Gå til innhold

Jeg må bli tynn for å få respekt ... stygg i trynet er jeg også!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32 år nå, og jeg sliter sånn!

Jeg blir hele tiden behandler dårlig og tråkket på. Har blitt mye psykisk mobbet og plaget ...

Eneste gangen jeg fikk respekt og folk oppførte seg var da jeg ble veldig tynn en periode. Folk behandler meg med respekt og tråkket varsomt rundt meg.

Nå er jeg normalvektig og slank, men tenker at om jeg blir tynn igjen, så vil folk oppføre seg snillere.

Jeg vunderer å bli tynn igjen!

Jeg er heller ikke noe spesielt pen i ansiktet, så det hjelper vel ikke noe på heller... Det forklarer kanskje hvorfor jeg aldri har hatt kjæreste heller?

Ansiktet er jo det viktigste, og om man ikke har et tiltrekkende ansikt, så sliter man...Samme hvordan kroppen ser ut, så vil man legge mest vekt på ansiktet.

Anonymous poster hash: 3d009...294
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske sykt men ja, folk behandler en bedre jo tynnere og penere man er.

Skrevet

mange fakter som spiller inn. Kan si meg enig med deg på et nivå. men..

Jeg tror du lar folk tråkke mer på deg når du ikke føler deg så bra med deg selv.Mens når du føler deg mer vel så lar du deg ikke tråkke på så lett.

Anonymous poster hash: a9602...cbc
  • Liker 5
Skrevet

I forhold til kjæreste:

Har du virkelig ikke sett hvor mange overvektige plain-looking damer som har type? :)

Anonymous poster hash: 127d3...368
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er 32 år nå, og jeg sliter sånn!

Jeg blir hele tiden behandler dårlig og tråkket på. Har blitt mye psykisk mobbet og plaget ...

Eneste gangen jeg fikk respekt og folk oppførte seg var da jeg ble veldig tynn en periode. Folk behandler meg med respekt og tråkket varsomt rundt meg.

Nå er jeg normalvektig og slank, men tenker at om jeg blir tynn igjen, så vil folk oppføre seg snillere.

Jeg vunderer å bli tynn igjen!

Jeg er heller ikke noe spesielt pen i ansiktet, så det hjelper vel ikke noe på heller... Det forklarer kanskje hvorfor jeg aldri har hatt kjæreste heller?

Ansiktet er jo det viktigste, og om man ikke har et tiltrekkende ansikt, så sliter man...Samme hvordan kroppen ser ut, så vil man legge mest vekt på ansiktet.

Lær deg å sminke øynene dine fine og øyenbrynene, det gjør utrolig mye for ansiktet. Nesten alle blir penere av å gå ned i vekt, i tillegg er det jo mye sunnere for kroppen å ikke bære på så mye fett så hvorfor ikke sette i gang med en sunnere livsstil?

Hvordan du forholder deg til mennesker rundt deg, ditt humør, har utrolig mye å si for hvordan andre oppfatter deg, tykk eller tynn, stygg eller pen.

Skrevet

Lær deg å sminke øynene dine fine og øyenbrynene, det gjør utrolig mye for ansiktet. Nesten alle blir penere av å gå ned i vekt, i tillegg er det jo mye sunnere for kroppen å ikke bære på så mye fett så hvorfor ikke sette i gang med en sunnere livsstil?

Hvordan du forholder deg til mennesker rundt deg, ditt humør, har utrolig mye å si for hvordan andre oppfatter deg, tykk eller tynn, stygg eller pen.

Enig. Øynene betyr utrolig mye. Riktig sminkede øyne kan virkelig gjøre underverker. Generelt, om du møter folk med "døde" øyne uten gnist så er man sjanseløs. En jente kan være smellfeit, men har hun fine øyne så gjør det henne mye mer attraktiv.

Skrevet

En må ha respekt for seg selv om en vil ha det fra andre. Man sender ofte ut dårlige vibber om man ikke har det

og da blir det ofte det som andre også ser og sender tilbake. Mitt råd er å starte "prosjekt bli glad i seg selv" fortest mulig.

Da kommer ting til å skje i positiv retning både innenfra og utenfra.

Gammelt jungelordtak: "Det kommer ikke an på hvordan man har det, men hvordan man tar det"

- og det er noe sant i det. :)

• Liker 4
Gjest Summers
Skrevet

Ikke vurder bli tynn! Dumeste man kan gjøre er å være misfornøyd med seg selv uten å gjøre noe med det.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for hets og spekulasjoner.

Daenerys, mod.

Gjest Summers
Skrevet

Du kan ikke være seriøs, TS skriver jo at hun er slank og normalvektig og du støtter oppunder hennes forvrengte oppfattelse om at bare hun er tynn så vil hun bli respektert. Respektert av hvem? En haug med 14-år gamle jenter? Hvis folk faktisk tror at man må være under normalvektig for å få respekt, mangler dere noe helt vesentlig. Flott med sminketips, det løser nok alt.

TS, om du er den samme som oppretter hundrevis av tråder om hvor stygg du er og hvor fælt du blir behandlet, burde du vel skjønt etterhvert at dine problemer er i ditt eget hode. Uansett hvor mye du fremhever øynene dine eller slanker deg vil ikke det endre en skit.

Hun skrev jo at hun ble behandlet bedre da hun var tynnere.

Skrevet

nå blir sikkert dette slettet, men jeg synes faktisk at det er ganske innlysende at det er et dårlig råd og oppfordre en normalvektig og slank person til å slanke seg til å slanke seg for å få respekt. Mitt råd var ikke ment som hets, men ment for at disse problemene starter innenfra og at slanking og øyesminke neppe kommer til å endre TS sitt syn på seg selv. Selv om TS har oppfattet det slik at hun fikk mer oppmerksomhet som tynn, er ikke dette det samme som at dette faktisk er realiteten.

• Liker 4
Gjest Summers
Skrevet

nå blir sikkert dette slettet, men jeg synes faktisk at det er ganske innlysende at det er et dårlig råd og oppfordre en normalvektig og slank person til å slanke seg til å slanke seg for å få respekt. Mitt råd var ikke ment som hets, men ment for at disse problemene starter innenfra og at slanking og øyesminke neppe kommer til å endre TS sitt syn på seg selv. Selv om TS har oppfattet det slik at hun fikk mer oppmerksomhet som tynn, er ikke dette det samme som at dette faktisk er realiteten.

Må innrømme at jeg ikke leste HI godt nok. Helt enig med deg og forstår i hvert fall ikke hvorfor innlegget ditt ble slettet som hets.

Skrevet

Hei TS. Nå vet jeg ikke hvordan den psykiske mobbingen av deg arter seg eller på hvilken måte folk behandler deg dårlig og tråkker på deg, men når du sier at de ble snillere da du ble tynnere, kan det være fordi de skjønte at du var syk og nedbrutt og at det skremte dem? Kanskje enkelte følte at de hadde gått for langt når du åpenbart utviklet spiseforstyrrelse? Dette er bare tanker altså.

Uansett så var det at folk "tråkket varsomt rundt deg", som du sier, IKKE et tegn på ekte respekt fra deres side. Du er ikke garantert at de vil behandle deg bedre hvis du går ned i vekt enda en gang. Kanskje snarere tvert i mot, muligens kan det virke provoserende på mobberne at du kan veksle mellom normalvektig og undervektig og tilsynelatende ikke ta skade av det.

MEN, den aller viktigste grunnen til at du ikke burde bli tynn er naturligvis de skadelige effektene det har på kroppen din.

Skrevet

Er uenig med dem over. Jeg er helt normal utseende-messig, men har en venninne som er dødspen. Vi er faktisk helt like i personlighet og væremåte, men likevel merker jeg at hun får mye mer oppmerksomhet, både fra gutter og jenter. Om man føler seg fin selv merkes jo også dette på selvtilliten, som som kjent er dødssexy. Et ansikt med mindre fett virker mer åpent også, syns jeg, da.

Skrevet

Problemet ditt sitter i hodet.

Anonymous poster hash: 1a940...8dc
Skrevet

Ja, men var det pga det at hun var tynn eller det at hun hadde bedre selvtillit/selvbilde som tynnere?

Skrevet

Jeg var slank på barneskolen/ungdomskolen. Hadde ekstemt dårlig selvbilde. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg har vært sjenert siden jeg var født. Og hadde alltid dårlig selvbilde.

Da blir man fort tråkket på uansett om man er tynn eller overvektig. Jeg ble ikke dirkete mobbet, men ble noen ganger plaget fordi jeg var et lett bytte å plage. men jeg var sterk psykisk så lot meg ikke knekke likevel, men jeg så på meg som stygg og rar.

Jeg flyttet vekk på skole da jeg var 17 år på skole. Der forandret jeg meg veldig, og fikk bedre selvbilde, mange venner og flere var forelkset i meg også :)

Jeg gikk kokk, så jeg la på meg 16 kg iløpet av 2 år, men jeg var likevel populær blant mange gutter og hadde mange venner. Og selvbildet var bra.

Jeg fikk min første seriøse kjæreste også iløpet av de årene. For jeg var jo ikke interesert i alle de som var forelsket i meg. Så jeg rotet litt på fest bare med noen jeg likte, men ble ikke noe seriøst ut av det. (Hadde ikke sex med de da)

Jeg ble slank igjenn etter jeg sluttet kokeskolen, og ikke ble kokk engang :P

Jeg hadde utstråling da jeg var litt smålubben, så er nok derfor jeg var godt likt blandt mange guttter også. Den utstrålingen manglet jeg da jeg var tynn i barneskolen/ungdomskolen, for jeg såg sånn ned på meg selv.

Så jeg trur ikke det er fordi du har lagt på deg at folk tråkker på deg, jeg trur det er du som har fått et dårligere selvbilde av deg selv, og at det selvbildet var bedre da du var tynn.

Utstråling og sjarm er viktigere enn å være tynn.

Du må bare prøve å jobbe med deg selv, og få bedre selvbilde og føle deg trygg på deg selv. Da skal du se ting blir bedre. Du skrev jo du var normalvektig. Så du er jo ikke overvektig heller.

Lær deg å sminke øyne og øynebryn som flere har tipset deg om over her, og kjøp deg klær som ser fin ut på den kroppen du har nå, og skaff deg en godt selvbilde, så skal du se du kommer ut som en sterkere tryggere person, og det vises utenpå :)

Men jeg skjønner man gjerne får seg en knekk på selvbildet når man legger på seg, men de ekstra kiloene er ikke det folk legger mest merke til.

Anonymous poster hash: 89a47...8ba
Skrevet

Er uenig med dem over. Jeg er helt normal utseende-messig, men har en venninne som er dødspen. Vi er faktisk helt like i personlighet og væremåte, men likevel merker jeg at hun får mye mer oppmerksomhet, både fra gutter og jenter. Om man føler seg fin selv merkes jo også dette på selvtilliten, som som kjent er dødssexy. Et ansikt med mindre fett virker mer åpent også, syns jeg, da.

Nå beveger jeg meg litt ut på en gråsone, men jeg har lyst å skrive om det alikavel.

Dere har nok rett i at pene menn og kvinner generelt får mer oppmerksomhet enn resten. Er blitt gjort flere undersøkelser på det og det som psykologene har kommet fram er at når førsteinntrykket dannes, så tror folk at de som er pene, er mer hyggelige og mer suksessfulle en de som ser "normal" ut. Det er den generelle trenden.

De som er pene, spesielt jenter, trenger i grunn bare å bruke en veldig enkel strategi for å komme i kontakt med andre folk. De må bare gjøre seg tilgjengelig. For oss normale folk er det litt vanskeligere. For vi må ta saken i egne hender og opprette den kontakten på egenhånd. Hvis vi bare gjør oss tilgjengelig, så skjer det ikke en dritt. Jeg kan kun lene meg bakpå å ikke være den som tar kontakt med andre, i de miljøene hvor jeg har sosial status, ellers så må jeg gjøre alt selv når det kommer til å ta kontakt med jenter.

Jeg synes det er en dum ide å skylde alt på utseende, for det fører til noe som i psykologien kalles for lært hjelpeløshet. Med å være i den rollen hvor man er pådriveren for å oppnå kontakt, har man muligheten til å lære seg en hau med egenskaper som gjør en attraktiv å være med. Man kan bli en person folk vil være med en fordi man er gøy, ikke fordi man er en person som var heldig med utseende. Når jeg har gått opp til noen av disse jentene folk mener er så pene på byn, så har de ofte vært dønn kjedelige. Jeg har det mye gøyere med "normale" jenter.

Synes man skal slutte å sutre om dette og heller akseptere at slik er det. Pene folk blir oppsøkt langt oftere, puntum. Skal oss normale folk ha samme konkurransefortrinn som de pene, må vi utvikle andre egenskaper de ikke har :)

• Liker 2
Skrevet

Hmm.. Jeg er slank og får ofte høre at jeg har en skikkelig flott kropp. Fikk ikke høre det da jeg var tynn

Anonymous poster hash: 8f7ab...6a0
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...