Gå til innhold

Flyr du business class?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lukter gold digger her... ;)

Anonymous poster hash: 83c89...ecf
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ser digg ut, men har ikke ubegrenset med penger og opplevelser på de stedene jeg drar er det som teller for meg :)

Skrevet (endret)

Nå er det jo blitt ganske mange flyselskap som har en mellomting mellom Buisiness og økonomi. Noen kaller det Premium andre pluss og visa versa. SAS har pluss som mellomprodukt på IC og beste produkt på intraeuropeisk. BA har Premium kun på IC. Både SAS og BA har dette som eget konsept med et høyere service nivå enn på økonomi. Mens for eks KLM kun har dette som bedre seter. Men ellers standard økonomi service nivå.

Hos SAS gir vel faktisk pluss også loungetilgang, noe det ikke gjør hos BA og definitivt ikke hos KLM.

Endret av Kjetil E
  • Liker 1
Skrevet

Niks, har gjort det 2 ganger i hele mitt liv tror jeg. Første gang ble jeg av en eller annen grunn oppgradert da jeg skulle på ferie. (Muligens fordi reisefølget mitt hadde gullkort og det var overbooket på turistklasse som vi egentlig skulle ta?)

Andre gang var på businessreise med stramt tidsskjema og vi skulle reise via Frankfurt. (Kort tid mellom flyene og stor flyplass der det ofte er forsinkelser.)

Men til vanlig har verken jobben eller jeg selv penger å avse til slikt.

Skrevet

Nei. Det er nederst på priolisten min

Skrevet

Som privatperson bruker jeg nok heller pengene på et meget bra hotell.

Men med jobb har jeg flydd business, det var utrolig digg særlig på langflygning, på korte merker man ikke så stor forskjell. Men det gjorde iallefall at turen ble mye bedre for min del, å kunne sette seg i loungen på en kaotisk flyplass var også avslappende.

Så hadde jeg hatt ubegrensa penger så hadde jeg nok gjort det på lengre turer.

Den neste flyturen etter business var faktisk en liten nedtur, trangt og ingen mat på fire timer, savnet luksusen litt da.

Anonymous poster hash: 8f16c...a52

Skrevet

Høres ut som hun er blitt "vant til" luksus på flere områder.

Ja, hun har "blitt skjemt bort av eksene", som hun sier :P

Selv om det er greit å leve over evne som singel hvis man kan takle det/spare inn på andre ting, så er det annerledes i et ekteskap. Man bruker ikke penger på sånt med mindre man har det til overs og lett kan avse det.

Jeg ville aldri gjort det med mindre jeg hadde rikelig i banken, alt var fikset i huset, null lån osv. Ellers er det tullete.

Vi er ikke gift. Jeg synes det er dårlig prioritering hun legger opp til. Hun klager ofte over at jeg bruker penger på ting som playstation, men det er jo noe jeg har nytte av i lang tid (og er mye billigere enn BC -billetter).

Anonymous poster hash: 69129...155

Skrevet

Ja, hun har "blitt skjemt bort av eksene", som hun sier :P

Vi er ikke gift. Jeg synes det er dårlig prioritering hun legger opp til. Hun klager ofte over at jeg bruker penger på ting som playstation, men det er jo noe jeg har nytte av i lang tid (og er mye billigere enn BC -billetter).

Anonymous poster hash: 69129...155

Sjekk BAs Premium eller SAS +, eventuelt KLMs sitt +. SAS og BA sine er jo et eget produkt med både bedre plass og bedre service mens KLM er kun bedre plass. SAS sitt pluss gir vel og loungetilgang. Dette er uansett plasser som er bedre enn monkey class og samtidig langt billigere enn buisniss.

Skrevet

Nei, da bruker jeg heller pengene på noe annet.

Hadde jeg hatt råd derimot...

• Liker 1
Gjest Cytosin
Skrevet
Jeg flyr ikke business class, men har flydd et par ganger når jeg har reist sammen med familien, ellers har jeg ikke råd til det. Vil mye heller bruke penger på opplevelser, mat og shopping.
Syns forøvrig dama di er ganske urimelig. Dersom hun absolutt vil fly business, får hun da betale for det selv.
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det er uaktuelt å bruke så mye penger på en flyreise. Definitivt mer behagelig, men jeg har ikke nok penger til å rettferdiggjøre en slik prioritering. Ser at noen anbefaler Premium Economy med BA som et alternativ - det vil jeg si at er bortkastede penger. Knapt nok bedre plass, og jeg kan ikke si at jeg følte at flyreisen var mer behagelig enn ved å fly vanlig økonomi.

Gjest pausemusikk
Skrevet

Har nok av andre ting jeg vil bruke pengene mine på, som gir meg mye mer enn å sitte på business class når jeg skal et sted :)

Skrevet

Nei, det er uaktuelt å bruke så mye penger på en flyreise. Definitivt mer behagelig, men jeg har ikke nok penger til å rettferdiggjøre en slik prioritering. Ser at noen anbefaler Premium Economy med BA som et alternativ - det vil jeg si at er bortkastede penger. Knapt nok bedre plass, og jeg kan ikke si at jeg følte at flyreisen var mer behagelig enn ved å fly vanlig økonomi.

Med 7 tommer ekstra avstand til stolen forran og bredere plass i bredden mellom setene, høres det veldig rart ut at du ikke merker forskjell.

Skrevet (endret)

For meg betyr det mye. Større benplass, jeg hadde ventet til jeg fikk råd til å reise på den klassen. For meg gjelder sette bare på reiser over 6 timer :) Jeg er også sånn at jeg vil ha minst 4 stjerners hotell, men det kommer av dårlige erfaringer. Jeg reiser ikke med mindre jeg har råd til begge deler.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Ofte er stjernene på hotellet lenger syd i Europa bare bestemt av ting som om hotellet har egen restaurant/bar etc.

Jeg flyr på billigst mulig måte. Den eneste luksusen jeg unner meg på flytur er å alltid ha innsjekket bagasje og at jeg bestiller sete, så jeg får bestemme hvor jeg skal sitte. Men jeg flyr stort sett ikke mer enn 4-5 timer. Bruker heller de pengene jeg sparer på andre ting som betyr mer for meg. Samme gjelder hotell egentlig. Krever eget bad med dusj på rommet og at det er rent og pent OG at det har internett på rommet, ellers spiller det liten rolle. Jeg skal bare sove og dusje der uansett.

Skrevet

TS - hvis business class skal være verdt det, så må det være av typen som koster mye.

Jeg fløy fra London til NYC med Delta business (8 timer) og det var helt klart en annen deal. Full soveplass (hel seng), good plass, champagne, nydelig meny (med diett-spesifikasjoner), mange filmer, håndklær, sett med kosmetikk etc.

Da jeg fløy videre fra NYC til Miami kortdistance business var det selvsagt noe annet.

I forkant sjekket jeg flere rimeligere selskap for business langdistanse, men deres anmeldelser var elendige.

Og hvis du ikke får hele pakka for 10.000,- hva er poenget? Du kan like godt betale normal pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...