Gå til innhold

Hva er greia med valentinesdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen skal liksom overraske dama litt ekstra denne dagen, men det blir jo ingen overraskelse når hun vet at "i dag skjer det noe". Så hva er vitsen med denne "kjærestedagen"? Kan ikke hver enkelt mann bare bestemme selv når han vil skjemme bort dama si?

Anonymous poster hash: fa102...d5d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp. Valentines er bare noe tull.

Anonymous poster hash: c45f6...4d5
  • Liker 1
Skrevet

Uansett om det er Valntinsdag eller en annen dag, du gleder det vel ikke noe mindre om du VET at laksen din skal bli en våt gladlaks?

Om man vil skjemme bort dama, og hun elsker romantikk på Valentinsdagen, så finnes det bare én måte å løse det på for at du skal lykkes med å skjemme henne bort. :)

• Liker 2
Skrevet

Vitsen er at handelstanden skal tjene mer penger.

Og som vanlig så kommer selvfølgelig også dette fra USA; kapitalens høyborg.

Som riktignok er bankrott av alle lån til den vanvittige shoppinga si, men det er en litt annen sak.

• Liker 1
Skrevet

Ingen som har sagt at du må kjøpe blomster til kjæresten din på valentines. Du kan like godt gjøre det i dag og i morgen også.

Anonymous poster hash: d5592...ffa
Skrevet

Jeg synes Valentines er kjempe koselig. Man trenger ikke å kjøpe noe for å være romantisk eller vise partneren sin omtanke.

Skrevet

Jeg synes Valentines er kjempe koselig. Man trenger ikke å kjøpe noe for å være romantisk eller vise partneren sin omtanke.

Ei heller trenger man en amerikansk fastsatt dato for å være romantisk eller vise omtanke.

• Liker 1
Skrevet

Ei heller trenger man en amerikansk fastsatt dato for å være romantisk eller vise omtanke.

Absolutt ikke. Men noen trenger av og til et dytt i baken i en ellers hektisk hverdag.

Gjest Awzm me
Skrevet

Synes det er koselig med en dag som skal være romantisk og klissete.

Så mange som sier "kan man ikke bestemme selv når man vil være romantisk for sin kjære", men det skjer så sjeldent uansett i mitt og mange andres) tilfelle®, at de eneste gangene jeg har fått rosebuketter og søte kort og slikt har bare vært på Valentines. Så jeg priser meg lykkelig over den dagen :hjerte:

Skrevet

Det er hyggelig. Kan kjøpe blomster, sprette en flaske god vin å hygge seg.

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Som riktignok er bankrott av alle lån til den vanvittige shoppinga si, men det er en litt annen sak.

Er kapitalisme galt, feil, stygt og syndig?

MÅ man gi veldig dyre gaver?

Skrevet

Alle land har lån, og den største delen stammer som regel fra den private andelen. Men saken er at land som USA aldri kan falle, ettersom de er en makt som resten av verden er avhengig av, inkludert europa og kina. Kina's vekst igjennom årene skyldtes i stor grad av at industrien i USA forflyttet seg der, som da gjorde landet mer lukrativt. Det har seg sånn at jo større landet er, jo mer lån har de (Kina har også velidg stor gjeld, men Japan har definitivt det største) Norge har faktisk gjeld også, men det er lavt nok til at vi kan betale ned når det trengs.

Anonymous poster hash: 4deac...82a

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Alle land har lån, og den største delen stammer som regel fra den private andelen. Men saken er at land som USA aldri kan falle, ettersom de er en makt som resten av verden er avhengig av, inkludert europa og kina. Kina's vekst igjennom årene skyldtes i stor grad av at industrien i USA forflyttet seg der, som da gjorde landet mer lukrativt. Det har seg sånn at jo større landet er, jo mer lån har de (Kina har også velidg stor gjeld, men Japan har definitivt det største) Norge har faktisk gjeld også, men det er lavt nok til at vi kan betale ned når det trengs.

Enig

Skrevet (endret)

Er kapitalisme galt, feil, stygt og syndig?

MÅ man gi veldig dyre gaver?

Tja, uten kapitalismen så hadde vi ikke hatt det samfunnet vi har i dag. Og det er klart at vi har mange fordeler av dagens samfunn. På den annen side er dette samfunnet veldig sårbart og vi er helt avhengige av samfunnet for å overleve.

Man MÅ ikke gi dyre gaver selvfølgelig, men hva om den andre parten forventer å få dyre/fine gaver? Noe som ikke er uvanlig.

Endret av Steinar40
Skrevet

Ja, det er sant. Men det er ikke akkurat noe sunnhetstegn når USA ikke klarer å betale tilbake på gjelda, og "løsningen" er å ta opp stadig mer gjeld. Sånn sett er det jo et interessant eksperiment å se hvor lenge dette går. Forhåpentligvis så går det i mange år til ;)

Skrevet

Absolutt ikke. Men noen trenger av og til et dytt i baken i en ellers hektisk hverdag.

Om noen faktisk trenger et dytt i baken av den klassen, er det noe alvorlig galt.

Skrevet

Om noen faktisk trenger et dytt i baken av den klassen, er det noe alvorlig galt.

Deg om det :)

Skrevet

Aldri brydd meg om valentines som noe romantisk, tenker kun på St Valentines massakren.

Skrevet

Dama skal også gi noe tilbake.

Men ja - jeg har aldri brydd meg om slike dager.

Vi har også "biff og blowjob" dagen.

Bare tull..

Anonymous poster hash: 495d3...f89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...