Gå til innhold

Flyr du business class?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyr du business class? Hvorfor / hvorfor ikke?

Dama har hintet om at jeg bør skjemme henne litt bort en gang ved å kjøpe businessclass-billetter når vi reiser.

Anonymous poster hash: 69129...155
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke sånt på flyene her.

Anonymous poster hash: 24564...a85
Skrevet

Nei, legger meg bare til å sove uansett, så da har jeg ingen grunn til å skulle betale mye mer for å sove enn jeg må. Hun kan vel betale selv om hun absolutt må reise business class?

Anonymous poster hash: 05144...54b
  • Liker 1
Skrevet

Jepp! Fordi jeg som regel reiser rett på jobb når jeg lander, så jeg må være uthvilt. I tillegg har kona blitt såpass bortskjemt etter at vi reiste til San Francisco på businessklasse, så hun vil aldri reise på monkeyclass igjen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bestilt business class med Delta et par ganger når jeg har reist til New York. Sliter med å få sove på fly og var utrolig deilig å kunne ligge utstrakt i seng osv.

Det er jo en helt annen opplevelse men det er nok en stund til jeg gjør det igjen. Når man ikke har støtte fra jobben til slikt er det fortsatt en stor kostnad ift. opplevelsen (20K sist jeg reiste).

For kortere distanse ser jeg ikke helt poenget - er knapt noe forskjell.

Skrevet

Hun kan vel betale selv om hun absolutt må reise business class?

Hun har ikke så mye penger akkurat.

Skrevet

Jeg har bestilt business class med Delta et par ganger når jeg har reist til New York. Sliter med å få sove på fly og var utrolig deilig å kunne ligge utstrakt i seng osv.

Det er jo en helt annen opplevelse men det er nok en stund til jeg gjør det igjen. Når man ikke har støtte fra jobben til slikt er det fortsatt en stor kostnad ift. opplevelsen (20K sist jeg reiste).

For kortere distanse ser jeg ikke helt poenget - er knapt noe forskjell.

Jeg synes 16K i ekstrautgifter for å sove godt er litt mye. Ville aldri prioritert å bruke penger på den måten selv, men hvis det er et stort ønske for henne så får hun vel få lov en gang.

Skrevet

Når jeg tenker meg om så blir det vel TO ganger 16K, altså 32K i ekstrautgifter, siden jeg skal bli med.

(Hvis vi reiser til NY)

Skrevet

Når jeg tenker meg om så blir det vel TO ganger 16K, altså 32K i ekstrautgifter, siden jeg skal bli med.

(Hvis vi reiser til NY)

Hvis det er lommerusk for deg så er det sikkert ingen problem. Men jeg ville mye heller brukt pengene anderledes.

Anonymous poster hash: 05144...54b

• Liker 2
Gjest Evelynita
Skrevet

Nei, penger vokser ikke på trær her i gården :P

Skrevet

Har vel 30.000 utbetalt i måneden, så det er litt mer enn en månedslønn.

Skrevet

ville heller ha bortskjemt henne med noe annet. som er mye bedre en en teit fly tur. jeg hater å fly uansett hvor jeg er i flyet. så kansje ikke rette person å svare men.

Anonymous poster hash: 62678...ea6
Skrevet

Hun elsker luksus. Må alltid ha minst 4 stjerner når vi reiser sammen :)

Skrevet

Her jeg bor har vi bare en "Class" på flyene - turbulensclass. Greit å slippe å velge synes jeg.

Anonymous poster hash: 24564...a85
Skrevet

Aldri,men kunne tenkt meg å gjøre det 1 gang for se hvordan det er,men da skulle jeg ha reist langt,feks til Thailand med thai airways.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er altfor dyrt til at det er et alternativ.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Nei det gjør vi ikke. Bruker heller litt ekstra penger på hotellet. Og vi er glad i litt luksus vi og.

Men betaler gjerne en del ekstra for å slippe mye venting på flyplasser om vi ikke flyr direkte.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Hadde jeg vunnet et par millioner i lotto, hadde jeg sikkert prøvd business class til en destinasjon langt unna, som f.eks til Singapore med Singapore Airways. Bare for å ha prøvd liksom. Men det ser ikke ut som den dagen kommer i nærmeste fremtid, så da holder det i massevis for vanlige seter:)

Skrevet

Jeg synes 16K i ekstrautgifter for å sove godt er litt mye. Ville aldri prioritert å bruke penger på den måten selv, men hvis det er et stort ønske for henne så får hun vel få lov en gang.

Ja jeg kom opp i 40K tur retur. Prisen varierer derimot med flyselskap, men selskap med rimeligere turer har også helt annen standard. F.eks. Kan du betale 10K med Kuwait Airlines, men da er business class helt annerledes og poenget blir borte.

Det er definitivt sant at når man først har gjort det er det dritt å reise økonomi.

Høres ut som hun er blitt "vant til" luksus på flere områder. Selv om det er greit å leve over evne som singel hvis man kan takle det/spare inn på andre ting, så er det annerledes i et ekteskap. Man bruker ikke penger på sånt med mindre man har det til overs og lett kan avse det.

Jeg ville aldri gjort det med mindre jeg hadde rikelig i banken, alt var fikset i huset, null lån osv. Ellers er det tullete.

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Ville ikke gjort det om jeg så hadde råd. Ville heller fått mer opplevelse på turen og/eller vært lengre på ferie.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...