Gjest koid19 Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Har hatt sex både før eggløsningen, flere ganger under og nå rett etterpå. Hva er sjangsen for at jeg er gravid?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Det vet jo ikke vi. Ta en test... Anonymous poster hash: 6cc33...f6a
Gjest koid19 Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 ååå. folk er så vrange altså. Mener selvsagt sjangsen for å være gravid...Grrrrr Det vet jo ikke vi. Ta en test... Anonymous poster hash: 6cc33...f6a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 ååå. folk er så vrange altså. Mener selvsagt sjangsen for å være gravid...Grrrrr Om jeg husker rett så har man 25% sjanse for å bli gravid på første forsøk. Innen 6 mnd har man 60% sjanse til å bli gravid og 80% blir gravide før det er gått ett år. Anonymous poster hash: cea03...2ca
Gjest koid19 Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Om jeg husker rett så har man 25% sjanse for å bli gravid på første forsøk. Innen 6 mnd har man 60% sjanse til å bli gravid og 80% blir gravide før det er gått ett år. Anonymous poster hash: cea03...2ca Om jeg husker rett så har man 25% sjanse for å bli gravid på første forsøk. Innen 6 mnd har man 60% sjanse til å bli gravid og 80% blir gravide før det er gått ett år. Anonymous poster hash: cea03...2ca Har alder noe å si på sjangsen? I såfall hva? 15-20, 20-25 osv?? noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Hvorfor lurer du? Ønsker du å bli gravid? I så fall så er vel graviditetsforumet et bedre sted å være? Her på KG mener jeg. Om du IKKE ønsker å bli gravid, så høres det veldig uforsvarlig ut å ha sex uten beskyttelse i det hele tatt - og særlig rundt eggløsning. Det lærer man vel på skolen? Anonymous poster hash: 589f3...f9a
Gjest Fjotten Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 Jasså, så det er en statisk prosent sjanse for å bli gravid ved samleie? Det er jo interessant. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 Jasså, så det er en statisk prosent sjanse for å bli gravid ved samleie? Det er jo interessant. Er det rart synes du??? Anonymous poster hash: 589f3...f9a 2
Gjest Fjotten Skrevet 1. november 2013 #11 Skrevet 1. november 2013 Er det rart synes du??? Anonymous poster hash: 589f3...f9a Jeg synes det er interessant at det går an å lage et faktisk tall for noe som sjansen for å bli gravid under samleie når alle kvinner sin kropp er annerledes, og så videre. Det virker helt ekstremt ulogisk.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #12 Skrevet 1. november 2013 Jeg synes det er interessant at det går an å lage et faktisk tall for noe som sjansen for å bli gravid under samleie når alle kvinner sin kropp er annerledes, og så videre. Det virker helt ekstremt ulogisk. Så du synes alt av statistikk er ulogisk da? For dette er ikke snakk om et fast tall, bare statistikk av typen "omtrent 25% av kvinner som har samleie rundt eggløsning blir gravid på første forsøk". I ei bygd på vestlandet i en gitt periode vil kanskje nærmere 40% av damene klare å bli gravid på første forsøk mens i en annen bygd i Finnmark er tallet nede på 15%. Alt er teoretisk mulig nettopp fordi kvinnekropper (og mannekropper og deres sædceller) er forskjellige, men på landsbasis og verdensbasis viser vel statistikken at tallet er omtrent 25%. Anonymous poster hash: 45016...b6d 2
Nerine_ Skrevet 1. november 2013 #13 Skrevet 1. november 2013 Tror du prosenten er noe annerledes på kropp og helse enn graviditet og spedbarn? Du fikk jo 25% til svar der inne akkurat. Den øker ikke om du spør her også. 1
Teeny Skrevet 1. november 2013 #14 Skrevet 1. november 2013 Har lest at sjansen for å bli gravid i hver syklus er 20-25% i 20-årene, 15 % rundt 30 og 10 % eller mindre etter 35. Vet ikke hvor godt det stemmer.
Teeny Skrevet 1. november 2013 #15 Skrevet 1. november 2013 Det er også statistikk for sannsynligheten for å bli gravid noen dager før, under og etter EL. Husker bare at den var høyest ca 2 dager før EL. Stod i fysiologi boken min en plass.
Silfen Skrevet 1. november 2013 #16 Skrevet 1. november 2013 Det er også statistikk for sannsynligheten for å bli gravid noen dager før, under og etter EL. Husker bare at den var høyest ca 2 dager før EL. Stod i fysiologi boken min en plass. For å pirke, så blir man alltid gravid etter EL. Altså at befruktningen skjer selvsagt etter at EL har hendt. Men iom at sædceller kan leve i 3 og opp mot 5 døgn, så kan altså et samleie i forkant av EL resultere i et svangerskap. Selve eggcellen lever kun et døgn og 12 av de timene bruker det på å komme sædcellene i møte. Så vinduet for den faktiske befruktningen er ganske lite.
Teeny Skrevet 2. november 2013 #17 Skrevet 2. november 2013 For å pirke, så blir man alltid gravid etter EL. Altså at befruktningen skjer selvsagt etter at EL har hendt. Men iom at sædceller kan leve i 3 og opp mot 5 døgn, så kan altså et samleie i forkant av EL resultere i et svangerskap. Selve eggcellen lever kun et døgn og 12 av de timene bruker det på å komme sædcellene i møte. Så vinduet for den faktiske befruktningen er ganske lite. Men det tar tid for sædcellene å svømme opp til egglederne hvor de venter på egget. Er ikke egget som venter på de da det bare overlever et halvt døgn. Og befruktningen skjer i egglederen og så bruker det befruktede egget ca 6 dager på å vandre nedover igjen for så å feste seg i livmorhulen. Så det skal stemme at sex 2 dager før er mest optimalt. Er også en liten sjanse for å klare å bli gravid også opptil 4-5 dager før EL og litt etter, men dette er mindretallet.
Silfen Skrevet 2. november 2013 #18 Skrevet 2. november 2013 Ja, derav de 12 timene. Tar et halvt døgn, omtrentlig, begge veier. Så jada, selvsagt er det best å la svømmerne vente, men jeg sa jo jeg pirket for man BLIR gravid etter EL, ikke før.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #19 Skrevet 2. november 2013 Hvorfor spør du igjen? Du fikk jo mange riktige svar forrige gang du startet denne tråden?? Det er fortsatt ca 25% sjanse gjennom hver syklus! Anonymous poster hash: 433fd...d62
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #20 Skrevet 2. november 2013 Jasså, så det er en statisk prosent sjanse for å bli gravid ved samleie? Det er jo interessant. Du vet at nesten alt går an å måle i sjangse og statistikk eller? Anonymous poster hash: f3393...226 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå