Gå til innhold

En ny og sunnere livvstil! Bli med davel!

Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Hei igjen jenter! (ingen gutter?):)

Jeg har funnet en perfekt måte å trimme på!! Jeg kjøpte meg trampoline i dag(jeg jobber i leketøysbutikk...), og gjett om det er slitsomt! Jeg er allerede støl i bena... Hvis noen av dere har barn er dette en kjempegod mulighet til å glede barna samtidig som dere gleder kroppen! Noen av dere som har trampoline? Prøv å hoppe ned på rompa, opp og ned på rompa igjen. Se hvor mange dere orker. Jeg kom dessverre dårlig ut i dag. Det hjelper heller ikke å ha pollenallergi da... klarte bare 20 stk men da hadde jeg allerede hoppa en stund! Lurer på hvor mange ganger jeg klarer neste gang! Også driver jeg med de evinnelige situps'ene da, også har jeg begynt med knebøy.

Når det gjelder mat er jeg nok litt dårlig på å spise veldig sunt og lite. Men i første omgang må jeg venne meg til vannet og av med godiset! Jeg tror det er lurt å ta en ting av gangen. Baby steps... Neste uke skal jeg spise mindre måltider, og så kanskje om en uke eller to kan jeg tenke på å spise magrere mat. Tror det er litt lurt jeg å ta litt og litt, ellers får kroppen sjokk og jeg gidder ikke mer etter 2 uker. Så vi får se da hvordan dette går... :-?

Kan vi ha en konkurranse? Vi som tar sit ups, kan ikke vi se hvor mange situps vi orker uten å ta pause? så kan vi kanskje se om det bedrer seg fra uke til uke! Og jeg synes iallefall at litt konkurranse er et lite spark i baken! Si ifra da hvis noen har lyst til å være med! Ingen trenger å være flaue over noenting. Vi har allerede fortalt hverandre hva vi veier og det er vel noe av det værste man gjør ellers? :o

Ellers så ønsker jeg alle en kjempegod helg. Jeg håper vi ikke faller for altfor mange fristelser (jeg klarte ikke stå imot bamsepotetgullet i dag) :( Det er jo meldt kjempevær (iallefall i oslo) så da er det vel en knallgrunn til å ta seg en tur ut. Lykke til!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei pamella! tror du gjør lurt i gå frem litt sakte, sjokkslanking har aldri funket heller :) trampoline er fint vetu, typen har en i hagen faktisk.. kanskje jeg skulle lånt den litt ;) jeg blir med på konkurransen.. men vi må ta samme sort situps da.. jeg har beina i været, og det funker som f! blir ganske sliten etter 10x10.. men skal greie mer enn det..

merker at godtesuget er minimalt.. er så herlig at kroppen greier å venne seg av med det! tror det må vær vannet som gjør det, og at jeg prøver å fokusere på å spise oftere.. i går ble det en is, men hva gjør vel det ;) er supervær hvor jeg bor også, så det blir vel noen godsaker i dag..

og folkens! dere skulle sett rompa mi! den har løfta seg noe vanvittig, og den er ikke brei og dissete lenger :ler: woooho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sitter her med sjokolade, smågodt og potetchips med paprika...og leser om alle dere flinke her. :oops:

Jegbehøver å gå ned 10 kg. Jeg gikk opp 10 kg siste året! Nå veier jeg 65 kg og er 170 høy...ingen av klærne mine passer mer...

Jeg har fått dårlig kondis og gidder ikke å trene på SATS selv om jeg er bundet til å betale. På vår SATS er det kjedelig og lite..

Men man kan jo gå og løpe ute! Jeg skal skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei gjest! hvorfor ikke droppe potetgullet og kjøp grønnsaker og dip istedenfor? ;) du veier det jeg vil veie, heldiggris! og vi er like høye.. du må ha vært ganske tynn med 55 kg.. eller? jeg vet hvordan det er å bare daffe seg og drite i hva man spiser.. man føler seg ikke noe særlig bra.. kanskje du kan tenke på den deilige følelsen man får av å trene.. og at de gamle klærne passer igjen :) *gi litt motivasjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med, men jeg trenger nå hovedsakelig ikke ned i vekt da. Men jeg har så lyst på bedre kondis og flat mage :-) Derfor skal jeg begynne å jogge 4-5 ganger i uka samt fortsette med noen supre mageøvelser jeg fikk i et "i form" blad for noen mnd siden. Og den dagen magen min er flat har jeg lovet meg selv at jeg skal få meg piercing i navelen. Og da mååå det jo bare bli bilde på KG da ;)

Målene mine er 163 høy, 56 kg og bruker størrelse 36-38 i klær.

Stå på jenter :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Rio: ja takk for det :)

Jeg har vært inne i et "dvale-år" med veldig mye stillesitting. Gadd ikke noe trening. Har vært aktiv før, men etter kjærlighetssorg ble jeg helt innesluttet og satt mye hjemme.

Men nå er jo våren her og det er deilig å gå turer og løpe litt ute :-)

Jeg må jo forsøke å skjerpe meg på all denne godte-spisingen!

Det er vel viktig at en rører på seg, enten det er lange gå-turer eller mer action. Får håpe vi alle når målene våre!

PS! Jeg var ikke tynn før men normal/vanlig. Jeg trivdes virkelig med meg selv på 55kg. Nå er jeg jammen mer dvask..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei gjest! da må du finne igjen trivselsvekta da :) har så utrolig mye å si for selvfølelsen det! lykke til, pass på hva du trykker i deg ;)

nå har dagbladet begynt med den sommer-slankinga si, som dem hadde i fjor.. ta en titt.. http://www.dagbladet.no/dinside/2004/05/09/397877.html

idag er jeg syk så det blir lite trening : får passe på å spise lite, og drikke mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kom bikinisesongen mer rakettfart!! :o

Jeg har vært ganske flink i helgen, og startet uka veldig bra: Gikk en lang tur med hunden i skogen, og avsluttet med en liten intervalløkt i oppoverbakken på vei hjem. Ble kjempesliten, men klarte å tøye og gjøre litt styrkeøvelser da jeg kom hjem, så dette blir bra! Skal sykle en tur i ettermiddag.

Drikker bare vann og farris - friskt og godt!

Egentlig leser jeg til eksamen, men trening er bra for hjernen også!!!!

Nyt våren (sommeren?)

godt knask: Blomkål - kuttes i små blomster, glimrende.

For dere som ikke liker farris: bland det med ren eplejuice - det er friskt og smaker litt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet opp mat og aktiviteter ei hel uke og jeg har vært flink. Det er jo så flaut å måtte skrive at jeg har spist masse sjokolade, så da klarer jeg å holde meg unna.

Det eneste jeg mangler nå er tilgang til ei badevekt så jeg kan se om det hjelper (kan ikke tenke meg at det gjør noe forskjell med bare ei uke da men...)

Er ivertfall svært aktiv - til og med litt mer enn jeg har vært før og har klart å holde meg unna karbo-godis mellom måltidene. Tror det vil gjøre forskjell på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! Får komme med en tilstandsrapport jeg da... - her er det ikke mye å skryte av... :oops: Jeg pleier som sagt vanligvis å gå en del turer, men siste uka har det rett og slett ikke vært mulig. Mange utenom det vanlige-gjøremål. Det eneste jeg har å fortelle som er et fremskritt er at jeg ikke har spist noe sjokolade, godter etc på en hel uke. Kun litt is i sommervarmen. Syns jo det er ganske bra til meg å være!!! :danse: Starter nå med godt mot på ei ny uke, skal gå masse på tur! :)

Lykke til videre dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt at så mange skriver her da..!

*syte litt* jeg sitter her og føler at tida står stille.. trykte i meg ei ifa eske isted.. er så godt det.. føler at jeg legger på meg bare av å sitte her, orker ikke å trene.. hater å være syk.. har spist salat og litt knekkebrød idag.. har ikke så mye matlyst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
*syte litt* jeg sitter her og føler at tida står stille.. trykte i meg ei ifa eske isted.. er så godt det.. føler at jeg legger på meg bare av å sitte her' date=' orker ikke å trene.. hater å være syk.. har spist salat og litt knekkebrød idag.. har ikke så mye matlyst..[/quote'] Stakkars deg :trøste: Stell godt med deg selv mens du er syk - og fatt friskt mot igjen etterpå! :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei igjen!

Det er skikkelig kjipt å være syk når man liksom skal være aktiv og sunn. Selv sliter jeg med skikkelig pollenallergi så jeg er rimelig død selv. Måtte dra hjem fra jobben i dag også!

Vet ikke om jeg har vært så veldig flink jeg... Jeg har nemlig spist litt godteri i helga... Men jeg tror at jeg blir fortere mett nå, og jeg har på langtnær spist like mye godis som jeg pleier. Også trener jeg annenhver dag da. Det er da noe! Men denne uka skal jeg ta i et ekstra tak for hva jeg spiser. Virkelig spise mindre og sunnere. Jeg så på Dr. Phil en dag og han sa at du skal spise så mye mat du får plass i håndflaten din! :o Hjelp da spiser jeg altfor mye! Men jeg har tenkt en del på det når jeg har forsynt meg. Og nå forsyner jeg meg bare en gang i stedet for to som jeg ofte gjorde før. Nå er det bare å kutte ned litt til på mengden.

:-)

Jeg regner med at det tar litt tid før jeg ser noen resulatater siden jeg tar det så forsiktig... Men når jeg har dere skal vel det gå fint!

Mine situps er vanlige med knærne bøyd. Jeg tar 25x2 vanlige og 25x2 på skrå. Også tar jeg 4x15 knebøy da. Det er de jeg satser på at skal funke mest da for jeg er skikkelig misfornøyd med den dvaske rare rompa mi, selv om kjærsten min sier den er fin :roll: Han har egentlig ikke lov til å si noe annet heller;)

Men nå skal jeg helle innpå litt mer vann! lykke til videre!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Trene samme muskelgruppe (feks mage) hver dag har ingen effekt. Ta heller en skikkelig økt på ca 20 min to-tre ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pamella (ikke innlogget)

Nei det er det jeg vet, det er derfor jeg trener annenhver dag. Men jeg skal skaffe meg noen vekter så jeg kan trene armer de andre dagene. Klarer ikke push up pga en liten skade i håndleddet akkurat nå :(

Men kondisjonstrening kan man vel trene hver dag?

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått til innkjøp av sunne og gode matvarer:

Gulerøtter, agurk, paprika, squash, purre og FRUKT i lange baner!

Middagene blir jo så mye bedre når jeg bruker friske råvarer, og i tillegg kan jeg gnaske sunne ting hele dagen...

Og JIPPI nå skal vi begynne å trene en dag i uka igjen, det er SÅ mye lettere å trene når jeg vet at jeg må møte opp til en fast tid! Og veldig mye morsommere å spille håndball enn å trene alene.

Stå på jenter, dere som er syke får komme langt sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle sammen!

her i gården sliter jeg fortsatt.. jeg vil så innmari trene jo! orker ikke tanken på å gjør enkle ting som situps engang.. :( har faktisk på meg hue for jeg har så vondt i ørene.. ser helt dust ut ;) greide å komme meg opp å lage noe frokost da.. lagde en feit omelett med 3 egg og skinke.. godt med litt proteiner, holder på metthetsfølelsen ei stund da..

ronja: du er lur du :) håper du ikke kjøpte godteri i samme slengen? du vet det man ikke har i hus spiser man heller ikke :tunge1: det hjelper absolutt med organisert trening ja.. good luck =)

cafelaxin: takk for sympatien .) jeg holder motet oppe enda, og gler meg til sommeren! du er flink med å holde deg vekke fra snopet da, men jeg er enig at is må vær lov når det er så himla fint vær :) erfaringsmessig så vet jeg at ingen snop+brus gir resultater! fortsetter du sånn så kommer godtesuget til å forsvinne mer og mer, så lykke til videre =)

pamella: jeg er med på at man kan trene kondisjon hver dag.. men vet jo at kroppen trenger restitusjon.. men om man ikke trener for mye hver dag så bør det gå fint! 30-60min syns jeg er passe hver dag.. spesielt om man er i lite aktivitet ellers.. men at man skal spise så mye man får plass i håndflaten??! what :D det er jo ingenting! men ja, det holder med en porsjon mat, det har jeg begynt med åsså, heller pøse på med vann..

suzy: det hjelper å skrive ned hva du putter i munnen ja? ;) man blir så mye mer bevisst.. det er det lureste jeg noen gang har gjort iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suzy: det hjelper å skrive ned hva du putter i munnen ja? ;) man blir så mye mer bevisst.. det er det lureste jeg noen gang har gjort iallefall..

Uten tvil!

Det er en god følelse å se fire velplanlagte måltider og ikke noe snop og tull på dagens side. Kan jo ikke skeie ut når jeg må skrive det opp og jeg kan jo ikke la være å skrive det opp for det er jo jeg som skal lese det og da lyver jeg til meg sjøl. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært på trening.Utrolig deilig følelse:)Før jeg dro spiste jeg et grovt rundstykke med salatblad og en skive ost,drakk ett galss melk og en yoghurt(0,1%).Etter treninga spiste jeg en banan og drakk masse vann,d gjorde jeg under treninga og.Middag i dag blir nakkekoteletter og salat.

Det her klarer vi jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er så mange her!

Synes jeg har vært kjempeflink i det siste, spesielt siden jeg fikk mensen for 2 dager siden, og da spiser jeg vanligvis som en gris, og masse sjokolade hver dag. Men jeg har vært kjempeflink, bare spist sunn mat og ikke en eneste sjokoladebit. Trener også ca annenhver dag, så dette går bra. Nå er det bare og fortsette. Har faktisk gått ned en kilo og :hoppe: Så da håper jeg bare det fortsetter sånn. 1 kg i uka hadde vært helt perfekt.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...