Gå til innhold

Hvor lenge singel etter langtidsforhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, og jeg vet at det nødvendigvis varierer veldig mye fra person til person.. Men hvor lenge etter et brudd er det vanlig å ha "pause"?

Jeg har et godt øye til en fyr, og jeg TROR det er gjensidig, men han virker ikke som han er på leting etter noe nytt. Han kom nettopp ut av et langvarig forhold (typ 8 år), så jeg skjønner godt at han vil være singel en stund, men det er liksom ikke noe som er naturlig å spørre rett ut om.. Vi kjenner hverandre kun "casual", altså ikke veldig godt

Dere som har vært i langtidsforhold, hvor lang tid har det gått før dere har vært åpne for forhold igjen?

Anonymous poster hash: 1c66c...3c5
Videoannonse
Annonse
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Den tiden det tok til en interessant mann dukket opp. :)

Skrevet

Ein bør vere singel til ein er 100% over eksen.

Korteste eg har hatt mellom forhold er vell ein plass mellom 1 og 2 måneder, den gangen gjekk det heilt greit for min del.

Skrevet

Har vært singel i 6,5 år nå.

Anonymous poster hash: 36a35...cf4

Skrevet

Han begynner ikke tilfeldigvis på K?

Skrevet

Tror ikke det finnes noen regel i det hele tatt, men noen faktorer vil jo kunne være viktige for at et nytt forhold skal kunne bli bra: At man er over eksen (ikke bare at man ikke vil ha vedkommende tilbake, men at man i stor grad er ferdig med å bearbeide eventuelt sinne/sorg/svik osv) og at man på en måte har funnet tilbake til seg selv etter bruddet. Da jeg ble singel etter et 8-9 år langt forhold tror jeg ikke det tok mer enn ca tre måneder før jeg følte meg veldig ferdig med eksen. Men jeg var fortsatt litt forvirret med tanke på hva jeg lette etter i en ny, og trengte noen måneder til på å føle meg helt "meg selv". Jeg møtte nåværende kjæreste da jeg hadde vært singel 7-8 måneder, og da var jeg klar. Han hadde et helt ferskt brudd bak seg og vi brukte tid (3 mnd) på å bli kjent osv før vi definerte noe forhold. Det fungerte bra der og da, og tre måneder er vel ikke unormalt lang tid før en tar en prat... men i ettertid tror jeg han kunne unngått å såre meg og gjøre et par dumme ting om han hadde vært mer ferdig med fortiden (det involverte ikke eksen hans, men det å ikke være klar for å forplikte seg på nytt).

Min eks fra forrige forhold traff sin nye kjæreste mindre enn et halvt år etter bruddet, og jeg tror han på mange måter var klar for henne da. Men de flyttet sammen fort og har hatt en del trøbbel etterpå, fordi han hadde behov for "mer frihet". Mulig det bare er hans personlighet, men jeg tror i hvert fall alltids det er en fordel å ha landet ordentlig etter et brudd, og blitt klar over hva man vil og kan gi i et nytt forhold, før man kaster seg uti det.

Anonymous poster hash: 10f87...85d
  • Liker 1
Skrevet

Han begynner ikke tilfeldigvis på K?

Nope ;)

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Tja, si det. Jeg har vært singel i ca 5-6 år nå, men har ikke følt meg klar for å møte noen ny. Gjør fremdeles ikke det, selv om jeg av og til får små glimt av hvordan jeg ønsker at framtiden skal se ut.

Jeg tror man må kjenne det på seg selv, om man er klar eller ikke. Men jeg anbefaler absolutt ikke å haste inn i et forhold fordi man er redd for at den andre personen skal forsvinne.

Skrevet

Nope ;)

Bra ;) Hørtes ut som ei venninne av meg :P

Skrevet

Jeg var sammen med en i 5 år, og etter bruddet tok det meg kanskje 8 måneder før jeg følte jeg var klar for et nytt seriøst forhold.

Men det er nok veldig individuelt det som med alt annet :)

Skrevet

Jeg var klar for nytt forhold når jeg flyttet, men da hadde jeg allerede bearbeidet alt på forhånd. Og det var jeg som gikk.

Anonymous poster hash: 494cd...2ab
Skrevet

Jeg har vært singel i 13 mnd, og er enda ikke klar. Men jeg har så smått kikka meg litt rundt :)

Anonymous poster hash: c93ca...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...