Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shit!

Jeg begynte på videregående i høst, og nå i dag i siste friminutt var jeg og to venninner inne på skolebiblioteket. Da det ringte inn gikk to av oss ut døren og den siste ble sittende noen sekunder ekstra, og for å tulle med henne stilte vi foten foran døra da hun skulle gå ut slik at den var umulig å åpne.

Hun prøvde et par ganger, vi fniste og lo, før hun plutselig gikk helt berserk i forsøk på å få opp døren så den nesten knakk, og vi hørte så et gryl og "KUTT NÅ UT DA!", og det viste seg at det var ikke henne, men en tilbakestående kar som hjelper skolebibliotekaren! Vi fikk helt panikk mens venninna vår stod litt innenfor og gliste (hun burde advart oss synes jeg!), og så løp vi men hørte/så skolebibliotekaren stå i døra og rope "Mobbing er en stygg ting!!" etter oss.

Har liksom så dårlig samvittiget selv om det var jo ikke med vilje! Frykter at dette kan komme på atferdskarakteren vår. Bør vi gjøre noe eller late som ingenting og satse på at det ikke får noe etterspill?

Anonymous poster hash: f68ca...db2
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Det var jo uhell.. Så lenge ingen nevner noe om det, kan vel du glemme det også.

Anonymous poster hash: 79059...37a

Skrevet

Trodde man måtte være eldre enn 12-13 for å gå på videregående?

Anonymous poster hash: de993...01a
  • Liker 21
Skrevet

Dere er for gamle til å drive å blokkere døra først og fremst:P For det andre synes jeg dere skulle ha såpass baller å be om unnskyldning, og at spøken var ment for venninna deres og ikke ham:) Men kanskje i lag med biblotekaren han assisterer, veileder eller hva han måtte ha.

Anonymous poster hash: e0d88...127
  • Liker 7
Skrevet

Trodde man måtte være eldre enn 12-13 for å gå på videregående?

Jeg er et vidunderbarn og hoppet over tre klasser på barne- og ungdomsskolen.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er et vidunderbarn og hoppet over tre klasser på barne- og ungdomsskolen.

Men sosial intelligens er tydeligvis også noe du har hoppet over.

Anonymous poster hash: e63ab...6d0

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor sa dere ikke unnskyld?

• Liker 6
Gjest Awzm me
Skrevet

Oi, kleint av dere å holde på sånn når dere er såpass gamle at dere går på vgs.

Dere kunne bedt han om unnskyldning ihvertfall, stakkars...

• Liker 4
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg synes dere bør gå tilbake å be om unnskyldning. Jeg synes i utgangspunktet at det er ganske umodent å tulle sånn som dere gjorde i første omgang, og jeg synes det er like umodent å gjøre deres venninne til "medskyldig". Hun burde advart dere, sier du, men hvordan skulle hun egentlig ha gjort det? Hun var jo i det andre rommet, og visste kanskje heller ikke at dere skulle tulle med henne.

Når situasjonen nå oppstod burde dere i det minste gått tilbake å sagt unnskyld og forklart dere da, ikke løpt.

Frykter at dette kan komme på atferdskarakteren vår.

Jeg synes dere burde være mer bekymret for at dere kan ha såret denne personen. Hvis han har en diagnose mot utviklinghemming eller likende, er det vel kanskje ikke første gangen han opplever at noen mobber. Han kan ha det veldig vondt nå, fordi noen totalt ukjente mennesker synes det var gøy å gjøre narr av ham. Dere vet (og vi på KG vet) at det hele var en misforståelse, men det kan jo ikke han vite, om dere ikke forteller det.

Hvis dere har litt ryggrad, så går dere tilbake, ordner et møte (gjerne via skolebibliotekaren, slik at dere får forklart det til han også) også sier dere unnskyld.

Lykke til :)

Gjest pausemusikk
Skrevet

Usj, dere burde si unnskyld. Kanskje dette faktisk er noe denne personen tenker mye på,selvom det bare var tull fra deres side.

• Liker 3
Skrevet (endret)

De er gamle nok til å la være å tulle med vennene sine? Mamma tuller slik med sine venninner, og hun er over 40.

Det at den tredje personen ikke sa i fra at det faktisk ikke var henne, det var umodent. ;)

Om dere kommer i en situasjon der dere må forklare for dere, fortell sannheten :) Det var et uhell, og var ment for vennen deres.

Endret av s@nd
  • Liker 1
Skrevet

De er gamle nok til å la være å tulle med vennene sine? Mamma tuller slik med sine venninner, og hun er over 40.

Det at den tredje personen ikke sa i fra at det faktisk ikke var henne, det var umodent. ;)

Om dere kommer i en situasjon der dere må forklare for dere, fortell sannheten :) Det var et uhell, og var ment for vennen deres.

Hvorfor var det umodent av venninnen deres ikke ba om å bli tulla med? Dere kan virkelig ikke legge noe som helst ansvar på henne.

• Liker 2
Skrevet

og det viste seg at det var ikke henne, men en tilbakestående kar som hjelper skolebibliotekaren!

En tilbakestående kar? Er det virkelig et begrep du vil bruke om andre mennesker?

Skrevet

Vi fikk helt panikk mens venninna vår stod litt innenfor og gliste (hun burde advart oss synes jeg!), og så løp vi men hørte/så skolebibliotekaren stå i døra og rope "Mobbing er en stygg ting!!" etter oss.

LØP FOR LIVET! Løsningen på alle problemer...når du er sånn ca. 7 år gammel.

Det dere gjorde var ikke ille i det hele tatt, absolutt ingenting å lage masse drama over. Alt dere hadde trengt var å si: "Oi sann, var det deg? Trodde det var venninna vår, vi. Sorry!" og ferdig med den saken.

Skrevet

Hvorfor var det umodent av venninnen deres ikke ba om å bli tulla med? Dere kan virkelig ikke legge noe som helst ansvar på henne.

Tenkte bare at det hadde vært bedre om hun hadde bedt dem om å stoppe. Kanskje gutten følte seg mobbet..

• Liker 1
Skrevet

Dere burde legge dere paddeflate, si at dere oppførte dere som drittunger og angrer bittert. Dette er en oppførael som de fleste har vokst fra på veien til videregående. Vi hadde noen som drev på sånn som dere på videregående, og felles for dem var at de slutta før jul fordi at de klarte ikke kravene og forventningene til oppførsel.

Ikke legg skylden på venninnen deres. Hun var ikke den som holdt igjen døren, og er selvfølgelig ikke skyldig.

Jeg reagere også på at du skriver tilbakestående om han! Pass ordbrukeren deres foran voksne ellers kommer dere ikke til å bli trodd.

Anonymous poster hash: ad20c...427

• Liker 1
Skrevet

Opplevde noe lignende, riktignok på ungdomsskolen da. Surret kondomer rundt noe vi trodde var skapet til en kompis (ufattelig teit!) og så viste det seg å være skapet til et mobbeoffer i parallellklassen. Vel, vi sa unnskyld og fortalte også alle rundt at det var en feil. Hadde dårlig samvittighet i mange år...

Anonymous poster hash: e4945...20c
Skrevet

*rundt låsen på skapet

Anonymous poster hash: e4945...20c
Skrevet

En tilbakestående kar? Er det virkelig et begrep du vil bruke om andre mennesker?

Hva skulle jeg sagt da? Poenget var at det var relevant med tanke på at bibliotekaren ble ekstra sint på oss. Han ser ut som om vedkommende har Downs syndrom, men er ikke helt sikker på om han har det, litt vanskelig å forklare. Ville det vært bedre om jeg hadde skrevet "letter utviklingshemmet" i stedet?

Eller synes du kanskje jeg skulle skrevet "en kar akkurat som deg og meg men kanskje ikke helt som deg og meg likevel"? Nei, hva?

• Liker 1
Skrevet

Han

Det. Redigeringsfeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...