Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte han jeg er sammen med ifjor, han er fra en annen plass og planen er at han skal flytte hit så snart han har fått jobb.

Slik situasjonen min er nå så er jeg lærling ut året og jeg bor på en litt mindre plass hvor du må ta ferge for å komme til byen. Jeg er flink å møte opp på jobb og gjør det jeg skal men merker til tider at det er litt for lite å gjøre så usikker på om de trenger flere ansatte. Uansett så trives jeg her godt utenom. Jeg tenker på det ofte; skal vi bo nærmere byen hvor det blir lettere for oss jobbmessig og hvor jeg har min familie, eller skal vi fortsette å bo her hvor vi har begynt å knytte bånd sammen og heller pendle? han kommer fra et annet land så vil veldig gjerne han skal trives her. Noen som har noen gode råd?

Anonymous poster hash: bf817...e18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymous poster hash: de9b3...ac2
Skrevet

-> han er ny her og jeg vil at han skal trivs. Han kjenner ingen bortsett fra de han har møtt gjennom meg herfra hvor jeg bor nå.. Kan godt være jeg bekymrer meg mer enn jeg burde men det nærmer seg jo og er kanskje på tide å begynne å planlegge evt flytting! Kanskje jeg har begynt

Skrevet

Å få litt panikk? :P

Skrevet

Jeg tenker at sjangsen for å få nye bekjentskaper og være sosial økter om man bor i byen, rett og slett fordi det er flere mennesker og flere aktiviteter å være med på.

På den annen side kan det jo være at de man blir kjent med langt ute på en øy blir tettere venner og at det sånn sett er bedre.

Dere får jo også diskutere litt praktisk: Hva syns han om å bruke lang tid på å pendle feks? Liker han seg best langt bort fra folk eller vil han ha tilgang til saker og ting enkelt?

Gjest winston
Skrevet

Dere kan jo flytte etterhvert om det viser seg at dere ikke trives.

Skrevet

Folk er veldig forskjellige når det gjelder sånn og dere må nesten bare snakke sammen og finne ut hva som totalt sett gjør dere lykkeligst. Begge to.

Jobb er et absolutt krav, ellers kan dere vurdere de andre tingene som dere selv vil. Økonomi, tid, venner, fritid...

Jeg er enig i at det å finne venner i byen vil være enklere enn på et lite sted hvis man er litt sosial. Og dere kan vel fortsatt ha god kontakt med venner der hvis drt er i dagpendleavdtand fra byen?

Anonymous poster hash: f7e92...978

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...