AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Her må jeg nesten begynne med begynnelsen. For noen år siden, da jeg gikk i 6. klasse, så drev jeg og to andre i klassen en elevkantine på skolen, på skolekjøkkenet. I rommet mellom gangen og skolekjøkkenet står kjøleskapet som inneholder skolemelken. Litt før storefri, mens vi holdt på og forberedte kantinen, så kom det to elever i 9. klasse, som flere ganger tidligere hadde hatt det gøy med et "triks" hvor de tok tak i kjøleskapet, ristet det kraftig og tippet det nedover, slik at når noen kommer for å åpne det etterpå, så ville masse melkebokser ramle ut. Men denne gangen gikk det skeis, hele kjøleskapet veltet og mesteparten av melkeboksene raste ut på gulvet, og de stakk av. Vi fikk jo med oss hva som skjedde, men hva gjør vi, liksom? Et minutt etterpå står jeg da i nærheten av døra mot der melkeboksene ligger slengt utover mens de to andre er 10-12 meter unna i andre enden av rommet, og da kommer HUN. En kvinnelig lærer, og hun blir rasende. Før jeg får sjansen til å si noe, så begynner hun å kjefte på MEG! Skriker mot meg, rett og slett, den verste utskjellingen jeg har opplevd, ikke bare som jeg har fått, men har aldri hørt noen andre få gjennomgå på tilsvarende måte heller. Jeg prøver å si at det var x og y som gjorde dette, men hun raser mot meg og ber meg rydde opp umiddelbart mens hun står og ser på. Jeg er nok en ganske sart sjel, har alltid vært "flink og snill pike" og har aldri noen gang opplevd å få kjeft på skolen, ei heller har mamma og pappa noen gang hevet stemmen mot meg. Så jeg begynte å gråte, og det gjorde det ikke noe bedre. Mens jeg holder på og rydde opp mens hun står og ser på så fortsetter hun bare med å skjelle meg ut, jeg jeg bryter sammen og forsøker å "flykte", men hun stanser meg fysisk og nekter meg å forlate stedet før jeg har ryddet helt opp. Vi hadde ikke denne læreren fast i noe fag, men de neste årene (dette er en 1-10-skole) ble jeg redd og kvalm hver gang jeg gikk forbi henne i gangen, og ikke minst når vi skulle ha henne som vikar, satt bare stille på plassen og gjorde meg usynlig. Når jeg har sett henne i ettertid skjelver jeg og hjertet gjør et hopp av frykt. For ett år siden døde mamma av kreft, og det har vært vanskelig. Og nå fortalte pappa at han har blitt sammen med en ny kvinne.. Det i seg selv er jo i tråd med det mamma sa på slutten, at nå må han finne seg noen andre, men dere skjønner sikkert at ja, det er heksa fra skolen det er snakk om! Jeg takler det ikke. Jeg er veldig glad i pappa, men akkurat nå er jeg rasende. Det samme sier den ene broren min, som har hatt henne på skolen og som også hatet henne grunnet flere ting. Bare for å fortelle hvor syk hun er, det var det en gutt i klassen til min bror, vi snakker om da de gikk i 4. klasse, som såvidt hadde gått/sett inn i jentegarderoben etter en gymtime. Jeg tviler på om han fikk sett så veldig mye, men uansett tok denne dama som da var lærer, og samlet alle jentene i garderoben etterpå, fullt påkledd, tok gutten inn med makt og tvang ham til å kle av seg alle klærne slik at han måtte stå der helt naken foran alle jentene og læreren. Mulig noe her vil si at det var rettferdig og rett og rimelig, men vet at jentene også syntes det var ille. Men hva i all verden skal jeg gjøre?? Jeg kommer aldri til å klare å ha noe forhold til henne, det er bare en glemmesak, jeg er helt fortvilet nå.. Anonymous poster hash: 4b662...33c
Leanne Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Uff det er en lei situasjon, for pappaen din ser sikkert helt andre sider ved denne damen enn det du gjør. Hvis det er vanskelig å snakke med han, kan du jo be han lese innlegget ditt, tenke seg godt om og så snakke med deg. Hun høres ikke særlig pedagogisk ut, men prøv å møt henne på en god måte. Lykke til Endret 31. oktober 2013 av Leanne 1
Frisørdama Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Hun der burde bli rapportert til rektor eller enda høyere makter i skolevesenet, for man tvinger ikke en gutt til å kle av seg foran en gjeng jenter. Herrejesus.. Du og broren din kan vel sette dere ned med faren deres og fortelle at dette ikke er så enkel for dere da dere har hatt mange dårlige episoder med henne. 18
minister-mio Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Bare for å fortelle hvor syk hun er, det var det en gutt i klassen til min bror, vi snakker om da de gikk i 4. klasse, som såvidt hadde gått/sett inn i jentegarderoben etter en gymtime. Jeg tviler på om han fikk sett så veldig mye, men uansett tok denne dama som da var lærer, og samlet alle jentene i garderoben etterpå, fullt påkledd, tok gutten inn med makt og tvang ham til å kle av seg alle klærne slik at han måtte stå der helt naken foran alle jentene og læreren. Vet faren din om dette? Det er et alvorlig overgrep det hun gjorde her. 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Hun der burde bli rapportert til rektor eller enda høyere makter i skolevesenet, for man tvinger ikke en gutt til å kle av seg foran en gjeng jenter. Herrejesus.. Det er ikke det verste jeg har hørt om. Det var en lærer som ikke likte at en gutt i 2. klasse oppførte seg uskikkelig i svømmetimen, så han sendte alle ungene på land og holdt gutten under vann og forklarte at sånn går det om man ikke oppfører seg. Men sparken? Vel, tror det ville gått slik i dag men den gang rynket man vel bare på nesen. Anonymous poster hash: 4b662...33c
frøkenkoz Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Hun der burde bli rapportert til rektor eller enda høyere makter i skolevesenet, for man tvinger ikke en gutt til å kle av seg foran en gjeng jenter. Herrejesus.. Du og broren din kan vel sette dere ned med faren deres og fortelle at dette ikke er så enkel for dere da dere har hatt mange dårlige episoder med henne. Har de fått vite dette hadde hun mest sannsynlig fått sparken! ! Dette har hun IKKE lov til !!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Dette må dere fortelle faren deres, og ikke minst skoleledelsen. Tenker da på episoden med han gutten som ved feiltakelse gikk inn i jentegarderoben..... Du kan nok ikke forvente en respons fra din far, men hun høres slik du forklarer virkelig ikke god ut. Skjønner godt dere er skeptiske begge to, det er nok ikke en side din far har sett. Tror og dere skal være forsiktige med å lage en stor krangel ut av dette, for din far opplever nok nå at han endelig har litt lys i livet sitt etter å ha mistet mammaen deres. Det vil nok være sårende for han å oppleve manglende aksept fra barna - så når dere tar dette opp så må dere presisere at dere ønsker han skal være lykkelig og bli forelsket igjen, men forklare hvorfor det er så vanskelig med akkurat henne. Dere kan nok ikke forvente selv etter dette at han dropper henne, han har nok behov for en voksen å være glad i........... Anonymous poster hash: 3ee15...e76
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Det fungerer ikke å være sint fjortis når det kommer til dette. Skriv ned episodene dere har opplevd i ganske nøytralt språk, dvs. ingen navnekalling, banning eller overdrivelser, og be ham lese gjennom for så å ta en rolig prat om at dere vil han skal være lykkelig men at akkurat denne dama har dere dårlig erfaring med. Det garanterer overhodet ikke at noen endring skjer, men da har dere fått kommunisert til far det dere mener på en skikkelig måte. Anonymous poster hash: b1851...fba 1
strawberry Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 Jeg synes det er veldig merkelig at faren din ikke vet om den episoden du hadde, og at skoleledelsen aldri har fått vite om disse episodene du forteller om?? 4
Gjest Badebuksa Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 Jeg synes det er veldig merkelig at faren din ikke vet om den episoden du hadde, og at skoleledelsen aldri har fått vite om disse episodene du forteller om?? Hvorfor det? Kanskje bare ungene veit det.
Gjest Badebuksa Skrevet 1. november 2013 #11 Skrevet 1. november 2013 (endret) Skjønner at du ikke liker henne. Si det til faren din, hvorfor du ikke liker henne og hva hun gjorde mot deg. Hun høres skikkelig fæl ut, og for å være helt ærlig så hadde jeg ikke likt det uansett, om noen av mine foreldre ble sammen med noen jeg har hatt som lærer. Blir rollekonflikt. Endret 1. november 2013 av Badebuksa 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #12 Skrevet 1. november 2013 Å herregud! Skjønner deg godt jeg! Synes du skal vise pappan din innlegget du har skrevet her.Anonymous poster hash: ef716...d21 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #13 Skrevet 1. november 2013 Jeg synes det er veldig merkelig at faren din ikke vet om den episoden du hadde, og at skoleledelsen aldri har fått vite om disse episodene du forteller om?? Det kan du si. Som barn sladrer man gjerne ikke på voksenpersoner til andre voksenpersoner. Men uansett tviler jeg på om stort hadde skjedd, særdeles svak ledelse ved den skolen. Anonymous poster hash: 4b662...33c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #14 Skrevet 1. november 2013 Da har vi fortalt om hvorfor vi aldri kommer til å ville ha noe forhold til henne, og at jeg håper for alles del at uansett hva som skjer, så må han for all del aldri finne på å ta henne med hit, det vil jeg ikke takle. Anonymous poster hash: 4b662...33c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #15 Skrevet 1. november 2013 Da har vi fortalt om hvorfor vi aldri kommer til å ville ha noe forhold til henne, og at jeg håper for alles del at uansett hva som skjer, så må han for all del aldri finne på å ta henne med hit, det vil jeg ikke takle. Anonymous poster hash: 4b662...33c Hvordan responderte han? Anonymous poster hash: 3ee15...e76 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #16 Skrevet 1. november 2013 Skjønner at du ikke liker henne. Si det til faren din, hvorfor du ikke liker henne og hva hun gjorde mot deg. Hun høres skikkelig fæl ut, og for å være helt ærlig så hadde jeg ikke likt det uansett, om noen av mine foreldre ble sammen med noen jeg har hatt som lærer. Blir rollekonflikt. Nå ble en av fedrene til ei tidligere klassevenninne sammen(gift og fikk barn) sammen med vår tidligere klasseforstander noen år etter vi hadde henne - men hun var jo en ekstremt dyktig lærer, medmenneske og var svært godt likt av alle. Hun var virkelig alles favorittlærer of all times - så mye at flere av oss savnet henne ordentlig etter vi begynte på videregående(og det sier litt siden vi var ekstremt lykkelige for å begynne på vgs). Så jeg tipper at det stilte seg ganske annerledes enn i denne situasjonen - hun her, basert på oppførselen, ville jo ingen likt overhodet - uansett. Hun høres jo destruktiv og forferdelig ut, rett og slett. Selv for meg som er godt voksen og har i mente at barna nok uansett ville blitt såret over pappas nye kjæreste og tillagt henne noen negative egenskaper som egentlig handlet om sårhet. Helt ufattelig med den ydmykende episoden ovenfor den gutten........ :/ Anonymous poster hash: 3ee15...e76
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #17 Skrevet 2. november 2013 Da har vi fortalt om hvorfor vi aldri kommer til å ville ha noe forhold til henne, og at jeg håper for alles del at uansett hva som skjer, så må han for all del aldri finne på å ta henne med hit, det vil jeg ikke takle. Anonymous poster hash: 4b662...33c Bra at dere fikk fortalt deres syn, håper dere også fortalte om de episodene du beskrev så han forstår hvorfor... Hva sa deres far til dette? Hun høres virkelig ut som ei heks, så jeg tipper at han også vil se hennes sanne jeg med tiden.. Anonymous poster hash: ba253...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå