AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Jeg har gått ned ganske mye i vekt, og har vel begynt å innse at klærne mine har blitt "litt" for store til den nye kroppen min. Jeg følte jeg hadde funnet min stil, men nå finner jeg omtrent ingen slike klær som jeg har pleid å bruke i butikkene. Det er noen år siden sist jeg handlet, og jeg trenger nesten en helt ny garderobe. Noen plagg kan jeg fortsatt bruke, men det meste er så stort at det går to av meg i det. Hvordan finner jeg frem i denne klesjungelen? Jeg finner mye jeg liker på nettet, men er litt usikker på hva jeg bør fokusere på å kjøpe siden jeg ikke har råd til å kjøpe alt jeg vil ha. Det jeg har fra før som fortsatt kan brukes, er singleter og cardigans, men sistnevnte plagg er jeg litt lei av og har lyst til å bytte. Jeg ser også at det jeg liker, ikke nødvendigvis går så godt overens stilmessig. Jeg kan finne en tøff genser og en søt topp, og like begge deler. Jeg har liksom ingen stil, og vet ikke helt hvordan jeg skal finne en heller. Skal jeg bare kjøpe det jeg synes er finest, og drite i hva slags stil det er? Eller skal jeg prøve å kjøpe plagg som passer litt sammen? Og hvilke plagg bør jeg kjøpe først? Og hvordan vet jeg hva som kler min nye fasong? Håper noen har noen gode råd å komme med! Anonymous poster hash: 5433c...f18 1
Miss-Grey Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Jeg har aldri vært i samme situasjon som deg, men forsøker å gi deg noen tips likevel: - Det kan kanskje være en god idé å prioritere bukser - det ser veldig fort litt slaskete ut hvis buksene er for store, særlig bakfra. - Hvis du tror det er mulighet for at du kommer til å fortsette å gå ned i vekt (eller litt opp igjen), kan det kanskje være lurt å investere i en kjole uten markert midje (genserkjole e.l.) som sitter fint på skuldrene. Da kan du markere midjen med et belte eller et slikebånd, og dermed tilpasse den litt til den figuren du har i øyeblikket. - Jeg tror ikke du bør bekymre deg for å velge mellom klær som er "søte" eller "tøffe" - med dagens motebilde kan man fint kombinere rocka med feminint uten at det ser rart ut. Det kan imidlertid være en god idé å tenke litt over fargevalg, og planlegge litt med tanke på den garderoben du allerede har når du går til nyanskaffelser. - Med tanke på figur finnes det mange gode guider på nett. Vet at mange bruker denne: http://www.bodyshapecalculator.co.uk/trinny-and-susannahs-12-body-shapes Kanskje du kan legge ut et anonymisert bilde her, med tigths og topp eller noe annet som ikke skjuler kroppsfasongen din, så kanskje noen har noen innspill mtp. kroppsform, dersom du ikke finner ut av det selv? 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Tusen takk for svar Jeg har satt bukser høyest på lista mi faktisk, da de (ehh, den..) jeg har er alt for stor og nesten sklir av når jeg går. På tide med en ny! Fargevalg er ikke så vanskelig, jeg liker ganske nøytrale og mørke farger. Stiler er litt verre, da jeg synes det er vanskelig å finne noe som passer sammen og ikke blir kjedelig. Og så er jeg veldig usikker på hva som er fint til hverdags! Jeg har tatt en kalkulator på nettet der jeg fylte inn målene mine, og den sa jeg hadde pæreform. Bortsett fra det har jeg lang rygg og litt korte bein, er 1.66 høy og bruker xs-s i overdeler, 36 tror jeg i bukser. Er så vanskelig med størrelser, da jeg ikke har handlet noe særlig siden jeg begynte å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 5433c...f18
Gjest Tigress Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Men. kan du ikkje berre ha same stilen som før du gikk ned, berre i mindre storleikar??
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Men. kan du ikkje berre ha same stilen som før du gikk ned, berre i mindre storleikar?? Jo det kunne jeg jo forsåvidt, problemet er bare at jeg ikke finner slike klær i butikkene lengre. Dessuten hadde jeg jo en helt annen kroppsfasong før, andre ting å skjule og fremheve, nå trenger jeg ikke lengre tenke på at jeg må "gjemme" meg i klærne mine siden jeg ikke er overvektig lengre. Jeg gikk en del i litt vide topper, men nå føler jeg at vide topper gjør at jeg ser tykkere ut enn jeg er. Jeg har bestilt meg et par nye bukser på nettet nå, som jeg håper passer. Overdeler er litt verre. I tillegg "kjenner" jeg ikke den nye kroppen min så godt lengre, og vet ikke hva jeg kler. Jeg har vært i alle butikkene i nærområdet og prøvd klær, men finner lite som jeg synes sitter pent. Det har gitt meg et inntrykk av hva jeg IKKE kler, men jeg har enda ikke funnet ut hvilke snitt jeg kler godt. Vil det være til hjelp om jeg legger inn bilder av klær jeg liker, så kanskje noen her kan tipse meg om hvordan jeg styler dem? Kanskje jeg kan legge inn bilder av typiske klær jeg brukte før også? Jeg vil gjerne ha tips og råd, da jeg føler jeg står veldig fast. Jeg klarer ikke helt å beskrive hvordan jeg VIL se ut, men som sagt kan jeg godt legge inn linker til klær jeg liker. Dersom dere trenger mer informasjon om hvordan jeg ser ut, så kan jeg prøve å beskrive litt bedre. Hadde håpt noen kunne komme med gode råd, men skjønner at det jeg har skrevet hittil kanskje ikke gir nok informasjon. - TS Anonymous poster hash: 5433c...f18 1
Gjest Lille-pus Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Jo det kunne jeg jo forsåvidt, problemet er bare at jeg ikke finner slike klær i butikkene lengre. Dessuten hadde jeg jo en helt annen kroppsfasong før, andre ting å skjule og fremheve, nå trenger jeg ikke lengre tenke på at jeg må "gjemme" meg i klærne mine siden jeg ikke er overvektig lengre. Jeg gikk en del i litt vide topper, men nå føler jeg at vide topper gjør at jeg ser tykkere ut enn jeg er. Jeg har bestilt meg et par nye bukser på nettet nå, som jeg håper passer. Overdeler er litt verre. I tillegg "kjenner" jeg ikke den nye kroppen min så godt lengre, og vet ikke hva jeg kler. Jeg har vært i alle butikkene i nærområdet og prøvd klær, men finner lite som jeg synes sitter pent. Det har gitt meg et inntrykk av hva jeg IKKE kler, men jeg har enda ikke funnet ut hvilke snitt jeg kler godt. Vil det være til hjelp om jeg legger inn bilder av klær jeg liker, så kanskje noen her kan tipse meg om hvordan jeg styler dem? Kanskje jeg kan legge inn bilder av typiske klær jeg brukte før også? Jeg vil gjerne ha tips og råd, da jeg føler jeg står veldig fast. Jeg klarer ikke helt å beskrive hvordan jeg VIL se ut, men som sagt kan jeg godt legge inn linker til klær jeg liker. Dersom dere trenger mer informasjon om hvordan jeg ser ut, så kan jeg prøve å beskrive litt bedre. Hadde håpt noen kunne komme med gode råd, men skjønner at det jeg har skrevet hittil kanskje ikke gir nok informasjon. - TS Anonymous poster hash: 5433c...f18 Det kan jo være en idè..... En annen sak som vil kunne påvirke problemstillingen er hvorvidt det er 'noen år siden' de klærne du pleide å kjøpe var i butikkene. Å se etter den samme stilen som man brukte for 'noen år siden' er ikke nødvendigvis den smarteste løsningen... I tillegg mistenker jeg at aldersgruppe, altså litt grovt... ikke prikk nøyaktig, vil kunne gi oss noe å gå etter. Du er jo 'ei lita snuppe' i alle størrelser, så tilgjengeligheten på størrelser er nada problem Jeg tenker litt på hvordan du har lyst til å se ut... Hvilke deler av deg du synes er smashing, og har lyst til at 'hele verden' skal se.... Stolt og flott med hodet hevet og rak rygg. Hva med sko? Bruker du litt hæl? Jeg trodde/syntes veldig lenge at jeg hadde korte ben og lang rygg fordi jeg hadde en venninne med megalange ben og i enhver sammenlikning ble mine helt normalt lange ben seende ut som små 'stubber' Det jeg prøver å si er vet hvorvidt du vet at du har korte ben, eller om det er noe som ikke er så sikkert som det kan virke for deg Ta et mål på innersiden av låret, helt oppe i festet, og ned til gulvet, - så kan vi snakkes om ben etterpå
Gjest Tigress Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Eg har om lag same storleik som deg, ser eg. Eg er 1.60m og brukar S. Eg trur eg kan alle triksa for å sjå lengre ut i alle fall, så køyr på med spørsmål. Litt om kroppsfasong ville vore nyttig. Truleg bør du satse på noko kroppsnært (ikkje det same som trongt), og du bør nok markere midja, elles ser ein ofte litt boksete ut. Eg er per definisjon grueleg keisam, men eg ville satse på ein klassisk basis i alle fall - då kan ein bruke litt pengar utan å gå lei.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Skal vi se, håper jeg klarer å få med svar på alt her. Det er ikke så veldig lenge siden jeg var stor, et par-tre år siden jeg kjøpte de fleste klærne jeg har nå. Alt jeg hadde var blitt for lite, så jeg kjøpte inn en del samtidig for å ha noe som passet. Topper som ligner DENNE er typisk sånn jeg gikk i før, i tillegg til jeans og cardigan. Jeg synes fortsatt sånne topper er fine, men fordi jeg har blitt mindre føler jeg at et slikt snitt gjør at jeg ser større ut enn jeg er. Alder - jeg er midt i tyveårene. Størrelser synes jeg er litt vanskelig, da mye av det jeg har prøvd faktisk er for stort. Det gjelder spesielt H&M, Cubus har litt mindre størrelser men der finner jeg lite som passer meg sånn i passform. Hvordan jeg vil se ut - det er vanskelig å svare på. Jeg liker ikke kroppen min og synes det er vanskelig å skulle fremheve noe siden jeg for å være ærlig ikke liker noe ved kroppen min. Det jeg vil skjule er spesielt lårene og magen, og på grunn av lårene har jeg gått for mørke bukser. Sko - litt flaut, jeg går bare i joggesko. Det er fordi jeg finner lite fine sko uten hæl. Har derimot sett litt på noen på nett og har tenkt å kjøpe meg et par. Jeg er ikke flink til å gå i hæler, synes det er upraktisk med tanke på bilkjøring samt at jeg sliter med smerter i knær og rygg og da hjelper ikke hæler på. Om jeg har så veldig korte ben skal jeg ikke si, men jeg vet at jeg er veldig lang i ryggen og da har jeg bare gått ut i fra at jeg har korte ben. Mange overdeler blir for korte fordi ryggen min er lang. Jeg bruker å kjøpe 30 i lengde på bukser. Eg har om lag same storleik som deg, ser eg. Eg er 1.60m og brukar S. Eg trur eg kan alle triksa for å sjå lengre ut i alle fall, så køyr på med spørsmål. Litt om kroppsfasong ville vore nyttig. Truleg bør du satse på noko kroppsnært (ikkje det same som trongt), og du bør nok markere midja, elles ser ein ofte litt boksete ut. Eg er per definisjon grueleg keisam, men eg ville satse på ein klassisk basis i alle fall - då kan ein bruke litt pengar utan å gå lei. Det er ikke så viktig for meg å se lengre ut, jeg liker egentlig at jeg ikke er så høy. Jeg foretrekker kroppsnært, og det med midjen har du rett i. Jeg ser fort tykk ut om jeg har klær som ikke markerer midjen godt nok, men jeg liker ikke å bruke belter i livet. Kroppsfasong: Bare spør om det er noe jeg skriver for lite om. Jeg har pærefasong - breiere over rumpa enn over brystet. Har middels markert midje, bruker 60F i BH (men har ikke gigapupper selv om det kan høres sånn ut). Jeg er ganske bleik og liker ikke sterke farger. Vinrødt, grått, mørkeblått og brunt er favorittene. Jeg synes ikke jeg kler topper uten armer, og heller ikke overdeler som blir for korte. Jeg har akkurat bestilt denne og denne fra H&M. Det er mest overdeler jeg sliter med å finne, men her er noen topper, jakker etc jeg liker: http://www.hm.com/no/product/14143?article=14143-A http://www.hm.com/no/product/21654?article=21654-A http://www.hm.com/no/product/17007?article=17007-C http://www.hm.com/no/product/16431?article=16431-A (denne er et typisk eksempel på genser som blir for kort for min lange rygg) http://www.zalando.no/only-muffin-jumper-hvit-on321i07i-a11.html http://www.zalando.no/naketano-mandy-hoodie-lilla-2na21j02c-314.html http://www.zalando.no/ezekiel-fly-right-t-shirts-med-print-gra-ez121d008-113.html http://www.zalando.no/twintip-t-shirts-gra-tw441b04o-c00.html http://www.zalando.no/naketano-wolle-will-voegel-n-t-shirts-med-print-gra-2na21d01m-512.html http://www.zalando.no/only-cindy-jumper-lilla-on321i07o-i11.html http://www.zalando.no/only-cindy-jumper-gra-on321i07o-c11.html http://www.zalando.no/even-odd-genser-gra-ev421j01t-111.html http://www.zalando.no/bench-forbon-b-t-shirts-gra-be621d05m-112.html http://www.zalando.no/anna-field-t-shirts-sort-an621d01i-q00.html Dette ble mye, og mye forskjellig. Jeg vet ikke om dette er ting jeg kler, men det er ting jeg synes er fint og kunne kommet til å ta med meg i prøverommet. Jeg synes bare ikke alt passer så godt sammen..? Skulle som sagt ønske jeg kunne prøve masse klær på butikk, men jeg har prøvd på mange av butikkene her jeg bor uten å finne noe særlig som jeg liker. Jeg finner veldig mye fint på H&M, men der er klærne rett og slett for store for meg. - TS Anonymous poster hash: 5433c...f18
Gjest Tigress Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Er str. 34 hjå HM for svært? Har du hovudsakleg freista oversize-klede? Ut i frå kva du seier ville eg tippa at 34 ville passe bra til dømes i denne. Elles synest eg vel eigentleg ikkje det var så gruelege kræsj i kva du lenka til, med undantak av dei hettegensrane. Men til ein nøytral jeans er det ikkje så stort sprik der heller i det du hadde plukka ut. Synest eg, då. Du skal jo ikkje bruke den draperte toppen saman med hettegenseren heller. Joggesko er ein stilknusar, då. Igjen, mi meining. Eg synest ikkje det passar til anna enn treningstights, men så er eg jo også offisielt døll. Kva med brogues til? Litt merkelege, eg veit, men dei tek faktisk antrekket frå "kasta saman" til "påkledd". Anten ein likar dei eller ikkje. Mannen min hatar dei, mora mi nekta å uttale seg (ho hata dei) og eg sjølv klarar ikkje heilt å synest dei er pene, men dei løftar antrekket! Og pene sko, pussa og skikkelege, liksom, løftar eit kvart antrekk.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Er str. 34 hjå HM for svært? Har du hovudsakleg freista oversize-klede? Ut i frå kva du seier ville eg tippa at 34 ville passe bra til dømes i denne. Elles synest eg vel eigentleg ikkje det var så gruelege kræsj i kva du lenka til, med undantak av dei hettegensrane. Men til ein nøytral jeans er det ikkje så stort sprik der heller i det du hadde plukka ut. Synest eg, då. Du skal jo ikkje bruke den draperte toppen saman med hettegenseren heller. Joggesko er ein stilknusar, då. Igjen, mi meining. Eg synest ikkje det passar til anna enn treningstights, men så er eg jo også offisielt døll. Kva med brogues til? Litt merkelege, eg veit, men dei tek faktisk antrekket frå "kasta saman" til "påkledd". Anten ein likar dei eller ikkje. Mannen min hatar dei, mora mi nekta å uttale seg (ho hata dei) og eg sjølv klarar ikkje heilt å synest dei er pene, men dei løftar antrekket! Og pene sko, pussa og skikkelege, liksom, løftar eit kvart antrekk. Ja jeg er fullstendig klar over det med skoene, og helt enig. Problemet er bare at jeg ikke føler jeg finner noen sko som er både pene og gode å gå i. Dessuten går jeg mye i regnjakke, og da passer liksom ikke "pensko" til synes jeg. Jeg har prøvd helt vanlige gensere hos H&M i størrelse xs som har vært for store. Sist jeg var der prøvde jeg 5-6 stk, ikke oversize, og én passet. Cubus har mindre størrelser, så der passer ting bedre, men jeg synes ikke de har noe fint der. Hva er brogues? Jeg har tenkt å kanskje kjøpe noen sko som er litt som disse i fasongen. Hvis det er pent da, jeg klarer ikke helt å stole på min egen smak. - TS Anonymous poster hash: 5433c...f18
Gjest Lille-pus Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Merino toppen som Tigress lenket er jo bare underskjønn! Den vil garantert være en slager på en liten, smekker kvinne. Jeg vil tippe at V-hals er bedre enn rund hals... Du har pupper som er en størrelse mindre enn mine i forhold til kroppen, så jeg tror at også til deg vil V-hals være flatterende. Et eksempel på en type plagg i denne fasongen kanskje kan være noe? Et byantskjørt kan være et bra tips.... Det er anvendelig til absolutt alt, og gjir deg en mer sofistikert stil (om du ønsker det da ) Et eksempel her. Et annet eksempel (H&M) her. Tips når det gjelder blyantskjørt er å finne et med stretch, og å bruke øyemål i stedet for størrelse når man prøver i butikken. På nett må størrelsestabellen for det plagget benyttes.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Merino toppen som Tigress lenket er jo bare underskjønn! Den vil garantert være en slager på en liten, smekker kvinne. Jeg vil tippe at V-hals er bedre enn rund hals... Du har pupper som er en størrelse mindre enn mine i forhold til kroppen, så jeg tror at også til deg vil V-hals være flatterende. Et eksempel på en type plagg i denne fasongen kanskje kan være noe? Et byantskjørt kan være et bra tips.... Det er anvendelig til absolutt alt, og gjir deg en mer sofistikert stil (om du ønsker det da ) Et eksempel her. Et annet eksempel (H&M) her. Tips når det gjelder blyantskjørt er å finne et med stretch, og å bruke øyemål i stedet for størrelse når man prøver i butikken. På nett må størrelsestabellen for det plagget benyttes. For å være ærlig synes jeg gensere av den typen hun linket til er gørrkjedelige. Skjønner ikke hvordan jeg skal bruke de uten at det bare blir.. gørr... Jeg tror jeg kler v-hals ganske godt, men ender alltid opp med å kjøpe runde halser faktisk. Det er nok tilfeldig i grunnen. Skjørt bruker jeg aldri, jeg føler det blir for damete. Har forsøkt meg på litt kjoler i det siste, men får ikke helt dreisen på det heller. Føler meg så damete! Og jeg vil jo være dame egentlig, jeg synes bare det er vanskelig å skulle "vise" så mye kropp som jeg føler jeg gjør når jeg går i kjole. Nå hørtes jeg veldig negativ ut her, det var ikke meningen.. Anonymous poster hash: 5433c...f18
Gjest Lille-pus Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 Et eller annet sted her oppe i tråden så sier du at du liker ikke kroppen din. Jeg lurer på om det ikke er der vi må starte. - det sier jeg fordi det er vanskelig å se at noe man ikke liker kan se helt nydelig ut... Endringene dine har vært store, - så jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå at inne i hodet er det en prosess som ikke er ferdig ennå mht. å se den pene, unge kvinnen som faktisk står og ser på deg i speilet. Om jeg spør deg om å få lov til å se et bilde av den flotte kvinnen du vet om... får jeg se en leke til det bildet ?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #14 Skrevet 2. november 2013 Et eller annet sted her oppe i tråden så sier du at du liker ikke kroppen din. Jeg lurer på om det ikke er der vi må starte. - det sier jeg fordi det er vanskelig å se at noe man ikke liker kan se helt nydelig ut... Endringene dine har vært store, - så jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå at inne i hodet er det en prosess som ikke er ferdig ennå mht. å se den pene, unge kvinnen som faktisk står og ser på deg i speilet. Om jeg spør deg om å få lov til å se et bilde av den flotte kvinnen du vet om... får jeg se en leke til det bildet ? Jeg tenker bare at dersom jeg har litt fine klær, så vil jeg se bedre ut og da vil jeg kanskje like meg selv litt bedre..? Selv om jeg har et dårlig utgangspunkt så kan jeg jo gjøre det beste ut av det jeg har. Tenker jeg i alle fall. Jeg har faktisk ikke noe bilde av meg selv sånn som jeg ser ut nå. Er ikke så glad i å være fremfor kamera, det nyeste bildet av meg er ti kilo siden (og ikke akkurat i et flatterende klesplagg). Anonymous poster hash: 5433c...f18
Gjest Lille-pus Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 Uppsann ! Min feil (en manglende bokstav og alt blir helt annerledes enn det var tenkt). Beklager. Det jeg tenkte på var et bilde av en kvinne du synes er flott. En kvinne du selv synes er råflott!
Wolfmoon Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 Jeg tror som Lille-pus at mye av problemet ikke er klær og kropp, men hvordan du ser på deg selv. Det jeg ville anbefale, om mulig, er å ta med en venninne på handletur som har litt slik stil som du ønsker og som du vet er ærlig når hun kommenterer det du prøver. Når du prøver klær, så tipper jeg at du kun ser etter feil og mangler (og de finner du, det gjør vi alle), mens hun kanskje ser noe annet. Ellers, til dette med kjoler og skjørt, jeg har i alle år hatet å gå i skjørt og kjole, mens jeg nå knapt går i noe annet. Årsaken? Fordi det er både behagelig og fint, da jeg tvang meg selv til å gå i det, så ble det en vane etter overraskende kort tid. Og jeg føler meg stort sett langt fra avkledd eller at jeg viser frem kroppen min når jeg går i kjole, man trenger ikke å gå i trang, kort kjole. Jeg går i kjoler som går til knærne, med tykke strømpebukser i diverse farger. Og kjolene må ha innsving i livet (trenger ikke å være trange for det) for å fremheve midjen!
Gjest Tigress Skrevet 3. november 2013 #17 Skrevet 3. november 2013 Eg synest ikkje det var så stor skilnad på den toppen eg lenka til og den øvste av dei du lenka til - den du lenka til hadde drapert hals, den eg lenka til hadde v-hals. Eg såg at du likar toppar som ikkje er heilt enkle, og eg er heilt med på det. Men om du har ein topp med trykk så er det trykket som gjer interessen, har du v-hals er det utringinga di som gjer det interessant. Vidare synest eg absolutt at du kan ha bukser som basis for stilen, det er heilt fint, og passar dessutan betre til flate støvlar slik som du lenka til. Dei støvlane var heilt ok, betre enn joggesko i alle fall. Google "brogues".
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #18 Skrevet 3. november 2013 Kvitt deg med joggeskoene og regnjakka til hverdags og mye er gjort. Hva med et par sånne sko? Jeg har disse,og bruker dem til alt. Jeans, vanlige bukser, skjørt, kjoler, de passer til alt. Anonymous poster hash: 564e1...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #19 Skrevet 3. november 2013 Først og fremst, tusen takk for mange fine svar! Jeg ser at jeg kanskje kan virke negativ til "alt" dere skriver, men det er slettes ikke meningen. Jeg tar til meg alle råd Skjønner også at det hadde vært lettere å hjelpe meg om dere visste hvordan jeg ser ut og hvordan jeg VIL se ut, men jeg synes ikke det er noe enkelt å forklare. Uppsann ! Min feil (en manglende bokstav og alt blir helt annerledes enn det var tenkt). Beklager. Det jeg tenkte på var et bilde av en kvinne du synes er flott. En kvinne du selv synes er råflott! Beklager, jeg misforsto. Jeg liker veldig godt stilen til Blake Lively, har sett alle sesongene med "Gossip Girl" og beundret henne der. Rent kroppsmessig er hun ikke idealet mitt, men jeg synes hun er veldig pen og har en råkul stil. http://thestylishworldoflou.files.wordpress.com/2012/01/blake-lively-nine-west-03-1-2-2.jpg http://2.bp.blogspot.com/-mvkp4IktPis/Tc2KmqGsGsI/AAAAAAAAA9g/-qB6PeXwacc/s640/blake_lively_goes_on_a_pizza_run2.jpg http://i.perezhilton.com/wp-content/uploads/2011/12/blake-lively-in-diesel-boston-street-style__oPt.jpg Jeg tror som Lille-pus at mye av problemet ikke er klær og kropp, men hvordan du ser på deg selv. Det jeg ville anbefale, om mulig, er å ta med en venninne på handletur som har litt slik stil som du ønsker og som du vet er ærlig når hun kommenterer det du prøver. Når du prøver klær, så tipper jeg at du kun ser etter feil og mangler (og de finner du, det gjør vi alle), mens hun kanskje ser noe annet. Ellers, til dette med kjoler og skjørt, jeg har i alle år hatet å gå i skjørt og kjole, mens jeg nå knapt går i noe annet. Årsaken? Fordi det er både behagelig og fint, da jeg tvang meg selv til å gå i det, så ble det en vane etter overraskende kort tid. Og jeg føler meg stort sett langt fra avkledd eller at jeg viser frem kroppen min når jeg går i kjole, man trenger ikke å gå i trang, kort kjole. Jeg går i kjoler som går til knærne, med tykke strømpebukser i diverse farger. Og kjolene må ha innsving i livet (trenger ikke å være trange for det) for å fremheve midjen! Jeg har ikke så mange venner her jeg bor, faktisk bare en, og hun og jeg har veeeldig forskjellig stil. Men det var et veldig godt forslag! Jeg prøver å ikke bare se etter feil og mangler når jeg prøver klær. Det vanskeligste er å finne noe som passer, fordi blir klærne for løse (når de ikke SKAL være oversize) så mister jeg fasongen på overkroppen min. Jeg har prøvd mye klær i det siste, føler jeg har prøvd alt som ser fint ut i alle butikkene her jeg bor, og de hyppigste grunnene til at jeg ikke kjøper et plagg er at det er for stort, eller at det blir for formløst. Jeg kjøpte meg faktisk en kjole på nettet for et par uker siden, har ikke brukt den enda men har i det minste kjøpt den. Vil gjerne klare å gå i kjoler, men har ikke gjort det på sikkert tyve år så det føles veldig uvant. I tillegg er jeg redd noen skal kommentere at jeg går i kjole siden jeg aldri gjør det.. Det er vel hovedgrunnen til at kjolen bare er prøvd på og ikke brukt enda. Eg synest ikkje det var så stor skilnad på den toppen eg lenka til og den øvste av dei du lenka til - den du lenka til hadde drapert hals, den eg lenka til hadde v-hals. Eg såg at du likar toppar som ikkje er heilt enkle, og eg er heilt med på det. Men om du har ein topp med trykk så er det trykket som gjer interessen, har du v-hals er det utringinga di som gjer det interessant. Vidare synest eg absolutt at du kan ha bukser som basis for stilen, det er heilt fint, og passar dessutan betre til flate støvlar slik som du lenka til. Dei støvlane var heilt ok, betre enn joggesko i alle fall. Google "brogues". Sånne sko tror jeg ikke er noe for meg, nå høres jeg teit ut igjen men jeg har komplekser for føttene mine også. Sånne sko ser jeg for meg at jeg får større føtter i, fordi de ikke går oppover foten bare "utover". Jeg synes også slik fasong på sko er fine. Kvitt deg med joggeskoene og regnjakka til hverdags og mye er gjort. Hva med et par sånne sko? Jeg har disse,og bruker dem til alt. Jeans, vanlige bukser, skjørt, kjoler, de passer til alt. Anonymous poster hash: 564e1...d6b Akkurat de du linker til synes jeg ikke var noe pene, men lave sko som er finere enn joggesko kan jeg klart gå med på å skaffe meg. Regnjakka bruker jeg når det regner. Da har jeg liksom ikke noe egentlig valg, bli klisj eller se rar ut. Velger det siste Anonymous poster hash: 5433c...f18
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #20 Skrevet 3. november 2013 Først og fremst, tusen takk for mange fine svar! Jeg ser at jeg kanskje kan virke negativ til "alt" dere skriver, men det er slettes ikke meningen. Jeg tar til meg alle råd Skjønner også at det hadde vært lettere å hjelpe meg om dere visste hvordan jeg ser ut og hvordan jeg VIL se ut, men jeg synes ikke det er noe enkelt å forklare. Beklager, jeg misforsto. Jeg liker veldig godt stilen til Blake Lively, har sett alle sesongene med "Gossip Girl" og beundret henne der. Rent kroppsmessig er hun ikke idealet mitt, men jeg synes hun er veldig pen og har en råkul stil. http://thestylishworldoflou.files.wordpress.com/2012/01/blake-lively-nine-west-03-1-2-2.jpg http://2.bp.blogspot.com/-mvkp4IktPis/Tc2KmqGsGsI/AAAAAAAAA9g/-qB6PeXwacc/s640/blake_lively_goes_on_a_pizza_run2.jpg http://i.perezhilton.com/wp-content/uploads/2011/12/blake-lively-in-diesel-boston-street-style__oPt.jpg Jeg har ikke så mange venner her jeg bor, faktisk bare en, og hun og jeg har veeeldig forskjellig stil. Men det var et veldig godt forslag! Jeg prøver å ikke bare se etter feil og mangler når jeg prøver klær. Det vanskeligste er å finne noe som passer, fordi blir klærne for løse (når de ikke SKAL være oversize) så mister jeg fasongen på overkroppen min. Jeg har prøvd mye klær i det siste, føler jeg har prøvd alt som ser fint ut i alle butikkene her jeg bor, og de hyppigste grunnene til at jeg ikke kjøper et plagg er at det er for stort, eller at det blir for formløst. Jeg kjøpte meg faktisk en kjole på nettet for et par uker siden, har ikke brukt den enda men har i det minste kjøpt den. Vil gjerne klare å gå i kjoler, men har ikke gjort det på sikkert tyve år så det føles veldig uvant. I tillegg er jeg redd noen skal kommentere at jeg går i kjole siden jeg aldri gjør det.. Det er vel hovedgrunnen til at kjolen bare er prøvd på og ikke brukt enda. Sånne sko tror jeg ikke er noe for meg, nå høres jeg teit ut igjen men jeg har komplekser for føttene mine også. Sånne sko ser jeg for meg at jeg får større føtter i, fordi de ikke går oppover foten bare "utover". Jeg synes også slik fasong på sko er fine. Akkurat de du linker til synes jeg ikke var noe pene, men lave sko som er finere enn joggesko kan jeg klart gå med på å skaffe meg. Regnjakka bruker jeg når det regner. Da har jeg liksom ikke noe egentlig valg, bli klisj eller se rar ut. Velger det siste Anonymous poster hash: 5433c...f18 Da har jeg et forslag, skaff deg en kul regnjakke/regnkåpe med innsving i livet, så er mye gjort på den fronten Det finnes mange kule regnjakker rundt omkring nå! Anonymous poster hash: fde4e...81f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå