AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Jeg har en gal nabokjerring. Vet ikke om det stemmer, men har hørt at hun tar piller mot nerveproblemer og drikker alkohol hver dag. Det med alkoholen stemmer i allefall. Men det er ikke poenget. Poenget er at hun spionerer på oss. Hun vet hvem av oss som drar, akkurat klokka da og da, når og hvordan vi lufter hunden, om vi er på ferie, om vi har vært borte en helg, hvor ofte vi triller tur med babyen, om lyspærene på alle lampene i stua virker, 500m unna ser hun når jeg kommer hjem, hvor sliten jeg er opp bakken, hvor mye eller lite jeg har å bære. Hun vet alkurat hvem som er på besøk, hun vet ting (selskaper vi skal ha) uten at vi har fortalt henne noe. Vedder på at hun vet hva vi spiser til middag hver dag. Alt dette vet jeg fordi hun forteller meg det. "Vi følger med på dere", sier hun også. Hver gang vi skal ut av døra, sitter de utenfor huset sitt og ser på oss. Vi tør ikke å klippe plenen, for da står de lent over verandaen og ser på at vi klipper plenen, steg for steg. Da de hadde gjester, satt alle og så på at vi klipte plenen, steg for steg. Det var siste gang, i sommer. Og nå for litt siden, stoppet hun oss ute for å slenge dritt om meg, at jeg er slem og frekk. Men jeg har ikke gjort noenting. Er det vanlig at naboer er så innpåslitne? Jg skal sette opp en svær hekk. Anonymous poster hash: f9cbf...02d
navnet Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Eh? Hva med å be dama passe sine egne saker å reise rakt til helvete? Du er en voksen person! Slutt å la folk pille deg på nesen å sett hvertfall stopp for å la naboen trakassere deg! Jeg er sjokkert over at du har latt det gått så langt. Neste gang hun sier at hun følger med på dere, så spør du pent om hennes liv er så uinteressant at hun bare må følge med på deg? Å blir hun sur så sier du : Pell deg vekk fra min eiendom, før jeg ringer politiet. Om det eskalerer så anmelder du. Tvert! 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Få dere hekk. Kontre alle spørsmålene hennes med veldig personlige spørsmål om henne Ha masse antagelser om at livet hennes suger overse henne hvis ikke noe annet fungerer Hun vet nok at du er lett å overkjøre og har det gøy med å sette deg ut og plage deg. Der kommer nok kommentaren om at de vet alt dere gjør fra. Anonymous poster hash: d6723...92c 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Jeg har en gal nabokjerring. Vet ikke om det stemmer, men har hørt at hun tar piller mot nerveproblemer og drikker alkohol hver dag. Det med alkoholen stemmer i allefall. Men det er ikke poenget. Poenget er at hun spionerer på oss. Hun vet hvem av oss som drar, akkurat klokka da og da, når og hvordan vi lufter hunden, om vi er på ferie, om vi har vært borte en helg, hvor ofte vi triller tur med babyen, om lyspærene på alle lampene i stua virker, 500m unna ser hun når jeg kommer hjem, hvor sliten jeg er opp bakken, hvor mye eller lite jeg har å bære. Hun vet alkurat hvem som er på besøk, hun vet ting (selskaper vi skal ha) uten at vi har fortalt henne noe. Vedder på at hun vet hva vi spiser til middag hver dag. Alt dette vet jeg fordi hun forteller meg det. "Vi følger med på dere", sier hun også. Hver gang vi skal ut av døra, sitter de utenfor huset sitt og ser på oss. Vi tør ikke å klippe plenen, for da står de lent over verandaen og ser på at vi klipper plenen, steg for steg. Da de hadde gjester, satt alle og så på at vi klipte plenen, steg for steg. Det var siste gang, i sommer. Og nå for litt siden, stoppet hun oss ute for å slenge dritt om meg, at jeg er slem og frekk. Men jeg har ikke gjort noenting. Er det vanlig at naboer er så innpåslitne? Jg skal sette opp en svær hekk.Anonymous poster hash: f9cbf...02d Hun er syk og paranoid. Jeg ville rett og slett bare oversett henne og trukket gardinene foran vinduene om kvelden. Bare pass på så hun ikke lager problem vedr. høyden på hekken deres. Anonymous poster hash: 7c525...2b0 1
Frisørdama Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 Som nevnt over her, få dere en hekk, bare pass på at dere gjør det innenfor regler så hun ikke kan ta dere for noe der og lage et helvette. Herregud så pes, jeg hadde truet med å anmelde de for trakassering eller stalker eller noe sånt om hun fortsatte! 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Vent, sier du nå at da de hadde gjester hos seg selv så så alle sammen på dere? Hva slags folk syntes sånt er greit egentlig, istedenfor å snakke og ha det hyggelig sammen så spionerer de på dere.Anonymous poster hash: 86ea3...ee1
jita Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Det er jo ikke noe håp om å redde det naboforholdet så jeg hadde nok gått litt drastisk til verks for å få henne til å slutte å plage dere. Neste gang hun kommer ut for å snakke med deg så sier du : Jeg ser jo hvordan du ser på med hele tiden og følger med på alt jeg gjør, og synes du er veldig modig som endelig har turt å komme ut av skapet , men jeg tenner dessverre ikke på kvinner. Hvis hun har en kjæreste så kan du også begynne samtalen med å spørre om hvordan kjæresten hennes takler at hun er så forelsket i deg og at dette må jo ødelegge hele forholdet deres. Hver gang hun prøver å ta kontakt med deg etter denne samtalen så hadde jeg bare gjentatt at du beklager men du er ikke forelsket i henne. Eller noe om at du ikke vil forsterke forelskelsen hennes. Hvis du kjenner noen andre av naboene så kan du også be om "hjelp" til å takle den forelskete nabo kjærringa di. Du kan smøre tykt på at hun bare ser på deg og ikke enser mannen din eller noe sånn tull.
Suss81 Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Kan du ikke bare si at du synes det er ubehagelig at hun stalker deg da? Har damen bittelitt selvrespekt så holder hun seg da borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå