AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg føler jeg får en litt sånn rar følelse når jeg tenker på å kjøpe meg en dunjakke. Jeg vil jo ikke støtte en industri som gjør dyr vondt. Samtidig trenger jeg en VARM jakke, og lurer på hvilke alternativer jeg har? Anonymous poster hash: 3048a...e2e
teatimee Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Dyrevennlig vinterjakke? En annen tråd om samme tema! Jeg har funnet ut at jeg vil skaffe meg en Bergans-(dun)jakke i år. Her er hva de skriver på sine nettsider: "Den dun vi bruker i våre produkter skal være et restprodukt fra matproduksjon, ikke være plukket fra levende gjess og heller ikke komme fra gjess utsatt for tvansforing. Både EDFA i Europa og CFDIA i Kina forbyr enhver form for fjer som er plukket fra levende dyr. Desverre er det fortsatt noen bønder som utfører slik napping. Dette er en prosedyre som er ansett som svært smertefull, og absolutt ikke i tråd med våre etiske retningslinjer om dyrevelferd. Våre leverandører må derfor garantere at de ikke benytter slike metoder før de får levere til oss. I tillegg testes all dun ved IDFL (International Down & Feather Laboratory) før produksjon for å garantere kvalitet og renhet." Flere merker, som Stormberg og Fjellreven har (ca) de samme lovnadene. Men Bergans passer min stil (og lommebok, spesielt når man bor 20 min unna Outlet ).
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Tusen takk for link, skal lese den tråden! Jeg hadde tenkt å kjøpe en rimelig jakke, tror ikke jeg kan ta meg råd til noe Bergans nå dessverre. Hvordan er det med Skogstad og dun? De er mye rimeligere. Anonymous poster hash: 3048a...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Må bare legge til at jeg ikke nødvendigvis trenger dunjakke, men jeg vil ha en som er VARM og det eneste jeg har hatt som har vært skikkelig varmt er dun. Jeg bor på vestlandet så det er ikke snakk om ekstreme kuldegrader, men det blåser mye her og jeg fryser veldig lett. Anonymous poster hash: 3048a...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå