jeg er pittelittegrann premenstruell.... har en ekkel tendens til å se alt det gale da, så i morres så var jeg både feit, stygg og ekkel, og sikkert dødssjuk pga mage som ser ut som gravid i 6.mnd når jeg slapper av i magemusklene..... dør sikker snart nå!!!! :roll:

Men men, fortsetter med å gå hjem fra jobb, trene pilates hver dag, og prøve å ikke spise godteri i uka, og kanskje bittelitt mindre i helga en jeg har gjort de siste to helgene.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...