AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Del Skrevet 1. november 2013 Hva er ditt drømmekjøkken? Hva foretrekker du? Et mer landlig kjøkken eller mer moderne?Anonymous poster hash: 01ca1...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melodiana Skrevet 1. november 2013 #2 Del Skrevet 1. november 2013 Moderne. Gjerne ikke åpen løsning, men heller et stort kjøkken-spisestue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #3 Del Skrevet 1. november 2013 Landlig, god plass, varme farger og koselig, må være store vinduer, gjerne så jeg kan se ut på kuene i åkeren og den store, fruktbar hagen. Anonymous poster hash: 64603...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 1. november 2013 #4 Del Skrevet 1. november 2013 Fant drømmekjøkkenet mitt på Pinterest. Men så ble det ikke sånn da, det ble glatte eikeskap under og glatte hvite overskap. Ble fint det og, og passer bedre til resten av leiligheten:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #5 Del Skrevet 1. november 2013 Hva er ditt drømmekjøkken? Hva foretrekker du? Et mer landlig kjøkken eller mer moderne?Anonymous poster hash: 01ca1...3af Begge deler. Det viktigste for min del er å ta hensyn til at kjøkkenet passer til huset. Eksempelvis har vi satt inn et moderne kjøkken designet i 1964 (Unoform) til huset vårt som er bygd i samme tidsrom. I tømmerhytta har vi et mer landlig kjøkken. Begge kjøkkena har god plass til en romslig spisestue. Jeg liker heller ikke "åpne kjøkkenløsninger", da jeg foretrekker å kunne lukke døren mellom kjøkken og stue pga "bråk" av og til fra kjøkkenmaskin.. Anonymous poster hash: f7a66...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kokos* Skrevet 1. november 2013 #6 Del Skrevet 1. november 2013 Enig i at kjøkken må passe til huset. Men nå foretrekker jeg typiske 70-tallshus (store vinduer, glatte flater, lister uten profil), og derfor også kjøkken som er enkle og glatte i formen. Der viktigste er størrelsen; jeg MÅ ha stort bord på kjøkkenet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Del Skrevet 2. november 2013 Når dere sier at kjøkken må passe til huset, på hvilken måte da? Og et spørsmål til, om jeg har moderne kjøkken ( ikke åpen kjøkkenløsning ), må jeg da ha moderne møbler også da i stua osv? Eller er kjøkkenet for seg selv?Anonymous poster hash: 01ca1...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hagegnom Skrevet 2. november 2013 #8 Del Skrevet 2. november 2013 http://clive.com/en/furniture/page/kitchen Dette er mitt drømmekjøkken!! (Det er en slide, men det jeg drømmer om, er det som heter "architectural kitchen painted in ivory with walnut". Vet ikke hvilken stil det er? Maksimalistisk? hehe. Ingen fare for at jeg får råd til det kjøkken det, i noen overskuelig fremtid ;-) Meen, man kan jo drømme! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 2. november 2013 #9 Del Skrevet 2. november 2013 Når dere sier at kjøkken må passe til huset, på hvilken måte da? Og et spørsmål til, om jeg har moderne kjøkken ( ikke åpen kjøkkenløsning ), må jeg da ha moderne møbler også da i stua osv? Eller er kjøkkenet for seg selv?Anonymous poster hash: 01ca1...3af Har man et funkishus så passer det sjelden godt inn med et kjøkken som f.eks hagegnom i #8 har linket til. Det blir omtrent full stilkrasj. Akkurat som at det ville passet veldig dårlig inn med et maks minimalistisk kjøkken i en viktoriansk villa. Arkitekturen på huset og interiørarkitekturen bør stå litt i stil til hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 3. november 2013 #10 Del Skrevet 3. november 2013 Jeg foretrekker et mer moderne kjøkken. Mitt drømmekjøkken er moderne og lyst, med en kombinasjon av eik og hvit, og det er store vindusflate med utsikt mot en åker, eng eller skog. Jeg ønsker ikke åpen kjøkkenløsning (mtp. støy og matos), men det bør være spiseplass på kjøkkenet. Jeg er uenig i at arkitekturen på huset skal bestemme hvordan interiøret skal være. Et minimalistisk kjøkken kan passe like godt i en viktoriansk villa (som nevnt ovenfor) som i et moderne hus. Jeg har noe større vansker med å se for meg et maksimalistisk kjøkken (a la hadegnom #8) i en svært moderne bolig (som dette), men en moderert løsning hadde sikkert også blitt fint. Det er langt viktigere at kjøkkenet passer med stilen i resten av boligen. Kjører man minimalisme på kjøkkenet, bør ikke resten av boligen være i landstil, og har man en gjennomført minimalistisk stil med unntak av et supermaksimalistisk kjøkken (a la hagegnom #8), blir det fullstendig kræsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #11 Del Skrevet 3. november 2013 Okei... Så hvis jeg har et moderne kjøkken, så må jeg ha moderne stil i stua også? Eller hvis jeg har et landlig kjøkken så må jeg kjøre landlig stil i stua å? Greit nok når det er åpen kjøkken/stue løsning men ikke når det er lukket.Anonymous poster hash: 01ca1...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hagegnom Skrevet 3. november 2013 #12 Del Skrevet 3. november 2013 Okei... Så hvis jeg har et moderne kjøkken, så må jeg ha moderne stil i stua også? Eller hvis jeg har et landlig kjøkken så må jeg kjøre landlig stil i stua å? Greit nok når det er åpen kjøkken/stue løsning men ikke når det er lukket.Anonymous poster hash: 01ca1...3af Det vil vel kanskje avhenge av hvor hardt du kjører på en stil? Har du et maksimalistisk kjøkken, vil det kanskje bli litt antiklimaks å komme inn i en helhvit stue, uten så mye som en potteplante ;-P Men det er jo ingen som sier at du MÅ noe som helst. Det vil kanskje gi en bedre helhet, men om du synes det er kult, så kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2013 #13 Del Skrevet 3. november 2013 Et av de her kjøkkenene ville vært meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 4. november 2013 #14 Del Skrevet 4. november 2013 Okei... Så hvis jeg har et moderne kjøkken, så må jeg ha moderne stil i stua også? Eller hvis jeg har et landlig kjøkken så må jeg kjøre landlig stil i stua å? Greit nok når det er åpen kjøkken/stue løsning men ikke når det er lukket.Anonymous poster hash: 01ca1...3af Du må ingenting, men det er penest hvis fet er en viss sammenheng mellom rommene i boligen, inkludert kjøkkenet. Når det er sagt, synes jeg skal gjøre som man liker best selv, og flytter man inn i en bolig med et strengt minimalistisk kjøkken, men foretrekker landsting, synes jeg man skal kjøre landstil. Jeg synes dog det er litt rart hvis man skal ha maksimalistisk land stil i hele boligen, men pusser opp kjøkkenet slik at det blir minimalistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #15 Del Skrevet 4. november 2013 Hva menes med åpen kjøkkenløsning? Jeg har kjøkkenet bak en vegg slik at innredningen ikke viser fra stua. Jeg har øy, og spisebord utenfor øya... Dette er vel delvis åpen kjøkkenløsning det da? Anonymous poster hash: 5cb0a...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hagegnom Skrevet 4. november 2013 #16 Del Skrevet 4. november 2013 Et av de her kjøkkenene ville vært meg. Der var det mye fint! http://www.kvanum.se/produkter/innovation/brahe-rokt-ek/ dette likte jeg! heeelt motsatt av det andre jeg linket til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #17 Del Skrevet 4. november 2013 Når dere sier at kjøkken må passe til huset, på hvilken måte da? ...Anonymous poster hash: 01ca1...3af Det var jeg som skrev det. Kan forklare grunnen, for det vil kanskje si deg noe om på hvilken måte: Da vi kjøpte huset vårt på tidlig 90-tallet, var det "moderne" med malt kjøkken i bondestil. Vi fikk satt inn et dyrt Sivesind eikekjøkken i bonderødt og grønt i vårt "funkishus". Tanken var at dette skulle være en "engangsinvestering". Da bondestilen var "over og ut" var kjøkkenet totalt malplassert. Jeg fikk meg en dyr lærepenge, at det for min del er viktigere å "lytte til husets sjel" enn hva som er moderne i øyeblikket. Etter ca. 10 år med det kjøkkenet, holdt vi ikke ut med det. Vi satte da inn et kjøkkenet som ble designet på 60-tallet. Nå, etter 10 år med det "nye kjøkkenet", oppleves det som like tidsriktig som den dagen vi kjøpte det, da det er fra samme tidsperiode som huset ble bygd. Så for meg er det viktig at kjøkkenet passer til husets stil. (Jeg vil påpeke at jeg svarte på "Hvilket kjøkken foretrekker du?". Det betyr ikke at jeg mener at alle andre bør gjøre det samme. For noen kan et landlig kjøkken i et funkishus være akkurat det de ønsker/føles rett.). Anonymous poster hash: f7a66...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå