Gå til innhold

Er Dock boots bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid kjøpt vanlige cherrox vi. Nå som de fra i fjor begynner å bli trange, lurer jeg på: hva er best av cherrox og Dock boots?

Skrevet

Min sønn bruker docboots nå og jeg synes de virker lettere og litt luftigere enn Cherroxer. Samtidig skal de jo holde varmen helt ned til 15 minus, så jeg antar at de ikke er noe dårlige.

Har tidligere brukt Skofus sine boots, og de var også kjempebra.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

cherrox er veldig tette. borna vert fuktige og klamme i cherroxar. greit nok at dei er varme, men kva hjelp det når dei er så tette at ingen fukt kjem ut.

dockboots er laga av eit stoff som er tett men transporterar fuktigheita ut. dei er ikkje varme, men ein kan ha ein ullsokk oppi.

Gjest pysepusen
Skrevet

cherrox er veldig tette. borna vert fuktige og klamme i cherroxar. greit nok at dei er varme, men kva hjelp det når dei er så tette at ingen fukt kjem ut.

dockboots er laga av eit stoff som er tett men transporterar fuktigheita ut. dei er ikkje varme, men ein kan ha ein ullsokk oppi.

Dock boots er jo kjempevarme? I hvert fall de som sønnen min har.

Ville definitivt valgt Docks før Cherrox.

• Liker 1
Skrevet

Nå i det høstværet som er bruker de dock boots, bruker de når det er regn eller snøslaps, så har de vinterstøvler til når det begynner bli kaldere og snø/is.

Skrevet

Dock boots er mye bedre enn Cherrox. De er lettere og varmere, helt perfekt til vått høstvær.

Skrevet

Er Dock boots helt vanntette? Og hvordan er passformen? Flere sier de bruker ullsokker i, men de ser så smale ut..

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg er fornøyd med Dock boots, synes cherrox er så innmari stive - vanskelig å få på foten rett og slett.

Men det er IKKE vintersko - det om temperatur ned til 15 minus er feil. Både cherrox og dock boots passer for "null-føre". Er det mer enn et par minusgrader, bør man bruke vintersko.

Skrevet

Jeg er fornøyd med Dock boots, synes cherrox er så innmari stive - vanskelig å få på foten rett og slett.

Men det er IKKE vintersko - det om temperatur ned til 15 minus er feil. Både cherrox og dock boots passer for "null-føre". Er det mer enn et par minusgrader, bør man bruke vintersko.

Nei, det er ikke feil. Det eneste som er feil er at temperaturen jeg oppgav er feil. 25 minusgrader er det korrekte. Det er jo ikke dermed sagt at man bør bruke disse skoene ved kalde temperaturer, men de skal klare å holde en viss varme selv ved ekstremkulde. Det mest forsvarlige er selvsagt å bruke noe annet enn støvler når barna er ute i kaldt vær, derfor har de fleste også et par goretex vintersko.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Nei, det er ikke feil. Det eneste som er feil er at temperaturen jeg oppgav er feil. 25 minusgrader er det korrekte. Det er jo ikke dermed sagt at man bør bruke disse skoene ved kalde temperaturer, men de skal klare å holde en viss varme selv ved ekstremkulde. Det mest forsvarlige er selvsagt å bruke noe annet enn støvler når barna er ute i kaldt vær, derfor har de fleste også et par goretex vintersko.

Hvor har du lest det?

Jeg har lest -5 grader for dock boots. Kan aldri tenke meg at de kan være varme nok i noe kaldere vær enn det.

Skrevet

Sverger til dock boots. De er ikke så stive som cherrox, og sålene har et mye bedre grep.

De tåler fint -15. I fjor brukte ikke ungene annet enn dock boots med ullsokker i og var gode og varme på bena hele vinteren.

Skrevet

Ok da blir det Dock boots:) takk for svar! En ting til, hvordan er de i størrelsen?

Gjest pysepusen
Skrevet

Ok da blir det Dock boots:) takk for svar! En ting til, hvordan er de i størrelsen?

Store!

Skrevet

Bruker også bare Dock boots til vesla. Er kjempefornøyde med dem.

Synes de er ganske normale i størrelsen, men i forhold til vanlige cherrox virker de en smule mer romslige og breiere.

Vesla har i alle fall samme str i Dock boots og i vinterskoa sine.

Annonse
Skrevet

Veldig fornøyd med dock boots. Men de uten mønster på er ikke vanntett så langt opp, de er ikke tett der det ikke er gummi. Men har prøvd dock boots selv, og de er kjempevarme og gode å gå i. Og stor i størrelsen, jeg bruker vanligvis 37, men dock boots i 35 passet til meg :)

Anonymous poster hash: 9891b...fdf
Skrevet

VELDIG FORNØYD!

Også fornøyd med: VIKING, ECCO OG REIMA :)

BHG ANSATT :danse::danse:

Anonymous poster hash: 20ac1...11f
Gjest Riskjeks
Skrevet

VELDIG FORNØYD!

Også fornøyd med: VIKING, ECCO OG REIMA :)

BHG ANSATT :danse::danse:

Anonymous poster hash: 20ac1...11f

Eller reklame? :P

Jeg kan aldri tenke meg at disse støvlene holder i 15 minusgrader. Rart alle er så opptatte av gode (dyre) vintersko da, hvis de forholdsvis billige dockboots er bra nok hele vinteren? ;)

De er i alle fall store i størrelsen, så ikke kjøp dem for store.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at disse støvlene holder i 15 minusgrader. Rart alle er så opptatte av gode (dyre) vintersko da, hvis de forholdsvis billige dockboots er bra nok hele vinteren? ;)

Å ha på støvler kontra skikkelige sko er jo forskjell for foten da. Ikke nødvendigvis fordi sko er varmere.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Dock boots, men har Viking gore tex i tillegg.

Muck boots som selges på felleskjøpet holder i alle fall på varmen i alt fra -5 til -15 grader hvis jeg ikke husker feil. Begynner å bli noen år siden jeg jobbet der, men det er i alle fall samme type sko som Dock boots.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...