Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

1=Jeg trenger hårhjelp igjen jeg. Jeg har mye fall i håret og vil ha de vekk når jeg skal ut på byen.

Men håret mitt blir seende så slitt ut når jeg bruker både føner og rettetang.. Frisøren pleier og få det fint med rettetang.

Det er kjemisk behandlet . Men er mykt og fint når jeg lar det lufttørke.. Plerier som regel gjøre det på hverdagen

men da med masse krøller..

Noen som har noen gode tips til meg for å få det mykt med føner? Hjelper det f.eks bruke frisørføner?

2)

Øyelokkene mine blir veldig fort røde..

Noen som vet hva det kan være? De har nylig begynt og bli det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hår med masse fall og for å få det slett uten at det virker slitt bruker jeg å ha i hårkur uten olje, som jeg bare styler håret med. Skyller den ikke ut, før jeg vasker neste gang.

Hvis du ikke vil bruke hårkur, finnes det også noen hårkremer som er brukbare, men hårkur funker best på meg.

Lykke til :)

Gjest Étoile
Skrevet

Når det gjelder føning og retting: hvilke produkter bruker du?

Du bør nemlig bruke produkter som beskytter håret mot varme for å hindre slitasje. Jeg bruker Kerastase lait nutri-sculpt i vått hår, beskytter mot varme og gjør håret supermykt og glatt. I tillegg bruker jeg Heat Seal fra Paul Mitchell dersom jeg skal rette håret. Den beskytter og sørger for at håret holder seg slik du former det vha. varme, sånn at på dager som i dag med øs pøsende regn og masse fuktighet i luften holder håret seg rett.

I tillegg bør du bruke en god hårkur ofte! Jeg har nettopp kjøpt Hair repair treatment fra Paul Mitchell og er så langt overbevist om at det er den beste kuren jeg har prøvd. Pluss for kort virketid, 1-5 min, dvs at jeg kan bruke den stort sett hver gang jeg vasker håret. Merker kjempeforskjell på håret mitt som er kjemisk behandlet og fort ser slitt ut - nå ser det sunt og blankt og friskt ut!

Ang. røde øyenlokk, har du byttet ut noe av sminken din i det siste? Kan jo være at du reagerer på stoffer i f.ex mascara el. øyenskygge, eller for den saks skyld øyenkrem eller øyensminkefjerner.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hører mange skryter av paul mitchell.. kanskje jeg skal gjøre et forsøk.. Nei jeg har ikke nylig byttet sminke.. Men jeg har veldig sensitiv hud ellers.. kanskje det er den som gjør det.

Jeg bruker loreal liss extreme til styling.. og den gulemserien dems som lukter banan til hårvask :D

Gjest Étoile
Skrevet

Veldig sensitiv jeg også, og har så og si alltid ganske røde øyenlokk... For meg er det eneste som funker å dekke det til med Touche Eclat og en gul-beige øyenskygge. :-?

Gjest Gjesta
Skrevet

Étoile: Gjør den nutri-scalp slik at håret virker tynnere også?? (Slik at tykt hår ikke står i trekant-frisyre selv om håret er slett..)

Clea

Gjest Étoile
Skrevet

Clea: Jeg har ganske tynt/medium hår i utgangspunktet, om den gjør at håret virker tynnere vet jeg ikke helt (men den gir ikke noen form for volum, altså!). Dersom håret ditt er litt "grovt" vil den gjøre det glattere og mykere, og det resulterer muligens i at det ser tynnere ut.

Gjest Lille_my ikke pålogget
Skrevet

Har du prøvd strykejern? Det er nok ikke så godt for håret i lengden, men en gang i balndt burde funke. Min ste søster bruker strykejernet, å håret blir glatt og fint.

Lykke til :-)

Skrevet
Har du prøvd strykejern? Det er nok ikke så godt for håret i lengden' date=' men en gang i balndt burde funke. Min ste søster bruker strykejernet, å håret blir glatt og fint.[/quote']

:o Seriøst?!

Gjest Ethereal
Skrevet

Prøv produktene i Laminates-serien til Sebastian, der har de bl. a. en ren glansgele som du kan bruke etter å ha brukt rettetang.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hm.. jeg tror ikek det har noe med produktene og gjøre.. jeg har prøvd alt.. fra alterna , tigi, redken til loreal.. Men selfølgelig det er verdt et forsøk.. Takk for tips alle sammen D:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...