AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har et spørsmål til dere her på KG. Jeg har en kjæreste som nå er i Afghanistan. Vi er begge over litt over 20. Vi har vært sammen i et halvt år, men har gått igjennom ganske mye og fått testet forholdet i og med at han er er i Afghanistan. Det er ikke så veldig lenge igjen til han kommer hjem for godt. Men nå har han begynt å prate om å kanskje bli Spesialjeger. Dette er ikke akkurat noe "familie" jobb hvis jeg kan si det sånn. Jeg hadde taklet det hvis det bare var for 1 år, men mest sannsynlig blir det i flere år. Jeg har prøvd å lese litt om det på nettet, men får ikke vite så veldig mye i og med at det er ganske hemmelig. Hva hadde dere gjort, forsettet forholdet eller avsluttet det? Jeg tenker mye på det nå, men har ikke lyst til å avslutte forholdet mens han er i Afghanistan. Men vil heller ikke vente når jeg vet at jeg ikke kommer til å takle det, hvis han velger å bli Spesialjeger. Hjertlig takk for svar. Anonymous poster hash: 27389...893
Gjest Snuppi Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Du bør gjerne vente til han kommer hjem med å ta dette opp. Hvor lenge skal han være der nede?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Jeg synes det er rart at du vil ta en sånn avgjørelse kun basert på jobbsituasjonen hans. Skjønner at det er vanskelig. Dersom du ønsker å gjøre det slutt nå, så kommer det vel ikke til å vare uansett.Anonymous poster hash: bb450...9af
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Ser ikke noe grunn til å avslutte det pga jobben hans. Anonymous poster hash: a9742...219
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 Det er ganske tøft å være kjæreste med en som jobber i Forsvaret. Har ikke hatt noe problemer med at han er i Afghanistan nå. Men det å være spesialjeger går ut på å gjøre "plutselige" oppdrag, og han kan da plutselig være borte i flere dager/uker/mnd uten at jeg får vite hva han skal. Det er det som er grunnen til at jeg tenker på det. -TS Anonymous poster hash: 27389...893 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Det er ganske tøft å være kjæreste med en som jobber i Forsvaret. Har ikke hatt noe problemer med at han er i Afghanistan nå. Men det å være spesialjeger går ut på å gjøre "plutselige" oppdrag, og han kan da plutselig være borte i flere dager/uker/mnd uten at jeg får vite hva han skal. Det er det som er grunnen til at jeg tenker på det. -TS Anonymous poster hash: 27389...893 Jeg er i samme situasjon og ser ingen problemer med det, men alle er forskjellige Anonymous poster hash: a9742...219
Bernardette Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Det spiller ingen rolle hva andre ville godtatt og ikke, kun hva som er greit for dere begge. Virker som om du heller mest mot å avslutte.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Hei! Jeg ville ventet og sett hva som skjer. For det første så er det ekstremt vanskelig å bli spesialjeger, og mange finner ut under opptaket at det ikke passer for dem. Så det er jo ikke 100% sikkert at han faktisk blir det. I tillegg så burde du høre på følelsene dine for han, ikke på følelsene dine for en evt jobb han måtte ha. Jeg har vært i lag med min militærkjæreste i over tre år nå, og fikk han endelig hjem for godt nå i sommer. Det har vært tre tøffe år, der vi har sett hverandre veldig sjeldent, men det har definitivt vært verdt ventingen Anonymous poster hash: 5ac1c...bb6
LivetPåNytt Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Takk for svar! Han betyr utrolig mye for meg, og jeg vil ikke miste han pga en jobb. Men det er jo slitsomt å være militærkjæreste og hvertfall hvis oppdraget går ut på å plutselig å reise og ikke høre noe fra han før han kommer hjem igjen. Jeg er bare så utrolig redd for å bli såret, og at jeg ikke klarer mer. Men har pratet litt med han, og han sa at han ikke er 100 % sikker enda. Samt jeg nevnte til han at det vil jo bli tøft for forholdet også, men at jeg vil at han skal gjøre det han vil. Da nevnte han at han ikke ville bli det hvis han mister meg. Men vi får se, jeg er jo villig til å kjempe for forholdet. Men når det går utover flere år, så blir det vanskelig å se lys i tunnelen.
Majott Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Jeg har mann i forsvaret selv, og kjenner mange damer som har hatt et liv i mange år med at mannen må tjenestegjøre her og der, og også ha lange perioder utenlands. Det er IKKE lett. Noen damer følger mannen dit han er, gjerne i de første årene, enten han er nordpå, i USA eller andre steder i utlandet der det er mulig å ha med familie. Ikke Afghanistan og slike oppdra da. Men når ungene når skolealder er det ikke like lett å flytte etter 2-3 år lenger, og de fleste etablerer seg mer fast da. Enten der mannen har sin hovedbase eller i nærheten av sin egen familie. Likevel betyr det gjerne at mennene fortsetter karrieren med pendling og utenlandsoppdrag. Og at kona har lange perioder alene med unger og hjem. Flere av disse damene har egen karriere, men det er ikke like lett å prioritere når mannens karriere i stor grad bestemmer hvor man skal bo, og etterhvert at man blir mye alene når ungene går på skolen. Mange menn slutter i forsvaret når familien kommer så langt at ungene begynner på skolen fordi lange perioder borte blir for hard belastning på familien, men også mange fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå