Gå til innhold

Likte han først, men han tror han er så klok og spesiell... turnoff!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en fyr som jeg likte veldig godt. Hyggelig, kjekk, open minded, veldig lik meg på flere områder. Fikk en god følelse og tenkte at dette var en potensiell veldig nær venn eller kanskje noe mer.

Men så kommer det bare mer og mer frem at han tror han er så klok og vis, som om han har en helt unik innsikt i verden som veldig få andre har.

Dette manifesterer seg særlig i feilanalyse etter feilanalyse etter feilanalyse.... Jeg føler meg direkte misforstått, mens han sitter der med det lure smilet sitt og hinter til at han "gjennomskuer meg", fordi han liksom er på et nivå der han vet så mye bedre enn alle andre og har .

Det begynner å bli veldig irriterende, og jeg føler interessen og de gode følelsene mine dale i rasende fart. Jeg er liksom bare meg selv jeg, og likevel opplever jeg at han prøver å analysere meg på en distansert ovenfra og ned-måte som bare slår så utrolig feil. Jeg skjønner ikke motivasjonen heller, bak å tro man vet så fryktelig mye bedre enn alle andre.

Hva er greia hans? Har ihvertfall funnet ut at kvasi-spiritualitet, kvasi-innsikt og kvasi-dybde er fryktelig turnoff, ikke minst folk som bare er ute etter å gjennomskue deg og ikke skjønner deg.

Jeg prøver stadig å ha en god tone med han (felles venner m.m.), men nå får jeg snart lyst til å sette han på plass, men da kommer han vel likevel til å sitte der med det lure smilet sitt og påstå at han gjennomskuer meg... Lurer forresten på "hva" det er han gjennomskuer meg til å være egentlig? Det er liksom bare så enkelt som at jeg er (har vært) interessert i vennskap eller noe mer, og er bare meg selv. Er jeg sjenert så blir jeg litt tilbakeholden, og svarer jeg ikke på melding så er det fordi jeg er opptatt med noe annet.

Åååå... folk asså.

Anonymous poster hash: 0d6ae...15a
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg direkte misforstått, mens han sitter der med det lure smilet sitt og hinter til at han "gjennomskuer meg", fordi han liksom er på et nivå der han vet så mye bedre enn alle andre og har .

Anonymous poster hash: 0d6ae...15a

Edit: "og har ... et overblikk og en situasjonsforståelse som jeg selv ikke har", skulle det stå.

Anonymous poster hash: eaf9f...dfc

Skrevet

Haha.. det er så sykt slitsomt med sånne folk som "forstår" deg akkurat sånn som du beskriver, og så forstår de egentlig ikke en dritt men du gidder ikke si noe til de fordi du ikke vil drite de ut.

Jeg ville bare prøvd å fase denne fyren ut av livet ditt eller hvertfall gi opp å hooke opp/bli bestevenn med.

• Liker 10
Skrevet

Haha.. det er så sykt slitsomt med sånne folk som "forstår" deg akkurat sånn som du beskriver, og så forstår de egentlig ikke en dritt men du gidder ikke si noe til de fordi du ikke vil drite de ut.

Jeg ville bare prøvd å fase denne fyren ut av livet ditt eller hvertfall gi opp å hooke opp/bli bestevenn med.

Ja, men synd det må bli sånn, fordi jeg så virkelig potensiale for noe bra.

Anonymous poster hash: eaf9f...dfc

Skrevet (endret)

Jeg var slik for 3-4 år siden.

Konfronter han med dette, og se om han er villig til å lære. Dersom han står på sitt og tror han er verdensmester, så stikk. Da er han for umoden til å ta til seg noe som helst. Han vil dessuten lære av å gå på en smell.

Endret av .-L-.
  • Liker 4
Skrevet

Huff, høres ut som en sykt pain kar :daane:

• Liker 4
Skrevet

Høres veldig ut som eksen min. Bor du i Bergen?

Anonymous poster hash: ba13a...195
  • Liker 3
Skrevet

Hahaha, dette hadde irritert meg også!!

Opplevde noe lignende på en fest engang. Ei full jente som var en bekjent av meg, kom plutselig bort og proklamerte med et sleskt smil at hun "så meg". "Jeg ser deg" sier hun.

"Hva mener du med det?", svarer jeg.

"Jeg ser deg", sier hun igjen med et lurt smil.

Jenta hadde absolutt ingen innsikt i hverken meg, eller mye annet :P Men hun var svært "høy" på seg selv og sin forståelse av verden.

Anonymous poster hash: 00d9e...06f
  • Liker 3
Skrevet

Jeg pleier å putte slike mennesker i båsen psykiatri. Vær overbærende og le litt tilbake, mens du sier: ja du Hans du Hans, mens du klapper han forsiktig og overbærende på armen.

• Liker 8
Skrevet

Hjelpes, for en slitsom person. Har en slik en på studiet mitt også, som har null selvinnsikt. Han bare går rundt til folk han nesten ikke kjenner og forteller dem hvordan de er. Uten å egentlig kjenne dem.

• Liker 3
Skrevet

Høres veldig ut som eksen min. Bor du i Bergen?

Anonymous poster hash: ba13a...195

Kjenner/kjente en sånn en jeg og, han bor i Bergen.

• Liker 3
Skrevet

Kjenner/kjente en sånn en jeg og, han bor i Bergen.

Samma her, kjenner en slik fyr i Bergen. Var umulig å diskutere med han uansett hvor gode argumenter jeg la frem. Han mener om seg selv at han forstår ting andre ikke forstår. I tillegg til at han når han datet meg over veldig lang tid, fremdeles mente at det var greitt å date andre damer samtidig, for hva var ellers vitsen med å date noen? Ikke så veldig flink til å reseptere damer, ser på seg selv som en som kan tillate å gjøre mye rart og argumentere for mye rart.

Anonymous poster hash: ecace...375

• Liker 2
Skrevet

Samma her, kjenner en slik fyr i Bergen. Var umulig å diskutere med han uansett hvor gode argumenter jeg la frem. Han mener om seg selv at han forstår ting andre ikke forstår. I tillegg til at han når han datet meg over veldig lang tid, fremdeles mente at det var greitt å date andre damer samtidig, for hva var ellers vitsen med å date noen? Ikke så veldig flink til å reseptere damer, ser på seg selv som en som kan tillate å gjøre mye rart og argumentere for mye rart.

MÅ jo bare være samme fyren vi snakker om da. Finnes forhåpentligvis ikke SÅ mange av den sorten

Skrevet

Sokrates ble hatet av alle rundt seg, just saying :cool:

Anonymous poster hash: 2a8d5...4c7
Skrevet

Sånne går i søpla.

Anonymous poster hash: 64f21...f3d
  • Liker 1
Skrevet

Sokrates ble hatet av alle rundt seg, just saying :cool:

Anonymous poster hash: 2a8d5...4c7

Det at vi i det hele tatt vet hvem Sokrates var, tyder på at han kom med tankegods som var noenlunde kreativt og nyskapende. Fyren som ts har vært borti, høres mer ut som en bygdeoriginal som ville latterliggjort Sokrates i sin tid.

Anonymous poster hash: f6111...0c7

• Liker 5
Skrevet

MÅ jo bare være samme fyren vi snakker om da. Finnes forhåpentligvis ikke SÅ mange av den sorten

Det er meget mulig. Han er er en litt flørtete typer som har en god del jentevenner, og helt i slutten av tjueårene?

Skrevet

Det er meget mulig. Han er er en litt flørtete typer som har en god del jentevenner, og helt i slutten av tjueårene?

Nei huff, da har vi vist flere av de her i Bergen. For han jeg kjenner har nok passert 30

Skrevet

Nei huff, da har vi vist flere av de her i Bergen. For han jeg kjenner har nok passert 30

So it seems. Da får jeg passe på at jeg ikke møter på han der også. :)

Skrevet

So it seems. Da får jeg passe på at jeg ikke møter på han der også. :)

Krysser fingrene for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...