Gå til innhold

Anmelde for å kjøre for fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dette er nok ett veldig dumt spørsmål, men jeg lurer veldig på dette nå.
Hvis man kjører for fort og motsatt biler føler at man holder på å krasje. (Noe som for så vidt ikke stemmer etter fører sin mening)
Hvis dette hadde blitt anmeldt, vil politiet ta det seriøst uten bevis/andre vitner? Hva blir evt konsekvensen?

Anonymous poster hash: e9dc4...c17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har skjedd meg flere ganger, men anmelde gjør jeg ikke, jeg tar derimot en kjapp telefon til politiet (ikke nødnummeret såklart) og forklarer + gir de det jeg har av infoen av utseende, biltype, reg nr o.s.v. Har vel ringt en 5-6 ganger fordi folk kjører gris, to ganger har jeg senere kjørt forbi når personen står på siden av veien ;) Det kommer helt ann på hvor jeg er og hvordan personen kjører!

Men de registrerer jo ned reg nr og beskrivelse og regner med det lagres slik at får man mange nok klager så kan det kanskje gi konsekvenser om man først blir tatt for noe!

Skrevet

Hvordan klarer man å registrere reg.nr når noen kjører forbi deg, i motsatt retning?

Nei, jeg ringer ikke politiet så sant sjåføren ikke kjører som han skal være rusa og det har jeg aldri sett. Hvis ingen har filmet så blir det jo ord mot ord. Mulig de hører med andre som var på veien samtidig, så sant de har tips om hvem det kan være da.

Anonymous poster hash: 6ed58...b67
Skrevet

Hvordan klarer man å registrere reg.nr når noen kjører forbi deg, i motsatt retning?

Anonymous poster hash: 6ed58...b67

Vært et par ganger det har vært idioter foran meg, forbi meg o.s.v. er nok heller da! Jeg ringer sjeldent, i de tilfellene jeg har rindt har det vært folk som har kjørt så fort/uoppmerksomt at de nesten har truffet meg, eller de f.eks har tauet bil på motorveien, kjørt moped på motorveien o.l. En her ute ringte jeg på fordi han kjørte for fort, krysset ut fra meg har god klaring når man følger fartsgrensa og han måtte bremse godt når jeg kom ut og jeg er ingen sinke ;) han kjørte så forbi meg i en farlig sving hvor det kommer lastebiler ut rett etter svingen, så kjørte han forbi en annen bil på kort strekke hvor motgående bil nesten havnet i grøfta. I tillegg var det artig nok en firmabil med tlf nr bakpå! Han tok jeg igjen bortpå motorveien ;)

Skrevet

Har skjedd meg flere ganger, men anmelde gjør jeg ikke, jeg tar derimot en kjapp telefon til politiet (ikke nødnummeret såklart) og forklarer + gir de det jeg har av infoen av utseende, biltype, reg nr o.s.v. Har vel ringt en 5-6 ganger fordi folk kjører gris, to ganger har jeg senere kjørt forbi når personen står på siden av veien ;) Det kommer helt ann på hvor jeg er og hvordan personen kjører!

Men de registrerer jo ned reg nr og beskrivelse og regner med det lagres slik at får man mange nok klager så kan det kanskje gi konsekvenser om man først blir tatt for noe!

Gjør akkurat det samme. Tenker som så at hvis de får mange nok klager og fyren en dag kjører ihjel noen (eller er involvert i en mindre ulykke) har de forhåpentligvis systemer som viser at han(hun) bare har vært heldig som ikke er dreper folk oftere, og kansje kan ta lappen fra personen.

Anonymous poster hash: 04375...e83

• Liker 1
Skrevet

Gjør akkurat det samme. Tenker som så at hvis de får mange nok klager og fyren en dag kjører ihjel noen (eller er involvert i en mindre ulykke) har de forhåpentligvis systemer som viser at han(hun) bare har vært heldig som ikke er dreper folk oftere, og kansje kan ta lappen fra personen.

Anonymous poster hash: 04375...e83

Om en så får 300 klager tar de ikke lappen, ei heller gir bot.

De kommer bare med en pekefinger å sier fy fy sålenge man ikke har håndfaste bevis :)

Skrevet

Er derfor jeg er glad for at i to av tilfellen jeg har ringt har jeg senere tatt de igjen på motorveien/veien med en blålysblinkende sivilbil bak ;) De snur gjerne/velger en annen vei hvis de får tips!

Skrevet

Hvis jeg har klar sikt og begynner en forbikjøring med hastighet mot 80+. Har du ringt politiet da?

Skrevet

Kommer da helt ann på fartsgrensa og forholdene! De jeg har ringt på er ikke ti over grensa og fri sikt, det er 30-40 over og kronglete vei!

Gjest Funky Punk
Skrevet

Anmelde gidder jeg ikke, men ringer ofte politiet dersom jeg opplever uaktsom kjøring.

Da beskriver jeg bilen eller oppgir reg.nr.

Om de gjør noe med det avhenger av om de har ledige patruljer i nærheten, men om det finnes en ledig bil så vet jeg at de ser etter bilen, om de finner den så observerer de bilen en liten stund før de stopper den. (Hører på politiradio så derfor så vet jeg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...