Gå til innhold

Lampe i vindu - ledninga mindre pen


Nala

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt nye gardiner til stuevinduene. Bytter nå til lyse gardiner i beigetoner. Har også bestemt oss for å droppe gardin foran verandadøra. Skal heller male den, og så henge lyse trepersienner i vinduet på den.

Men så over til problemet mitt: På de to store stuevinduene tenkte vi at vi skulle droppe kappe nå. Har hatt heklet kappe i begge, over lengdene liksom (helt standard). Problemet er jo at nå blir jo lampa som henger midt i begge vinduene veldig synlig da, med ledning som bare henger der midt i glaninga :-? Tidligere har jo kappa skjult ledninga mer eller mindre. Vil ikke kvitte meg med lampa heller, for den er både fin og praktisk.

Hva gjør vi? Tips? Tenkte først på trepersienner der også, men de vil jo likevel ikke skjule ledninga. Kan jo ikke godt legge ledninga innenfor persiennene heller nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker mer på det at ledninga bare henger der midt i glaninga, altså ca. 50 centimeter nedover vinduet. Henger bare på en krok med ledninga litt surra fast. Ikke pent når det ikke blir noen kappe som dekker.

Går det an å få kjøpt sånne "kopper" i plast som man fester øverst, altså rundt kroken man henger lampa på liksom? Noen som skjønte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg tenker mer på det at ledninga bare henger der midt i glaninga, altså ca. 50 centimeter nedover vinduet. Henger bare på en krok med ledninga litt surra fast. Ikke pent når det ikke blir noen kappe som dekker.

Går det an å få kjøpt sånne "kopper" i plast som man fester øverst, altså rundt kroken man henger lampa på liksom? Noen som skjønte den?

Sånne kopper er å få kjøpt, du kan jo ringe til en lampebutikk eller elektriker å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tror jeg skal ramle innom en lampebutikk i morgen. Takk for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp' date=' tror jeg skal ramle innom en lampebutikk i morgen. Takk for tips :-)[/quote']

Har 3 stk. liggende jeg - som jeg tok av mine vindus-lamper. Selges jævla billig altså..... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, synd du bor så langt unna, ellers skulle jeg kommet og rasket dem med meg - og ikke minst fått dem opp i mine egne vindu før du fikk sukk for deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...