Gå til innhold

Vil ha is D:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser vanligvis temmelig sunt (paleo-kosthold, 1400 til 1700 kalorier pr dag, trener, blabla osv, er 160 og vil ned litt i vekt). I går ble det litt for mye mat, nesten 2000 kalorier. I dag tenkte jeg å bøte litt på dette ved å begrense meg til en 1400 kalorier.

Men, så kjenner jeg at PMSen gjør sitt inntog, studiene stresser meg, jeg er sur på alt og alle, og har bare lyst til å slå ned noen, evt sitte i en krok og grine og spise kake.

Hvor dumt er det å skeie ut med en bøtte is og litt potetgull f.eks i dag? D: Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å gå ned denne uken dersom jeg gjør det.. men jeg føler meg elendig, og klarer ikke å tenke på annet enn å stappe i meg drittmat og se en koselig film, og bli i bedre humør. Hater å føle meg slik!

Anonymous poster hash: 6bf92...ccc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har lov til å kose seg innimellom. Jeg syns det er lettere å leve sunt i hverdagen om jeg har dager innimellom der jeg koser meg :)

• Liker 3
Skrevet

Kjør på! :D

Anonymous poster hash: 3235f...28a
  • Liker 1
Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg synes bare du skal spise den isen, men jeg stusser litt på at du har såpass merkbare PMS-plager når du spiser paleo?

Skrevet

Kjøpte meg is! :danse: Men klarte å la være å kjøpe potetgull og all den andre dritten jeg vanligvis ender opp med å dra med meg hjem, i humør som dette. Stolt av meg selv, faktisk! :bond:

Jeg synes bare du skal spise den isen, men jeg stusser litt på at du har såpass merkbare PMS-plager når du spiser paleo?

Har ikke holdt på med paleo i mer enn et par uker, så kroppen er kanskje ikke helt justert enda. Er det vanlig å få mindre humørsvinginger på paleokosthold? Det hadde i så fall vært verdens beste motivasjon for min del, til å fortsette... Jeg er et troll iblant! :fnise:

Skrevet

jeg har spist paleo i mange år og alikevel har jeg pms plagene fra helvete.

Anonymous poster hash: eb850...b81

Gjest Nanne70
Skrevet

Paleo og lavkarbo kan ha en regulerende virkning på mange, men det er nok individuelle forskjeller her også :) Til deg AB #6 - har du prøvd nattlysolje? Det hjalp meg veldig da jeg plagdes med PMS.

Skrevet

Kos deg med isen med god samvittighet, du! :)

Anonymous poster hash: 3169e...f05
Skrevet

Herregud for en tråd.

Anonymous poster hash: b9e78...06b
  • Liker 2
Skrevet

Herregud for en tråd.

Anonymous poster hash: b9e78...06b

Herregud for en kommentar. IKke ta alt så sykt seriøst. Livet blir mye mindre irriterende da. :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Bare spis en pinneis eller llignende. Du trenger jo ikke å spise en hel bøtte:-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiser vanligvis temmelig sunt (paleo-kosthold, 1400 til 1700 kalorier pr dag, trener, blabla osv, er 160 og vil ned litt i vekt). I går ble det litt for mye mat, nesten 2000 kalorier. I dag tenkte jeg å bøte litt på dette ved å begrense meg til en 1400 kalorier.

Men, så kjenner jeg at PMSen gjør sitt inntog, studiene stresser meg, jeg er sur på alt og alle, og har bare lyst til å slå ned noen, evt sitte i en krok og grine og spise kake.

Hvor dumt er det å skeie ut med en bøtte is og litt potetgull f.eks i dag? D: Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å gå ned denne uken dersom jeg gjør det.. men jeg føler meg elendig, og klarer ikke å tenke på annet enn å stappe i meg drittmat og se en koselig film, og bli i bedre humør. Hater å føle meg slik!

Dropp potetgullet i alle fall, herregud.. det er myyyyye kalorier.. Verste du kan sitte og trykke i deg :P

Du kan fint kose deg med litt is, men ville valgt en lett is :) Jeg pleier heller å kjøpe en soft shake eller noe sånt da, eller en liten ben & jerrys :fnise: Alt med måte.

Skrevet

Bare spis en pinneis eller llignende. Du trenger jo ikke å spise en hel bøtte:-)

Når en er i dårlig humør, stresset og har PMS, holder det ikke med å spise EN pinneis, da må det en hel bøtte til! Jeg er veldig flink med kosthold og trening, men jeg unner meg selv å skeie litt ut i blant. Det har jo ikke noe å si når du eller er fysisk aktiv og spiser relativt sunt :)

Anonymous poster hash: dccc6...6e2

Skrevet

Dropp potetgullet i alle fall, herregud.. det er myyyyye kalorier.. Verste du kan sitte og trykke i deg :P

Du kan fint kose deg med litt is, men ville valgt en lett is :) Jeg pleier heller å kjøpe en soft shake eller noe sånt da, eller en liten ben & jerrys :fnise: Alt med måte.

Det er lov i blant! Jeg har en sunn livsstil, spiser mye sunt og trener en del, er tynn (veier rundt 49 kg, er 164 cm høy) og skeier ut i blant med å spise en god del potetgull og is, og jeg har aldri lagt på meg i det lange løp. Greit, du legger kanskje på deg 1 kg, men det legger du ikke merke til engang og det tar ikke langt tid å gå ned igjen. Så mitt råd til TS er å kose seg med god samvittighet.

Anonymous poster hash: dccc6...6e2

Skrevet (endret)

Man får mye større mengde potetgull enn f.eks. sjokolade med tanke på kalorimengde. Hvis jeg bare skal ha en viss mengde kalorier til lørdagsgodt tar jeg heller en skål potetgull enn 4 ruter sjokolade.

Endret av Nerine_
Skrevet

GO FOR IT! Har du lyst, har du lov. Man må ikke glemme av å leve livet og nyte dens goder. Er selv i overkant interessert i både trening og kosthold, men det holder meg ikke unna noe godt om jeg virkelig har lyst på det :) Man må ikke bli for opphengt i kalorier og det å være sunn 24/7. Jeg gjør slik at jeg på fredager og lørdager kan spise akkurat hva jeg vil, og så prøver jeg å være noenlunde sunn resten av uken :) Så i helgene skeier jeg ut med burger king mat og smågodt!

Gjest Heartbeat
Skrevet

Mmmmm, ben and jerry-is :danse:

Koser meg ofte med en HELsånn boks :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...