AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 En kvinnelig kollega driver og sender meldinger til mannen min på facebook. Hun skriver sånn "Hva gjør du på?", ønsker ham god natt, spør om å få låne div. ting av ham, lurer på om han kommer på jobbfest, lenge siden jeg har sett deg. Med andre ord ingen direkte flørting, men mange henvendelser. De er begge i seriøse forhold og har unger, hun er ca 30, han er ca 40. Jeg lurer på hvorfor hun gjør det. Er det normalt å sende meldinger til motsatt kjønn på fb, om man ikke er intr i noe mer? Jeg har opplevd utroskap via fb to ganger før, og er derfor i utgangspunktet skeptisk til å holde på sånn. Kan jeg sende henne en melding og be henne holde seg unna, eller driter jeg meg ut, da? Anonymous poster hash: 4c9bc...785
Anders42 Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Kanskje bare venner , men kanskje ikke.... , hva er greia med at voksne folk har FB ? 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg syns det høres merkelig ut ja. Er vel ikke normalt å sende nattameldinger til kolleger vel?Anonymous poster hash: 977a0...019 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Hun prøver seg nok på han... Har en ide. Spør han hva som skjer? Enkelt og greit? Anonymous poster hash: c6ab0...a57 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Det er rart, men ikke ødelegg hans forhold på jobb for det. Det kan rett å slett være uskyldig, og da har du kastet bort et ellers flott forhold. Bare gi noen uskyldige hint, som foreksempel spørre hvorfor hun sender slike meldinger og sånt.Anonymous poster hash: 77860...48e
Teethgrinding Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Hvis man er godt voksen syns jeg det høres rart ut. Om man er i midten av tyveårene, student og sosial er det derimot ytterst normalt. Det erstatter sms fordi det er billig, msn/Skype fordi det er mer praktisk. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Har spurt ham, og han sier "ingenting". Men jeg lurer jo på hva hun tenker på, og kan liksom ikke spørre henne. For meg høres det nemlig veldig merkelig ut (har mange mannlige kolleger selv, og driver ikke melder med dem). Anonymous poster hash: 4c9bc...785
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Bare spør mannen din om han hadde likt at du fikk nattamledinger av kolleger. Vanlig facebook småprat hadde jeg nok ikke brydd meg om, men nattameldinger er jo noe man holder til de man flørter med. Anonymous poster hash: a80ae...989 3
Gjest Blomst83 Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 Kan ikke to mennesker av det motsatte kjønn være venner uten at man automatisk skal trekke utrokortet?Nå skal ikke jeg ta noe standpunkt ang mannen til ts,men hver gang det kommer et innlegg som omhandler sånn omtrentlig det samme så mener flertallet at mannen er utro.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 Kan ikke to mennesker av det motsatte kjønn være venner uten at man automatisk skal trekke utrokortet?Nå skal ikke jeg ta noe standpunkt ang mannen til ts,men hver gang det kommer et innlegg som omhandler sånn omtrentlig det samme så mener flertallet at mannen er utro. Det er vel fordi i de aller fleste slike tilfeller så er der utroskap involvert.Anonymous poster hash: d61e3...e43 3
Sphynx Skrevet 31. oktober 2013 #11 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg ville nok heller tatt det opp med partneren min
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #12 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg ville nok heller tatt det opp med partneren min Det har jeg jo gjort, men det er som sagt "vanlige" meldinger, han svarer bare sånn vanlig høflig og ikke noe direkte flørting. Jeg bare lurer på hvorfor hun driver på sånn. Jeg er ikke vant til at kolleger melder hverandre slik, men kan jo være erstatning for sms. Likevel synes jeg altså det er rart. Hva bryr det henne om han er på jobb eller sover??? De kjenner hverandre ikke spesielt godt en gang, og har bare jobbet sammen et års tid. Anonymous poster hash: 4c9bc...785
Cata Skrevet 31. oktober 2013 #13 Skrevet 31. oktober 2013 Muligens har damen dårlige FB antenner? Evt. dårlige sosiale antenner. I min verden er det ikke vanlig å sende nattameldinger til kolleger i allfall, og for så vidt utveksler vi sjelden meldinger som ikke er jobbrelatert i det store og hele. Kan sagtens bli noen mer uformelle meldinger i etterkant av noe som angår jobb, eller hvis det er noe spesielt som foregår som f.eks avdelingsfest.
Sphynx Skrevet 31. oktober 2013 #14 Skrevet 31. oktober 2013 Det har jeg jo gjort, men det er som sagt "vanlige" meldinger, han svarer bare sånn vanlig høflig og ikke noe direkte flørting. Jeg bare lurer på hvorfor hun driver på sånn. Jeg er ikke vant til at kolleger melder hverandre slik, men kan jo være erstatning for sms. Likevel synes jeg altså det er rart. Hva bryr det henne om han er på jobb eller sover??? De kjenner hverandre ikke spesielt godt en gang, og har bare jobbet sammen et års tid. Anonymous poster hash: 4c9bc...785 Hmmm... Nei jeg synes dette er merkelig. Jeg skjønner godt at du er fortvilet. Har du sett alle meldingene de har sendt med hverandre, eller bare noen få?
Version 2.0 Skrevet 31. oktober 2013 #15 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Det er ikke normalt. Med mindre hun prøver seg såklart. Endret 31. oktober 2013 av Version 2.0 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #16 Skrevet 31. oktober 2013 Hmmm... Nei jeg synes dette er merkelig. Jeg skjønner godt at du er fortvilet. Har du sett alle meldingene de har sendt med hverandre, eller bare noen få? Det vet jeg ikke. Men jeg vet at de jeg har sett og de han har fortalt om matcher (kanskje logisk, siden jeg har fått se dem). Meldinger kan jo slettes, men jeg tror egentlig ikke det er slik. Altså ikke direkte flørt, bare sånn... mas? Pågåenhet? Jeg hadde sendt sånne meldinger til en god venn, men ikke til en perifer jobbkollega jeg knapt kjente. Egentlig har jeg mest lyst til å be henne holde seg unna Men det går jo ikke an. Anonymous poster hash: 4c9bc...785
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #17 Skrevet 31. oktober 2013 Det er ikke normalt. Med mindre hun prøver seg såklart. Skjønner ikke hvorfor hun skulle gjøre det når hun har mann og barn selv. Jeg tenker at hun kanskje bare ønsker bekreftelse fra ham. Hun vil at han skal like henne og se henne og gi henne oppmerksomhet - høres det logisk ut? Mange kvinner virker som oppmerksomhetsjunkies. De vil ikke egentlig ha noe mer, de vil bare at mannen skal ønske noe mer... Speile henne som pen og ettertraktet? Anonymous poster hash: 4c9bc...785 1
RockyRose Skrevet 31. oktober 2013 #18 Skrevet 31. oktober 2013 Det er jo tydeleg at du er skeptisk til denne dama sidan du nemner at du har opplevd utroskap gjennom facebook tidlegare. Då tykkjer eg mannen din burde slutte å svare ho, evt. spør om kvifor ho skriv nattameldingar(som eg forresten tykkjer er meget snodig) til han og heller ha eit normalt kollega-venskap, når du reagera på den måten du gjer..
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #19 Skrevet 31. oktober 2013 Det er jo tydeleg at du er skeptisk til denne dama sidan du nemner at du har opplevd utroskap gjennom facebook tidlegare. Då tykkjer eg mannen din burde slutte å svare ho, evt. spør om kvifor ho skriv nattameldingar(som eg forresten tykkjer er meget snodig) til han og heller ha eit normalt kollega-venskap, når du reagera på den måten du gjer.. De jobber sammen, han ser det som uhøflig å ikke svare. Og det skjønner jeg. Jeg synes egentlig ikke det er opp til meg å diktere hva han skal gjøre så lenge han ikke går over grensene for hva jeg ser som akseptabelt. Jeg synes altså at det ikke er riktig at jeg skal si at han ikke får ha kontakt med henne eller svare henne når hun sender meldinger. Flørting har jeg imidlertid nulltoleranse for, og det vet han. Syns hun kan melde med venninnene sine i stedet. Anonymous poster hash: 4c9bc...785
RockyRose Skrevet 31. oktober 2013 #20 Skrevet 31. oktober 2013 De jobber sammen, han ser det som uhøflig å ikke svare. Og det skjønner jeg. Jeg synes egentlig ikke det er opp til meg å diktere hva han skal gjøre så lenge han ikke går over grensene for hva jeg ser som akseptabelt. Jeg synes altså at det ikke er riktig at jeg skal si at han ikke får ha kontakt med henne eller svare henne når hun sender meldinger. Flørting har jeg imidlertid nulltoleranse for, og det vet han. Syns hun kan melde med venninnene sine i stedet. Det er forskjell på å sei "du får ikkje lov å ha kontakt med ho" og at han viser omsyn til deg når du tydeleg ikkje likar det :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå