Gå til innhold

En ny og sunnere livvstil! Bli med davel!

Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Suzy: Er det ikke noen annen frukt du kan spise da? Det går ann å kjøpe slike protein sjokolader og sånn på ulike treningssentre, iallefall på sats. Det finnes flere forskjellige. Noen til før trening, etter trening osv... Skulle ønske jeg hadde motivasjon til å trene så mye som du gjør...

Spiser jo gulerøtter så det tyter allerede, men de holder liksom ikke til treninga. Proteinbar er selvsagt et alternativ, men jeg syns de er dyre (mulig jeg er litt gjerrig nå, men 25 kroner før hver eneste økt blir dyrt det...)

Skal ta meg en tur innom helsekostbutikken i dag og se om de har noen energirike, men karbo-fattige alternativer for meg. Tar jo proteinshake allerede, så kanskje jeg bare skal blande litt mer i den og lage meg en smoothie som metter litt...?

Treninga er det som gir meg god samvittighet Pam! Det er hele motivasjonen.

I går var jeg ordentlig mør i hele kroppen etter tirsdagsøkta (den er skikkelig god!). Skal avgårde på spin/styrke i dag. Håper vi skal trene i sett og ikke bare løfte hele sangen gjennom for da orker jeg å legge på litt mer vekt og ta meg ut mere. Godt å pese seg ut litt i dag, for i morra kommer jeg meg ikke på trening og da blir det bare tre ganger denne uka :-(

Så badevekt til 49 kroner på Europris også, så kanskje jeg må krype til korset og kjøpe meg...Gruer meg for jeg har sikkert ikke gått ned en dritt :-?

Syns alle er flinke jeg! Vi driver nå på som best vi kan :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som bruker målebånd:

Hvordan måle på samme sted hver gang da? Ser for meg at det blir skeivt og feil jeg da...

Vil heller ikke ha badevekt Suzy... Jo lenger tid vi har vært flinke, jo større sjans er det for at vi ser resultater når vi endelig (??) får skaffa oss den vekta! :)

..eller bare droppe hele vekta, det er jo uansett ikke viktig. Det som er viktig er at vi føler oss bra og at klærne sitter bedre og kanskje løsere!

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; så flinke dere er! wow :) lykke til videre!

Så tenkte jeg at jeg skulle tipse deg Suzy, om at det er viktig å få i seg raske karbohydrater etter trening, for da er alle lagre tomme og for å hindre at du begynner å tære på musklene dine, så er det viktig å fylle opp med raske karbohydrater. det metter som regel ikke så mye, men du kan ta et balansert måltid en times tid etter det igjen.

Lykke til alle sammen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leser med beundring her ;) jeg kommer ikke tilbake hit før jeg har skjerpa meg ;) lykke til videre folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; så flinke dere er! wow :) lykke til videre!

Så tenkte jeg at jeg skulle tipse deg Suzy, om at det er viktig å få i seg raske karbohydrater etter trening, for da er alle lagre tomme og for å hindre at du begynner å tære på musklene dine, så er det viktig å fylle opp med raske karbohydrater. det metter som regel ikke så mye, men du kan ta et balansert måltid en times tid etter det igjen.

Lykke til alle sammen :wink:

Lilleputt? :o eller Mylian nå altså... :wink:

Gi meg et konkret eksempel på raske karbohydrater, please... Jeg prøver å spise riktig, men syns det er vanskelig når jeg ikke vet konkret hva det innebærer.

Rio da! :fy:

Du skjerper deg jo hele tiden - vær her og meld fra - det forplikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleputt? :o eller Mylian nå altså... :wink:

Gi meg et konkret eksempel på raske karbohydrater, please... Jeg prøver å spise riktig, men syns det er vanskelig når jeg ikke vet konkret hva det innebærer.

Banan, rosiner og tørket frukt er eksempler på raske karbohydrater. men du nevnte at du ikke var så glad i dette..

Etter trening er faktisk da du kan unne deg noe godt. er du veldig glad i godteri så kan du ta deg en håndfull rett etter trening, for å fylle opp tomme lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banan, rosiner og tørket frukt er eksempler på raske karbohydrater. men du nevnte at du ikke var så glad i dette..

Etter trening er faktisk da du kan unne deg noe godt. er du veldig glad i godteri så kan du ta deg en håndfull rett etter trening, for å fylle opp tomme lagre.

Ok! Liker tørkede aprikoser, så da skal jeg finne meg et lager :ler:

Før da? Proteiner - en smoothie med proteinpulver, yoghurt og bær/frukt? Er det smart???

(Mylian - min kostholdsguru :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Liker tørkede aprikoser, så da skal jeg finne meg et lager :ler:

Før da? Proteiner - en smoothie med proteinpulver, yoghurt og bær/frukt? Er det smart???

(Mylian - min kostholdsguru :wink: )

Hehe :wink:

Tørkede aprikoser er glimrende etter trening, og det du foreslo høres bra ut før. men pass på at du ikke spiser for tett opp mot treningen, vent gjerne en time etter måltidet.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer somregel fint å spise litt omtrent en og en halv til en time før trening. Bare så jeg ikke får helt blodsukkerkrasj midt i spinningen... :ler:

Takk skal du ha Mylian :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtur i går! :(

Var på trening og koste meg, som vanlig, men etter timen plukket jeg med meg den nye timeplanen til senteret, sommerplanen. Og etter en kjapp gjennomlesning så kan jeg konstatere at to av yndlingstimene blir borte i sommer :evil:

Det er ikke noe uløselig problem - skjønner jo det. Får bare legge om litt, gå på andre typer timer og be om å få tilpasset et nytt styrkeprogram i salen, men æsj og usj så jævlig irriterende når jeg koste meg slik med det opplegget jeg har kjørt ei stund...

Men jeg må bare røre på meg, så på tirsdag fyker jeg avgårde for å sykle en time, drive litt på orbitrek-maskina e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤
Så planen er å drikke minst 2 liter vann hver dag for da blir jeg så mett at jeg ikke orker så mye snop likevel.

Vann blir en vel ikke mett av?! Drikk vann fremfor saft og cola, og gjerne mye, men du må huske at det ikke er noe næring i vann. Og uten næringsstoffer får du ikke energi til å reise deg opp fra stolen og trene :wink:

Lykke til med planen :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann blir en vel ikke mett av?!

åjo! men ikke på den tradisjonelle måten som man blir med mat/næring :P vann fyller opp og gir en følelse av metthet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Chanela og Rio:

Selvfølgelig vet jeg at det ikke er noe næring i vann! Men jeg blir fortere mett når jeg spiser hvis jeg drikker masse vann hele dagen og ved siden av måltidene.

Brus og saft har jeg aldri drukket så mye av, men jeg har ofte drukket et glass lightbrus til mat. Jeg er ikke glad i sukkerholdig brus... Nå som jeg har begynt med min 2 liter vann om dagen har jeg halvert måltidene mine og sukkersuget er nesten borte. Når jeg får sukkersug nå gjør det ingenting om jeg gir litt etter for det er så sjelden. Dessuten orker jeg ikke så mye av gangen.

Jeg har forresten blitt tipset om en genial måte å trene magen på hvis noen trenger tips:

Ligg på gulvet, hold deg fast i noe og løft bena opp og ned (ikke helt ned i gulvet). Dette er kjempeeffektivt! Vanlige klarer jeg kanskje 50 av uten problemer, men denne metoden er skikkelig slitsom! Jeg måtte kutte ned til 3x15, og dette er første dagen jeg er skikkelig støl i magen. Jeg har kjent det de andre dagene også, men ikke like bra som nå.

Ellers så ser jeg frem til å ta nye mål og veie meg neste uke! Har fått tilbake troen på at dette skal gå bra nå.

Ronja: Jeg vet ikke men jeg vet hvor jeg målte sist. Er veldig nøye med at det ikke er skjevt. Hvis jeg kan bruker jeg navelen, føflekker osv som punkter der jeg måler. Det fungerer fint for meg! Det hender vel at det kan bli 0,5 cm for mye eller lite, men det har ikke så mye å si.

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mnd etter dere, så henger jeg meg på! (takk Rio for linken:)

Jeg veide meg for omtrent 2 minutter siden, og jeg veier 72 kilo.....Jeg vil ned til 62...helst ned til under 60, men det er bare en utopi! :roll:

Jeg skal kutte ut godis (har klart det før) - kun sukkerfritt!

Drikke mere vann

gå lengre turer med bikkja og sykle til jobben (det blir en times sykling hver dag..vel og merke uten noe særlig til stigning men..)

I tillegg må jeg nok dessverre si farvel til creme fraishe og fløte... Det hever jo smaken...:plystre:

Heldigvis er sommeren snart her...masser av frukt og grønt tilgjengelig! (vannmelon, nam-nam) :sikle:

OG:..jeg har planer om å belønne meg selv når jeg når målet mitt...men jeg har ikke kommet på HVA denne belønningen skal være ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Onsdager er måle og veie dagen min! Men jeg gikk desverre av vekta skuffet. :cry: Jeg har gått opp 1 kilo igjen... Så nå er jeg tilbake til utgangspunktet.. Ikke hadde jeg mistet noen cm heller... Kan det virkelig ødelegge så mye at man koser seg i helga? Jeg må vel innrømme at jeg koste meg litt vel mye denne helga, og jeg har ikke vært like nøye på å ikke spise noe godteri denne uka... Jeg får vel bare skjerpe meg igjen da! :-x Men jeg har iallefall vært flink og trent litt annenhver dag. men bare noen få styrkeøvelser og litt trampoline da.. Men det er vel bedre enn ingenting? Jeg skulle virkelig ønske jeg klarte å gå ned 3 kilo på 3 1/2 uke. Det må da gå??? Er det noen som kan hjelpe meg litt? hva må til for å klare det? Burde jeg begynne å løpe to-tre ganger i uka for å hjelpe til? Har ikke veldig lyst til det egentlig da. Jeg er ikke engang flink til å gå turer lengre.. Uff! Dette går nok rett til hel****. Iallefall hvis jeg ikke skjerper meg skikkelig! :-?

Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe meg noe særlig med klær før jeg har gått ned minst 5 kilo, men det klarer jeg bare ikke siden jeg er shoppoholiker! Men jeg prøver i det minste kjøpe klær som passer selv om jeg slanker meg. Jeg har faktisk kjøp et par plagg som er litt for trange, men jeg kan likevel bruke de nå.

Er det noen som kan gi meg en skikkelig treningsplan eller matplan eller hva som helst??? J :o eg orker ikke trene så mye for jeg jobber masse for tiden, men jeg burde kanskje stå opp om morgenen og jogge meg en liten runde? hvor lenge bør jeg jogge og hvor ofte for at det skal hjelpe?

Nå trenger jeg masse hjelp og støtte! Jeg er på vei til å gi opp...

HJELP!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser du ofte nok da Pamella??

Hvis du legger opp til fem måltider (små) om dagen holder du deg mett og blir ikke så snopsjuk, dessuten holder du forbrenningen oppe. Du drikker allerede mye vann, men kjør på med det og pass på at det er noe grønt til alle måltidene; brokkoli, gulrot, kålrot, salat, agurk - disse tingene kan du omtrent spise ubegrensa av, så om du fyller mesteparten av tallerkenen med dem og tar deg ei rå gulrot eller ei skive kålrot når du vil snack'e så burde det da hjelpe?

Trening kan jo være å sykle en tur eller gå også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Prøv å ikke ha godterier tilgjengelig hjemme i det hele tatt, slik at du må opp fra sofaen og ut hvis du på liv og død vil ha noe. Ellers burde du prøve å bygge opp litt mer muskler gjennom styrketrening. På den måten øker du forbrenningen din slik at du ikke legger på deg like lett.

Et annet råd er å spise mer proteiner; gjerne tunfisk, kyllingfilet, egg og skummet melk. Spiser du tilstrekkelig proteiner, holder du deg mett lenger, og trangen til søtsaker avtar. Spis også nok GROVT brød/knekkebrød, det holder blodsukkeret ditt jevnere, og holder søthungeren borte (generelt matvarer med lav glykemisk index, ala Fedon Lindbergs anbefalinger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

JEG BLIR MED! :ler:

Jeg er 160 cm høy, veier 72 kg (omtrent). Og jeg vil så gjerne ned på 60 kg!

Igår kjøpte jeg sykkel (og barnesete, så jeg ikke kan bruke tulla som unnskyldning for å la være å sykle). Og vi har kjøpt sånn dings til å ha bakpå bilen så man får sykkelen med seg. Vi bor ganske langt utfor byen, så planen er å ta sykkelen med seg når man skal noen steder (ikke alltid, men ofte), slik at sambo kan hive meg av noen kilometer før heimen, så sykler jeg!

Jeg har også kjøpt en Pilatesbok, har trent noen ganger, og kjenner jeg blir støl. :)

Å legge om kostholdet er ikke noe problem, gjort det før. Det er dette med å komme inn i gode treningsrutiner som er problemet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG BLIR MED! :ler:

Jeg er 160 cm høy, veier 72 kg (omtrent). Og jeg vil så gjerne ned på 60 kg!

Da står vi omtrent likt, du og jeg! Jeg er 3,5 cm høyere enn deg, men det er jo fint lite! - vekta er veldig lik den da!

Hvor lang tid tenker du å bruke da? Jeg håper jeg klarer å gå ned en kilo i uka....da vil det si at jeg må holde på i 12 uker...så i løpet av august kan målet være nådd, sånn i realiteten:)...Jeg regner med det blir endel glipper, så jeg må vel regne med litt mer...og vekta stagnerer sikkert iblant.... :-?

mitt "problem" er at jeg synes frukt er så innmari godt, mens jeg ikke er så gira på å knaske gulrøtter...er frukt bare sunt, eller får jeg i meg for mye fruktsukker, mon tro? Kanskje jeg får prøve meg med en gulrot eller noe sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...