Gå til innhold

Hva betyr PUA?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å manipulere for å holde partners selvtillit nede slik at h*n skal være avhengig av en selv er bokstavelig talt hva mishandlere gjør. PUA-teknikker er dessuten preget av wannabe-/pseudovitenskapelig bullshit.

Anonymous poster hash: d3c0a...ad2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er ikke denne tråden ganske rasistisk angående PU-artister? Litt "ensidig meningspåvirkning"-aktig, muligens?

Endret av Trapp
Skrevet

Vil tro de fleste ''PUA-artister'' holder seg utenfor tråden, fordi de har et eget virkelighetsbilde av temaet. Noe som faktisk er helt greit. PS: PU = Personlig utvikling. PUA = Pick Up Artist(s).

Skrevet (endret)

For min del så er det en jente jeg ser opp til og beundrer, av flere grunner.

Man kan jo ikke vite hva den andre gjør, og når man er i bli-kjentfasen er det vanskelig å vite hvordan den andre personen er. Jeg har i grunn bare vært med en jente i år som jeg anser som "luksusmåltid", og vi holdt på i noen måneder. Det var en del menn som var etter henne, men hun ble glad i meg da^^ Gikk desverre ikke veien for hun ønsket ikke noe forhold da hun skulle til utlandet å studere.

Morsom ide i alle fall. Virkeligheten for meg er jo at de jentene jeg konkurrerer om, er det en del andre menn som vil ha også. Hvis jeg sitter på latsiden og ikke gjør noe, skjer det ingenting og hun velger en annen.

Jeg mener pua-konseptet kan brukes som et verktøy til å utvikle sosiale ferdigheter, sosial intuisjon osv slik at man kan få sjangs på den jenten man liker. Det hjelper ikke at man er verdens flotteste gutt om man ikke kommer i kontakt med de jentene man vil være med. Dog, jeg mener ikke at pua-teorier har svaret på alt. Jeg synes man kan dra kunnskap fra flere steder og lime alt sammen til en god helhet.

Da får du flytte til bigda, der får man vite hva andre gjør. Mye enklere å holde styr på når du må gjøre hva. :D Neida, jeg skjønner hva du mener, eller litt i alle fall. Jeg har aldri gått og tatt noe, jeg bare venter, og stirrer og bare venter. De som ikke tåler at jeg stirrer passer ikke med meg uansett. Men, kanskje det er jaktinstinktet deres, kanskje dere liker å konkurrere?! Så kanskje det ikke er så galt. Er bare å vrenge opp en trøste-barbara om det blir tap, også prøve på nytt igjen. Jeg er nå ganske sikker på at dama allerede fra tidlig av vet hvem hun ønsker seg mest, så det har lite å si om en annen mann kommer og lager 1. klasses underholdning for dama når hun allerede har deg i bakhodet.

PUA er sikkert et helt greit eller veldig bra konsept, men jeg tror jeg har blitt smittet av noe her inne på KG, hver gang jeg leser ordet PUA så tenker jeg på gretne, bitre menn som nekter å møte kvinner på midten. Jeg er nødt til å øve meg på og skille PUA og slike menn, litt lettere for meg faktisk når oppegående menn som deg snakker om det. :)

Håper du snart er så heldig at du finner deg et lukusmåltid til snart! :)

Endret av lisalille
Skrevet

PUA er sikkert et helt greit eller veldig bra konsept, men jeg tror jeg har blitt smittet av noe her inne på KG, hver gang jeg leser ordet PUA så tenker jeg på gretne, bitre menn som nekter å møte kvinner på midten. Jeg er nødt til å øve meg på og skille PUA og slike menn, litt lettere for meg faktisk når oppegående menn som deg snakker om det. :)

PUA er nok ikke disse bitre mennene. Jeg tror PUA oftest er ungutter i 20-25 års-alderen, som tar i bruk nedskrevne PUA- strategier for å vinne damers nærkontakt.

Skrevet

Jeg leste en bok om det for en del år siden, men det var ikke helt min greie. Synes det faller innenfor samme kategori som meditasjon. Til syvende og sist tenker jeg egentlig at nlp handler om "state control", men det finnes andre måter å få kontroll over det på enn å sitte å se for seg diverse energier som har spesefikke farger flyte gjennom kroppen osv.

Jeg er mer glad i evolusjonspsykologi, enkelte ting innenfor kognetiv psykologi, og enkelte ting innenfor behaviorisme :P

NLP er ikke noe jeg har undersøkt noe videre heller, men fungerer sikkert for noen av de som har fobier eller andre tvangstanker. Meditasjon? Finnes sikkert mange former for det, jeg pleier ikke å involvere regler i det, ikke at jeg holder på med det annet enn om jeg ikke får sove. Men hvordan kan du synes at de faller i samme kategori? Bare fordi man systematisk benytter seg av de forskjellige hjernebølgetilstander?

Så sannelig, evolusjonspsykologi, kognitiv psykologi og behaviorisme er tingene! :)

Skrevet

PUA er nok ikke disse bitre mennene. Jeg tror PUA oftest er ungutter i 20-25 års-alderen, som tar i bruk nedskrevne PUA- strategier for å vinne damers nærkontakt.

Det er det jeg prøver og lære meg! :)

Lurer på hvordan unge gutter egentlig kan bruke noe som helst, for de fleste unge jenter faller jo mest for sjarme og et deilig utseende. Da hjelper det ikke så mye med hva man gjør, med mindre man spiller slem da, for da blir man som oftest ekskludert.

Skrevet

PUA er å tro at jenter er kollektivt sett noen spill (ikke personer) som man kan lære juksekodene til for å få dem. Her og her postes det innlegg fra bitre menn i PUA-miljøet.

Noen gullkorn: "Nobody wants to treat somebody else’s whore like a princess.", "Our biology demands that we treat girls who aren’t pure as pump and dumps.", "Decide that you’re going to sit in a position where you can rub her leg and back. Physically pick her up and sit her on your lap. Don’t ask for permission. Be dominant. Force her to rebuff your advances.", "Pull out your cock and put her hand on it. Remember, she is letting you do this because you have established yourself as a LEADER. Don’t ask for permission, GRAB HER HAND, and put it right on your dick"

Hvis du ikke identifiserer deg med dette men kaller deg PUA-påvirket, så vet jeg ikke hva du tror PUA er.

Anonymous poster hash: 22105...e41
Skrevet

Det er det jeg prøver og lære meg! :)

Lurer på hvordan unge gutter egentlig kan bruke noe som helst, for de fleste unge jenter faller jo mest for sjarme og et deilig utseende. Da hjelper det ikke så mye med hva man gjør, med mindre man spiller slem da, for da blir man som oftest ekskludert.

Hvis man mangler denne sjarmen og dette utseendet, så er det aktuelt å finne på noe. Jeg misliker PUA-konseptet litt fordi de leker med usikkerhet . Det hyggelige er at de trener godt og kler seg fint.

Hva jenter faller for er forøvrig veldig variabelt.

Gjest Grapefrukt
Skrevet

Ser at flere nevner "lurer jenter" noe jeg synes blir feil. Det er umulig å lure noen til sengs. Faktum er at de jentene guttene "lurer" med seg hjem med all de PUA triksene faktisk bare blir med ei som ALLEREDE før hun dro ut var åpen/klar for en ONS eller nr til en gutt. De hadde aldri klart å lure en jente som er i mot ons og har som prinsipp om å aldri ha se med en fremmed mann.

Så lenge de som driver på med dette er ærlige og er seg selv synes jeg det bare er koselig at flere øker selvtilliten litt når det kommer til kvinner og kontakt, men det eneste som er usakelig dumt er denne objektifiseringen der kvinner er objekter som de skal nagge, close og alle de begrepene de bruker.

Har selv møtt en del sånne menn, veldig morsomt da jeg skjønner hva de gjør med en gang de snakker med meg. Da tenker jeg bare "nå nagger de, nå prøver de å close, nå tar de på meg, nå stikker de slik at jeg skal se etter dem og savne dem, nå snakker de med andre for å leke at de overser meg" ol." Meget morsomt, helt til de faktisk fornærmer meg eller skjønner at jeg skjønner hva de driver med og blir flaue.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man mangler denne sjarmen og dette utseendet, så er det aktuelt å finne på noe. Jeg misliker PUA-konseptet litt fordi de leker med usikkerhet . Det hyggelige er at de trener godt og kler seg fint.

Hva jenter faller for er forøvrig veldig variabelt.

I see. Vet ikke nok om PUA, men kan hende det er noen ting å ta med seg, så kan man la være med resten.

Hva jenter faller for er variabelt ja, men unge jenter har vondt for å motstå sjarme, alle kan være det, bare å være snill det! :)

Skrevet

Ser at flere nevner "lurer jenter" noe jeg synes blir feil. Det er umulig å lure noen til sengs. Faktum er at de jentene guttene "lurer" med seg hjem med all de PUA triksene faktisk bare blir med ei som ALLEREDE før hun dro ut var åpen/klar for en ONS eller nr til en gutt. De hadde aldri klart å lure en jente som er i mot ons og har som prinsipp om å aldri ha se med en fremmed mann.

Så lenge de som driver på med dette er ærlige og er seg selv synes jeg det bare er koselig at flere øker selvtilliten litt når det kommer til kvinner og kontakt, men det eneste som er usakelig dumt er denne objektifiseringen der kvinner er objekter som de skal nagge, close og alle de begrepene de bruker.

Har selv møtt en del sånne menn, veldig morsomt da jeg skjønner hva de gjør med en gang de snakker med meg. Da tenker jeg bare "nå nagger de, nå prøver de å close, nå tar de på meg, nå stikker de slik at jeg skal se etter dem og savne dem, nå snakker de med andre for å leke at de overser meg" ol." Meget morsomt, helt til de faktisk fornærmer meg eller skjønner at jeg skjønner hva de driver med og blir flaue.

Du kan jo PUA-prinsippene, og det er fint. Da klarer du jo å se tvers igjennom hele spillet, og faktisk se at den gutten som negger deg litt rett og slett er en interressert frier, og da forstår du at neggingen faktisk er oppmerksomhet, eller ett kompliment.

Blir det litt dumt, så kan du jo bare si til han at i stedet for å leke PUA leken, så vil du at han heller skal leke galant og oppmerksom kavaler.

Skrevet

PUA er å tro at jenter er kollektivt sett noen spill (ikke personer) som man kan lære juksekodene til for å få dem. Her og her postes det innlegg fra bitre menn i PUA-miljøet.

Noen gullkorn: "Nobody wants to treat somebody else’s whore like a princess.", "Our biology demands that we treat girls who aren’t pure as pump and dumps.", "Decide that you’re going to sit in a position where you can rub her leg and back. Physically pick her up and sit her on your lap. Don’t ask for permission. Be dominant. Force her to rebuff your advances.", "Pull out your cock and put her hand on it. Remember, she is letting you do this because you have established yourself as a LEADER. Don’t ask for permission, GRAB HER HAND, and put it right on your dick"

Hvis du ikke identifiserer deg med dette men kaller deg PUA-påvirket, så vet jeg ikke hva du tror PUA er.

Det her er grise-ekkelt. Jeg kan godt la en mann lede, men jeg må jo først se at han er en god leder, noe som ikke er enkelt å finne ut tidlig. Ingen får lede meg før de har bevist at de er gode ledere, og i det hele tatt kalle en annen jente for hore er jo helt sprengt. At hore er noe som er helt fantastisk for en mann, og at samme mann på et annet tidspunkt synes at hore er sykelig kvalmt, gjør at det kan bli vanskelig å ta noen menn seriøst nok til at du gidder og la de være så heldige at man tar de på tissemannene.

Skrevet (endret)

De som ikke tåler at jeg stirrer passer ikke med meg uansett. Men, kanskje det er jaktinstinktet deres, kanskje dere liker å konkurrere?! Så kanskje det ikke er så galt. Er bare å vrenge opp en trøste-barbara om det blir tap, også prøve på nytt igjen. Jeg er nå ganske sikker på at dama allerede fra tidlig av vet hvem hun ønsker seg mest, så det har lite å si om en annen mann kommer og lager 1. klasses underholdning for dama når hun allerede har deg i bakhodet.

Jeg liker egentlig ikke å jakte. Om jenten ikke viser noe interesse tilbake så mister jeg motivasjonen etter hvert.

Jeg tror også at damer vet hvem de ønsker mest og at dersom man har bestemt seg for en, så er det ikke så mye andre kan gjøre. Der var noen av pua folkene ganske ekle, for de prøvde å fremstille seg som noen som kunne få hvem de ville ha, men det er jo ikke slik det funker :P Det er jo ikke de som sitter med makten til å velge for damen, den makten har damen alene..

Jeg tror det er et bra konsept for noen, men ikke for alle. Jeg og vennene mine dro bra nytte av det. Vi var jo de sjenerte og snille guttene som ikke turde å snakke med damer, men etter at vi bestemte oss for å jobbe med dette så ble vi mindre sjenerte. Det er mye bra innen for pua-konseptet, men det er også mye jeg synes er dårlig.

Ting innen pua jeg ikke liker kan være:

Negs

Push-pull

Innøvde historier

Innøvde teknikker

Objektivisering av kvinner

Svart hvit tenking

Ting jeg liker kan være:

Innstilingen om at man må ta handling

Freedom from outcome

Å være tilstede.

Dersom man har lest andre ting også, ser man at konsepter brukt innenfor pua er tatt fra andre områder :) Mange damer her inne som for eksempel snakker om at man må "se den andre og få h*n til å føle seg spesiell" Så damer benytter seg like mye av de samme konseptene :P

Håper du snart er så heldig at du finner deg et lukusmåltid til snart! :)

Thanks! :nigo: Jeg også!

Endret av .-L-.
Skrevet

Det her er grise-ekkelt. Jeg kan godt la en mann lede, men jeg må jo først se at han er en god leder, noe som ikke er enkelt å finne ut tidlig. Ingen får lede meg før de har bevist at de er gode ledere, og i det hele tatt kalle en annen jente for hore er jo helt sprengt. At hore er noe som er helt fantastisk for en mann, og at samme mann på et annet tidspunkt synes at hore er sykelig kvalmt, gjør at det kan bli vanskelig å ta noen menn seriøst nok til at du gidder og la de være så heldige at man tar de på tissemannene.

"Leder"-greia gir ikke uttrykk for bare et rart kvinnesyn, men også et rart mannesyn hvor alle er delt inn i alfahann eller betahann, og later som om det har grunnbasis fra biologi og dyreriket (og det er et konsept som er blitt forenklet så mye at det ikke er riktig engang).

Skrevet (endret)

Men hvordan kan du synes at de faller i samme kategori? Bare fordi man systematisk benytter seg av de forskjellige hjernebølgetilstander?

Målet i nlp og meditasjon er det samme tenker jeg. Man ønsker å føle seg bra, rolig og avslappet.

Endret av .-L-.
Skrevet

Vi konkluderer denne tråden med at egen erfaring teller fremfor ''forskningsfakta'' om hva som BURDE vært riktig i enhver spesifikk setting. Og dens egne erfaring er individuell og unik.

Gjest Grapefrukt
Skrevet (endret)

Du kan jo PUA-prinsippene, og det er fint. Da klarer du jo å se tvers igjennom hele spillet, og faktisk se at den gutten som negger deg litt rett og slett er en interressert frier, og da forstår du at neggingen faktisk er oppmerksomhet, eller ett kompliment.

Blir det litt dumt, så kan du jo bare si til han at i stedet for å leke PUA leken, så vil du at han heller skal leke galant og oppmerksom kavaler.

Det er sant, men de fleste gangene ender det opp med at de faktisk fornærmer på en slik måte at jeg synes de er lite tiltrekkende og ganske unødvendig sagt (de som ikke helt har forstått hva nagging skal gå ut på og kanskje har drukker litt for mye slik at det som skulle høres ut som småerting plutselig ble noe ganske slemt). F.eks en som sa at jenter i oslo var så utrolig mye finere enn de her (min by) men jeg var hvertfall ikke den styggeste av de da, så han kunne jo sjekke meg opp. Så snakket han stygt om klærne jeg hadde på meg før han galant avsluttet med å spørre om jeg ville være med hjem.. :kvalm:

Har aldri gitt nr. mitt eller noe mer til gutter som bruker den taktikken da de ofte spiller og oppfører seg falske for å oppnå noe, gjerne bare et ligg. Har enda å møte noen som har klart å bruke PUA på en slik overbevisende måte at det virker som sjekking er en medfødt egenskap :laugh:

Endret av Grapefrukt
Skrevet (endret)

Kan vel legge til at negging er noe som egentlig bare har sin sjarm på typiske 9er eller 10er jenter (1-10)

Disse jentene er vant til å sette opp bitchskjold mot gutter, være frekke og de er vant til å få komplimenter stadig vekk, de er pene og de vet det selv.

Endret av Jigsaw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...