Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #21 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg skrev ikke at det gjalt for alle politihunder heller :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 7. mai 2004 #22 Del Skrevet 7. mai 2004 Grunnen til at dobermann og rottweiler ikke blir brukt til politihund er jo at disse type raser ikke kan takle vinterkulda her i Norge (bor ofte ute i kennel gjerne også om vinteren)' date=' dessuten har ikke disse hundene noen underull til å klare seg ved å bo ute når det er kaldt.[/quote'] Men rottweiler blir brukt til politihund! Eller er det forandret noen regler de siste 10 årene? Det ble ihvertfall drept en politihund i Grimstad for en del år siden, og det var en rottweiler. En tragisk historie, forresten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 7. mai 2004 #23 Del Skrevet 7. mai 2004 Å? Blir så nyskjerrig! Fortell fortell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BritElin ikke innlogget Skrevet 8. mai 2004 #24 Del Skrevet 8. mai 2004 Til dere som mener jeg bør kjenne naboen godt for å skrive det jeg gjorde. Jeg ser hva som skjer ute i gata, hører hvordan foreldrene snakker til ungene sine Kan ikke tro at de forandrer seg så mye bedre når de er innenfor husets fire vegger i så fall er de stikk morsatt av andre folk som heller tar seg i sammen når de er sammen med andre. Men det er en annen diskusjon. Når det gjelder hund synes jeg ikke at de skulle hatt noen slags hund, det holder at mine barn blir angrepet av disse naboungene om de ikke skal være redde for hunden deres også! Hilsen BritElin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsLarsere Skrevet 12. mai 2004 #25 Del Skrevet 12. mai 2004 Synes det er helt forferdelig. De har 3 viltre ustyrlige og rampete gutter og nå har de skaffet seg rottweiler. Jeg og mannen er nærmest i sjokk og veldig bekymret for våre søte små. Kan noen fortelle meg litt om rottweiler' date=' jeg innbiller meg at den er farlig med feil oppdragelse (det er kanskje alle hunder?) Tar jeg helt feil eller er rottweiler farligere enn andre hunder??[/quote'] En veninde av meg har en rottweiler på over 65KG boende hos seg i perioder, og første gang jeg møtte den (Jeg har veldig liten erfaring med hunder) ble jeg rimelig vettskremt når veninda mi måtte en tur ut og jeg skulle passe "vesle" Balder en times tid. Hun måtte låse han ute på verandaen,men han så bare trist ut der han trykket snuta mot døra så hun slapp han inn lenge før hun var ute av døra. Han viste seg å være et godt dresert kosedyr som bare ville kløes bak øret. Riktig oppdagelse og slike muskeldyr er nok helt ufarlig om de behandles pent tror jeg. Man føler seg veldig trygg på tur også, mange folk forlater fortauet til tross for god klaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 12. mai 2004 #26 Del Skrevet 12. mai 2004 Å i det heletatt anskaffe en hund, noe som i seg selv er en stor avgjørelse, og i tillegg av en krevende brukshundrase som trenger masse mantel og fysik aktivisering , og definitivt en god oppdragelse - når man har tre barn som ikke lyer og som herjer - synes jeg helt sprøtt. Det er MIN mening. Alt for mange som ikke burde hatt hund kjøper hund fordi at barna masere eller at far i huset skal ha en hund å trimme med. De aner ikke hva de går til. Ungene lover å ta hele ansvart selv. En rottis er jo sååååå søt som valp - de blir sikkert ikke store de, en sånn kan vi vel ha i sofaen.... Nei nå aner ikke jeg hvordan de har tenkt det, eller bakgrunnen så jeg uttaler meg vel heller mer generelt. MEN - jeg er ikke for at man skal ta til med hund når man i tillegg har tre krevende barn. Jeg håper virkelig de vet hva de går til. Jeg håper de ikke har tenkt å la ungene herje med hunden. Jeg håper de har vett til å behandle den skikkelig, ikke mishandle den eller brøle og skjenne. Man oppdrar ikke en hund som et barn , og man oppdrar heller ikke barn med å brøle og skjenne ....(kansje derfor deres virker uoppdragne - fordi de gjør det helt feil).... jaja. Man får krysse fingrene. Håpe at det ikke ender med at hunden blir er folkeredd monster som plages av ungene, eller at den ender opp bakerst i hagen i kjetting for den er for krevende. Det er ikke bare å kjøpe en hund og så tro de er ferdigprogramerte og kan settes i usynlighetsmodus... En hund har rett på å få behovene sine dekket, og den har rett på å få da del i livene våre, og tid av oss. Håper de greier å få til det jeg... med tre travle unger. Vel , mine tanker om emnet hund i en travel barnefamilie. Jeg har ikke lest hele tråden. Rotwiler er en rase jeg selv ikke kunne hatt fordi de stiller virkelig krav til at eieren gidder å lette på "ræven", og komme seg ut i marka på tur eller rundering eller et eller annet aktivt. Det er en brukshundrase, en stor, kraftig og flott hund!. De kan ikke bli liggende i en krok og visne bort. Og de kan være sta, og er så pass store at de må læres kustus og selvbeherskelse om man skal kunne omgås andre og ha de med rundt. Håper det går bra. Hehe huff, leste gjennom nå - det ble en skikkelig utblåsing dette:oops: Håper ikke jeg tråkker for mange på tærne. Ikke meningen det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå