Brud2015 Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Vi gifter oss sommeren 2015 og er nå på jakt etter bryllupslokale. Vi blir ca. 80 gjester og prøver å ikke gjøre det alt for dyrt. Siden vi ikke skal gifte oss i kirken er det viktig for oss at et evt. bryllupslokale har en fin hage/uteområde vi kan ha vielsen i. Dette viser seg nesten å være "mission impossible" med det antallet gjester og det budsjettet vi har. Våre ønsker for lokalet er: HAGE mulighet for å ta med egen drikke mulighet for å velge catering (ikke dealbreaker) Oslo, gjerne vest, eller Bærum plass til minimum 75 gjester tillatt med alkohol mulighet til å bruke utearealer også på kvelden Stedet trenger ikke å være så veldig tradisjonellt. En drøm er muligheten til runde bord, men det er på ingen som helst måte noen krav. Følgende steder er sjekket ut og forkastet: Villa Lilleborg - ikke plass til nok gjester Villa Eckbo - for dyrt Fagerborg menighets hus - ikke lov med alkohol + ingen ute etter klokken 23 Disen gård - ikke plass til nok gjester Villa Malla - vi opplever at det koster mer enn det smaker Vøienvolden gård - ikke plass til nok gjester Er det noen som vet om noe? Jeg føler at vi har vært gjennom "alt" av tråder på forumer, oversikter over selskapslokaler osv. uten å finne noe som kunne passe. Alle forslag tas imot med stor takk!
petterm Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Jeg ville sjekket http://www.villasandvigen.no. Ser de har plass til 80 gjester. Ligger v gamle mossevei, like v Gjersøen - ikke veldig langt fra Tusenfryd. En stund siden jeg har vært der. Gode minner derfra. Riktignok ikke Oslo, men E-6 er effektiv...
petterm Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Sorry, like v E-18: Villa Sandvigen ligger ca 15 minutter med bil fra Oslo sentrum. Kjør Mosseveien/E18 sørover. Ta av mot Ingierstrand og følg Gamle Mosseveien til Gjersjøen. Fortsett i ca 2.5 km. (Ikke forveksle oss med Tyrigrava Kro, som er ca 0.5 km før Villa Sandvigen). Parkeringsplass tvers over veien fra huset.
super-ida Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Villa malla kan jo lage akkurat den maten dere ønsker!! Grønsand gård på hurum har utearealer, samme med sundby gård. Sem gjestegård har desverre ikke mulighet til å ha med egen drikke, men fine uteområder da
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Jeg var gjest i et bryllup på Ulvøya. Det var et flott hus som ble utleid som selskapslokale der, med hage. Anonymous poster hash: c1015...736
Brud2015 Skrevet 10. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2013 Tusen takk for svar, alle sammen. Jeg glemte helt at jeg hadde lagt ut tråden, dro på ferie dagen etter. Dårlig stil! Villa Sandvigen skal definitivt sjekkes ut!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Denne kanskje: http://www.arvollgard.com/39382161 Det er hester der, men de blir tatt inn på stallen på kvelden. Men regner med at dette ikke skal være en fyllefest. I alle fall et sjarmerende sted, med utsikt og unikt preg. Anonymous poster hash: ebe9b...88d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 På sommeren er de fleste hestene på sommerbeite, det er ikke noe problem. Det er utsikt og idyllisk. En gammel bondegård som huser mange kulturaktiviteter. Verd å sjekke ut. Hvis prisen ikke er avgjørende ville jeg kanskje tatt en titt på Kikut, men der er det dyrt og jeg vet ikke om man kan stå for mat og drikke selv. Anonymous poster hash: ebe9b...88d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Vet ikke om det er for sent jeg, hva med Øverland gård eller Schafteløkken? Ikke helt sikker på hvordan reglene er for å være ute på kvelden da. Anonymous poster hash: 8e384...faa
Pyntestøv Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Denne tråden må jeg følge med på, selv om den nå er død. TS, har du bestemt deg for et sted?
Wonders Skrevet 12. mars 2014 #11 Skrevet 12. mars 2014 (endret) Denne tråden må jeg følge med på, selv om den nå er død. TS, har du bestemt deg for et sted? Så enig. Det er alltid noe som står i den lille skriften, eller bilder av stedet som sjokkerer, og vi leter videre... Mange bra tips, da vi også leter... Vi har helst sett for oss catering, og ta med egen drikke... Helt uaktuelt å leie lokaler hvor de ikke har dekket til stolseetene som er avdankede kontorstoler fra 90-tallet... Trehvit hyttefølelse eller annet nikk nakk som henger her og der... Endret 12. mars 2014 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Grunderne hus har en hage man kan leie http://eventum.no/lokale/grndernes-hus---stor-ambassadehave-17592186055336-14 Vi gifter oss sommeren 2015 og er nå på jakt etter bryllupslokale. Vi blir ca. 80 gjester og prøver å ikke gjøre det alt for dyrt. Siden vi ikke skal gifte oss i kirken er det viktig for oss at et evt. bryllupslokale har en fin hage/uteområde vi kan ha vielsen i. Dette viser seg nesten å være "mission impossible" med det antallet gjester og det budsjettet vi har. Våre ønsker for lokalet er: HAGE mulighet for å ta med egen drikke mulighet for å velge catering (ikke dealbreaker) Oslo, gjerne vest, eller Bærum plass til minimum 75 gjester tillatt med alkohol mulighet til å bruke utearealer også på kvelden Stedet trenger ikke å være så veldig tradisjonellt. En drøm er muligheten til runde bord, men det er på ingen som helst måte noen krav. Følgende steder er sjekket ut og forkastet: Villa Lilleborg - ikke plass til nok gjester Villa Eckbo - for dyrt Fagerborg menighets hus - ikke lov med alkohol + ingen ute etter klokken 23 Disen gård - ikke plass til nok gjester Villa Malla - vi opplever at det koster mer enn det smaker Vøienvolden gård - ikke plass til nok gjester Er det noen som vet om noe? Jeg føler at vi har vært gjennom "alt" av tråder på forumer, oversikter over selskapslokaler osv. uten å finne noe som kunne passe. Alle forslag tas imot med stor takk! Anonymous poster hash: 06c65...ab0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Slottet på Stabekk i Bærum. Man må ha catering og servering gjennom de, men bra priser og kjempebra mat. Fantastisk hage og utvendig ser det ut som et gammelt slott :-)Anonymous poster hash: 82031...6ce
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Slottet på Stabekk i Bærum. Man må ha catering og servering gjennom de, men bra priser og kjempebra mat. Fantastisk hage og utvendig ser det ut som et gammelt slott :-)Anonymous poster hash: 82031...6ce AB over igjen, kan se ut som det ikke lenger leies ut, er fjernet fra nettsiden annerledes.no hvor det lå før. Synd :-(Anonymous poster hash: 82031...6ce
Wonders Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Så det er ikke noe? Veldig snålt at et så stort område geografisk ikke har dette....
Rægs Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 AB over igjen, kan se ut som det ikke lenger leies ut, er fjernet fra nettsiden annerledes.no hvor det lå før. Synd :-(Anonymous poster hash: 82031...6ce Ja, de har bygget leiligheter der.
Wonders Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Ja, de har bygget leiligheter der. Hjelpes. Da så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå