AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Hei dere, jeg trenger litt feedback fra dere! Det er begynt en ny gutt på jobben min. I en annen avdeling, vel og merke. Han er utrolig hyggelig og sosial og småflørter ...egentlig med alle, begge kjønn. Han er liksom bare den typen. Jeg merker jo at vi alt har fått en god tone, og jeg kjenner umiddelbart at jeg har lyst å bli bedre kjent med han, men så er det irriterende at jeg ikke klarer å skille om han flørter med meg eller om han bare er seg selv Så dersom spør jeg dere, kjære forumlesere, noen med erfaringer med lignende problematikk? Hvordan løste du det/ løste det seg? Jeg kan selvfølgelig vise tydelig at jeg er interessert, be han med på et eller annet, men føler at det er vél tidlig. Jeg vil at det skal gå litt mer "naturlig" av seg, hvis det lar seg gjøre... Anonymous poster hash: 20f02...4b3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Prøv å være flørtete tilbake, så ser du hva som skjer.Anonymous poster hash: d26a7...5a7
Lagbugdc Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Høres ut som meg, jeg har begynt på nytt arbeidsplass. Jeg har mye selvtillit så jeg kan gå å ''små flørte litt''
Gjest Emmanuelle Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Mulig han er den mannlige utgaven av meg også, jeg er veldig hyggelig mot alle gutta på jobben - oppfører meg likt mot dem som jentene, med tulling, banning, synging og teite samtaler - og det har resultert i småkleine situasjoner hvor flere har tolket det som interesse fra min side. Men det du kan prøve er jo type "Åh, jeg har så lyst til å se den filmen" eller "Dællern, jeg tror jeg trenger en øl til helgen..." Er han interessert så er det null stress for ham å si han også vil se den filmen eller han også trenger en øl, er han ikke interessert så spiller han ikke videre Endret 31. oktober 2013 av Emmanuelle 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 TS her. Takk for innspill! Tror det blir som du sier, Emmanuelle, at jeg får bare legge til rette for en invitasjon og se hva som skjer Anonymous poster hash: 86c89...d9d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Har et par slike menn på jobb, og har to ganger falt for "oi han flørter med meg, kanskje han er interessert i noe mer!". Begge gangene har det vist seg at det ikke betydde noenting. Heldigvis har jeg aldri vist dem at jeg tok det seriøst. Det var et par ganger hvor jeg holdt på å foreslå at vi skulle ta en kaffe sammen eller noe slikt, men en mistanke om at de var slik med alle har stoppet meg. Heldigvis! Hater folk som må spille på andres følelser for å underholde seg selv/få bekreftelse. Det er utrolig lite attraktivt når man gjennomskuer dem. Min erfaring er uten unntak: Hold deg unna flørtepuser, de er ikke kjærestemateriale. Anonymous poster hash: a7457...153 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Har et par slike menn på jobb, og har to ganger falt for "oi han flørter med meg, kanskje han er interessert i noe mer!". Begge gangene har det vist seg at det ikke betydde noenting. Heldigvis har jeg aldri vist dem at jeg tok det seriøst. Det var et par ganger hvor jeg holdt på å foreslå at vi skulle ta en kaffe sammen eller noe slikt, men en mistanke om at de var slik med alle har stoppet meg. Heldigvis! Hater folk som må spille på andres følelser for å underholde seg selv/få bekreftelse. Det er utrolig lite attraktivt når man gjennomskuer dem. Min erfaring er uten unntak: Hold deg unna flørtepuser, de er ikke kjærestemateriale. Anonymous poster hash: a7457...153 Vel, dette gjelder jo begge kjønn så man må nok bare akseptere slikt. Det virker som at du tok "flørtesignalene" for alvorlige. Mener å ha lest et sted at kvinner flørter for å skape harmoni mens menn for å bli lagt merke til. Saken er at folk er forskjellige. Spill med og kos deg og ikke ta alt så på alvor. Anonymous poster hash: 1c4a4...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Vel, dette gjelder jo begge kjønn så man må nok bare akseptere slikt. Det virker som at du tok "flørtesignalene" for alvorlige. Mener å ha lest et sted at kvinner flørter for å skape harmoni mens menn for å bli lagt merke til. Saken er at folk er forskjellige. Spill med og kos deg og ikke ta alt så på alvor. Anonymous poster hash: 1c4a4...9ee Vel, iblant får man jo faktisk følelser for folk, og da blir man naturligvis såret om vedkommede bare viser seg å ha latet som. Jeg tror nok ikke det er folk som tar flørtesignalene for alvorlig, men heller de flørtende som ikke tar folks følelses alvorlig nok. Flørting er seksuelt, og det er et signal man bruker når man ønsker å tiltrekke seg noen å enten pule, eller bli bedre kjent med på en potensielt romantisk måte. Å bruke flørting ukritisk, er veldig egoistisk. Og som regel koker det jo ned til nettopp egoisme, i det de gjør det for å få folk til å like dem/for å oppnå goder/for å få oppmerksomhet. Det er et veldig usympatisk personlighetstrekk, rett og slett. Anonymous poster hash: a7457...153 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 Vel, iblant får man jo faktisk følelser for folk, og da blir man naturligvis såret om vedkommede bare viser seg å ha latet som. Jeg tror nok ikke det er folk som tar flørtesignalene for alvorlig, men heller de flørtende som ikke tar folks følelses alvorlig nok. Flørting er seksuelt, og det er et signal man bruker når man ønsker å tiltrekke seg noen å enten pule, eller bli bedre kjent med på en potensielt romantisk måte. Å bruke flørting ukritisk, er veldig egoistisk. Og som regel koker det jo ned til nettopp egoisme, i det de gjør det for å få folk til å like dem/for å oppnå goder/for å få oppmerksomhet. Det er et veldig usympatisk personlighetstrekk, rett og slett. Anonymous poster hash: a7457...153 Jeg synes ikke det. Man får være kritisk til slikt selv fordi det er kun en selv man har ansvaret for. Hva andres atferd gjør med en må man ta opp med seg selv: hvorfor reagerer jeg slik? Hvor mange kvinner finnes det ikke som flørter som rakkern, men har mann og barn? Anonymous poster hash: 1c4a4...9ee 2
makkapakka Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 slitsomt med arbeidskollegaer som misforstår, når jeg prøver bare å være hyggelig og køddete. 3
Gjest .-L-. Skrevet 1. november 2013 #11 Skrevet 1. november 2013 Om han ikke tar initiativ utenfor jobben ville jeg ikke lagt så mye i det.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #12 Skrevet 1. november 2013 Vel, iblant får man jo faktisk følelser for folk, og da blir man naturligvis såret om vedkommede bare viser seg å ha latet som. Kjære deg: her tror jeg du må tenke over det du skriver. Har andre et ansvar for hvordan du skal føle deg? Det er klart at i relasjoner til nære venner, familie og viktige andre at slikt kan spille inn. Man er mer varsom og ønsker ikke å såre disse personene. Man har tross alt en relasjon til de. Da tenderer de fleste stort sett å ta hensyn til hverandre. Men at du får følelser fordi en en person utenfor den intime sirkelen er "seg selv" er ikke noe vedkommende kan lastes for. Beveg deg litt i livet og du vil se mange eksempler på slik atferd hos en god del mennesker. Du avgjør om du vil la deg bli "beveget" eller tenke "kritisk" over det som skjer rundt deg. Følelser er i 99% av tilfellene irrasjonelle og ved å koble inn logikk, kan man få en dypere forståelse av seg selv. Det nytter derfor ikke å si at det andres feil at en føler slik en gjør. Kanskje er man selv singel og på leting? Kanskje vedkommende som flørter har blitt eksponert for PUA? Kanskje vedkommende er en i bunn og grunn usikker person som nesten viser histrioniske trekk? Eller kanskje vedkommende er en glad person som har kommet seg ut av en livskrise, og bobler av livsenergi? Et stikkord her; Den fundamentelle attribusjonsfeilen: Fundamental attribusjonsfeil er en undervurdering av situasjonens innvirkning og en overvurdering av rollen til personlige faktorer når man forklarer andre personers atferd (Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Fundamental_attribusjonsfeil) Summa summarum: du har ansvaret for dine følelser og reaksjonsmåter. Anonymous poster hash: 1c4a4...9ee
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #13 Skrevet 1. november 2013 Jeg synes ikke det. Man får være kritisk til slikt selv fordi det er kun en selv man har ansvaret for. Hva andres atferd gjør med en må man ta opp med seg selv: hvorfor reagerer jeg slik? Hvor mange kvinner finnes det ikke som flørter som rakkern, men har mann og barn? Anonymous poster hash: 1c4a4...9ee Nettopp, man må være kritisk til seg selv, og tenke over hvilke signaler man sender ut. Veldig mange gjør ikke det. Om man velger å ikke ta folks flørting seriøst vil man jo som kjent gjerne ende opp i "the friend zone", eller av andre grunner slite med å finne en partner. Det er jo synd dersom man ender opp med å ikke tørre å ta folks tilnærmelser seriøst fordi man er vant til at flørting brukes som kompansasjon for humor, eller for å oppnå ting. Det finnes mange kvinner i forhold som flørter, og det finnes mange opptatte menn som gjør det. Med mindre deres partner er klar over dette og synes det er greit, synes jeg ikke det er spesielt sympatisk oppførsel. At det finnes mange som gjør det, betyr ikke at det er aksepsabelt. slitsomt med arbeidskollegaer som misforstår, når jeg prøver bare å være hyggelig og køddete. Synes det er slitsomt med folk som sender ut misvisende signaler, jeg. Man trenger ikke å flørte for å være morsom og hyggelig. Flørting har en seksuell undertone, det er jo det som skiller det fra vanlig tulling og prat, og man trenger faktisk ikke å spille på sex for å bli likt av folk. Ikke engang som kvinne! Tror mange menn har følt seg lurt og friendzonet at kvinner som, bevisst eller ubevisst, har flørtet med de av andre grunner enn at de faktisk var seksuelt/romantisk interessert.... Og motsatt. Å flørte uten å mene det, er intet annet enn egoistisk uærlighet. Anonymous poster hash: a7457...153 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #14 Skrevet 1. november 2013 Å flørte uten å mene det, er intet annet enn egoistisk uærlighet. Flotte synspunkter fra deg! Men er det ikke slik på mange måter samfunnet har blitt da? Det du skriver virker jo nettopp å være det egoistiske menneskets ernæringsgrunnlag: masser av oppmerksomhet. Trenger vi å gå lenger enn videregående skole for å se hvor viktig nettopp det å bli lagt merke til er for mange? Eller kanskje vi kan gå helt ned til barneskolen? Eller er det Generasjon Y som har blitt fortalt at de er universets midtpunkt? Kanskje man også kan si at i samfunnet i dag med alle sine prosesser og mekanismer, at mennesket ikke har tid til dypere følelser enn skumming på overflaten? Anonymous poster hash: 1c4a4...9ee
makkapakka Skrevet 1. november 2013 #15 Skrevet 1. november 2013 Nettopp, man må være kritisk til seg selv, og tenke over hvilke signaler man sender ut. Veldig mange gjør ikke det. Om man velger å ikke ta folks flørting seriøst vil man jo som kjent gjerne ende opp i "the friend zone", eller av andre grunner slite med å finne en partner. Det er jo synd dersom man ender opp med å ikke tørre å ta folks tilnærmelser seriøst fordi man er vant til at flørting brukes som kompansasjon for humor, eller for å oppnå ting. Det finnes mange kvinner i forhold som flørter, og det finnes mange opptatte menn som gjør det. Med mindre deres partner er klar over dette og synes det er greit, synes jeg ikke det er spesielt sympatisk oppførsel. At det finnes mange som gjør det, betyr ikke at det er aksepsabelt. Synes det er slitsomt med folk som sender ut misvisende signaler, jeg. Man trenger ikke å flørte for å være morsom og hyggelig. Flørting har en seksuell undertone, det er jo det som skiller det fra vanlig tulling og prat, og man trenger faktisk ikke å spille på sex for å bli likt av folk. Ikke engang som kvinne! Tror mange menn har følt seg lurt og friendzonet at kvinner som, bevisst eller ubevisst, har flørtet med de av andre grunner enn at de faktisk var seksuelt/romantisk interessert.... Og motsatt. Å flørte uten å mene det, er intet annet enn egoistisk uærlighet. Anonymous poster hash: a7457...153 nåja det går an å ikke ta seg selv så høytidlig også...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #16 Skrevet 1. november 2013 Høres ut som en pick up artist, de pleier å øve på alle hele tiden. Har han dratt en historie som skal vise hvor flink med eller glad han er i barn enda? Anonymous poster hash: dac24...a93
Gjest .-L-. Skrevet 1. november 2013 #17 Skrevet 1. november 2013 (endret) Vel, iblant får man jo faktisk følelser for folk, og da blir man naturligvis såret om vedkommede bare viser seg å ha latet som. Jeg tror nok ikke det er folk som tar flørtesignalene for alvorlig, men heller de flørtende som ikke tar folks følelses alvorlig nok. Flørting er seksuelt, og det er et signal man bruker når man ønsker å tiltrekke seg noen å enten pule, eller bli bedre kjent med på en potensielt romantisk måte. Å bruke flørting ukritisk, er veldig egoistisk. Og som regel koker det jo ned til nettopp egoisme, i det de gjør det for å få folk til å like dem/for å oppnå goder/for å få oppmerksomhet. Det er et veldig usympatisk personlighetstrekk, rett og slett. Anonymous poster hash: a7457...153 Jeg synes du bare legger ansvaret over på den andre jeg, i steden for å forstå at for enkelte så er det å være flørtende bare i deres natur. Dersom man legger for mye i at andre flørter og en får følelser så er det ens egen feil. Tenker at når man har gjort seg en del erfaringer, så tar man ikke flørting og god kjemi så alt for seriøst lengre, rett og slett fordi man vet at det ikke alltid kommer noe ut av det. Bedre å ha en avslappet holdning til det enn å bli emosjonelt investert så tidlig pga av litt flørting. Endret 1. november 2013 av .-L-. 1
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. november 2013 #18 Skrevet 1. november 2013 Hater folk som må spille på andres følelser for å underholde seg selv/få bekreftelse. Det er utrolig lite attraktivt når man gjennomskuer dem. Min erfaring er uten unntak: Hold deg unna flørtepuser, de er ikke kjærestemateriale. Anonymous poster hash: a7457...153 Gjelder det også oss som behandler alle likt, men har en flørtende væremåte i følge andre? Jeg er ikke hyggelig fordi jeg ønsker bekreftelse, og jeg skal love deg at jeg bættre meg er den beste kjæresten som finnes for typen min. Jeg kommer ikke til å være annerledes mot gutta på jobb nå som jeg har type, og jeg føler ikke det gjør meg til et dårligere kjærestemateriale.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #19 Skrevet 1. november 2013 Det nytter ikke å skylde på at andre tar seg selv for seriøst når man selv går inn for å lure dem. Flørting = å gi inntrykk av at man er seksuelt og/eller romantisk interessert. Er man ikke det, da flørter man ikke. Enkelt og greit. Folkskikk og empati er noe mange av luremusene her i landet burde lære seg... Anonymous poster hash: a7457...153
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #20 Skrevet 1. november 2013 Min erfaring er uten unntak: Hold deg unna flørtepuser, de er ikke kjærestemateriale. Anonymous poster hash: a7457...153 Uenig. Jeg er sammen med en flørtefyr, han er en super kjæreste, og trofast til det idiotiske. Har vært sammen i mer enn ti år nå. Anonymous poster hash: b11f7...328 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå