AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Det er et ord som har blitt sagt veldig ofte her, men ser ikke ut til å være riktig skrevet hele tiden. Det er ikke intressert, intressirt, inttesert, intresett, intirissert, eller noe annet jeg ikke husker på nå. Ordet er faktisk I N T E R E S S E R T Nå lærte dere sikkert noe nytt! Anonymous poster hash: 14b24...706 5
Nerine_ Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Det finnes et eget underforum for dem som er spesielt interessert i slikt
Mynona Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Jeg klarer ikke dessverre. Det er sånn ca 5 ord jeg bare ikke får inn i pappen hvordan man skriver. Og interessert er et av de. Husker aldri om det skal være to S'er, to R'er eller begge deler. Ingen av delene. Har prøvd å lære meg det i alle år. Men nå har jeg gitt opp. Så jeg tror jeg treffer en gang i blandt, for jeg varierer hva jeg skriver Endret 31. oktober 2013 av Mynona 1
Miss moneypenny Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Det er et ord som har blitt sagt veldig ofte her, men ser ikke ut til å være riktig skrevet hele tiden. Det er ikke intressert, intressirt, inttesert, intresett, intirissert, eller noe annet jeg ikke husker på nå. Ordet er faktisk I N T E R E S S E R T Nå lærte dere sikkert noe nytt! Anonymous poster hash: 14b24...706 Nå hadde jeg dødd hvis du hadde skrevet det feil 3
chremiil Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg klarer ikke desverre. Det er sånn ca 5 ord jeg bare ikke får inn i pappen hvordan man skriver. Og interessert er et av de. Husker aldri om det skal være to S'er, to R'er eller begge deler. Ingen av delene. Har prøvd å lære meg det i alle år. Men nå har jeg gitt opp. Så jeg tror jeg treffer en gang i blandt, for jeg varierer hva jeg skriver Bare for å pirke, det skrives dessverre
Lilac Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Forstår at folk blir irritert over folk som skriver ukorrekt. Jeg har en brikke i hjernen min som kan se et ord som blir stavet feil og reagere på det, jeg også. Men det er jo ikke så farlig om noen skriver feil så lenge man forstår hva som står... Ord som "interessert" er et typisk ord som dysletikere kan ha vannskeligheter for å skrive riktig. Mange tar seg for nær av dette med rettskrivning mener jeg.
Adhara Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Tråden er ryddet for persondebattt og svar til dette. Irrlys, moderator.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 Hun og henne er det også ganske fint å ha styr på... Anonymous poster hash: a868e...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 Også behøver man kun en punktum etter endt setning. Anonymous poster hash: de9ac...f63
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #11 Skrevet 31. oktober 2013 Merker at jeg blir litt sånn "er det mulig?" når jeg ser at noen skriver intrisert eller en annen rar måte å skrive det ordet på. Er det fordi de uttaler ordet sånn og derfor er det logisk at det skrives sånn også? Anonymous poster hash: c0221...110
Hattifnatten Skrevet 31. oktober 2013 #12 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Om folk skriver "interresert" eller "interessert" er ikke så farlig, jeg synes det er verre med de som presterer å skrive "intrisert" o.l . Edit: haha, anonymbruker over meg var først ute. Endret 31. oktober 2013 av Hattifnatten
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #13 Skrevet 31. oktober 2013 Forstår at folk blir irritert over folk som skriver ukorrekt. Jeg har en brikke i hjernen min som kan se et ord som blir stavet feil og reagere på det, jeg også. Men det er jo ikke så farlig om noen skriver feil så lenge man forstår hva som står... Ord som "interessert" er et typisk ord som dysletikere kan ha vannskeligheter for å skrive riktig. Mange tar seg for nær av dette med rettskrivning mener jeg. At man glemmer om det er en eller to s'er er jo greit, men intrisert eller enda verre intrisirt.Anonymous poster hash: c0221...110
Gjest Houdini Skrevet 31. oktober 2013 #14 Skrevet 31. oktober 2013 Hvordan gidder dere å bry dere? Med en gang dere pirker på noen, åpner dere for at andre kan pirke på dere. 1
Llise Skrevet 31. oktober 2013 #15 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg klarer ikke desverre. Det er sånn ca 5 ord jeg bare ikke får inn i pappen hvordan man skriver. Og interessert er et av de. Husker aldri om det skal være to S'er, to R'er eller begge deler. Ingen av delene. Har prøvd å lære meg det i alle år. Men nå har jeg gitt opp. Så jeg tror jeg treffer en gang i blandt, for jeg varierer hva jeg skriver Det er lett hvis du først tenker på hvordan man skriver ordet "interesse", som du sikkert ikke har problemer med å skrive. Så bare plusser du på "rt" 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #16 Skrevet 31. oktober 2013 Hvordan gidder dere å bry dere? Med en gang dere pirker på noen, åpner dere for at andre kan pirke på dere. Du er i språkforumet nå, altså. Anonymous poster hash: ba042...437 2
Gjest Houdini Skrevet 31. oktober 2013 #17 Skrevet 31. oktober 2013 Du er i språkforumet nå, altså. Anonymous poster hash: ba042...437 Tru dat.
Gjest s@nd Skrevet 31. oktober 2013 #18 Skrevet 31. oktober 2013 1. Finnes folk med dysleksi og, vetdu 2. Når man skriver i farta er det lett å skrive feil, og det kan være en av grunnene til at det er mye feilstaving her. 3. Noen sliter med å skrive lange ord, sånn er det bare. Ikke alle er flink i rettskriving, synes det blir feil å klage på at folk skriver noen ord feil. Men, på den andre siden er det veldig irriterende om hele setningen består av skrivefeil og SMS-språk. "Luv u 2 bby, see you l8r" eller en blanding av norsk og engelsk.. Når man skal skrive en seriøs tekst, synes ikke jeg det skal inneholde tall i ordene og masse skrivefeil. Da bør man lete opp ord i ordbok eller spørre noen om hjelp. Ellers ser jeg ikke på det som seriøst.
Mynona Skrevet 31. oktober 2013 #19 Skrevet 31. oktober 2013 Det er lett hvis du først tenker på hvordan man skriver ordet "interesse", som du sikkert ikke har problemer med å skrive. Så bare plusser du på "rt" Har hørt den huskeregelen der før, men jeg får det likevel ikke til å sitte av en eller annen grunn. Hver gang jeg skriver ordet "interessert" sitter jeg lenge å lurer på hvordan det nå var igjen. Skriver det noen ganger og velger et jeg synes så best ut.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #20 Skrevet 31. oktober 2013 Det er et ord som har blitt sagt veldig ofte herAnonymous poster hash: 14b24...706 Er det noen som snakker her på forumet? Hæ? Anonymous poster hash: 870e6...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå