Gå til innhold

Hunden eller kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og hunden flyttet til utlandet for å bo med kjæresten min. Problemet er bare at vi ikke fant noen leilighet raskt nok der dyrehold var tillatt, men vi satser på at det går bra.

Uansett, vi begynte å diskutere hva som hadde skjedd om det ble oppdaget. Da sa jeg at jeg hadde flyttet tilbake til Norge med hunden, så kunne enten han flytte tilbake om han ville det, bli i jobben litt til eller dumpe meg. Det var tydeligvis veldig sjokkerende, han mente at jeg selvsagt hadde måttet selge eller gi fra meg hunden!

Et argument var f.eks at jeg har kjent han i halvannet år og hatt hunden i et halvt.

Så, hva hadde dere gjort? Solgt eller gitt bort hunden for å være med kjæresten?

Er glad for at det bare er en fiktiv problemstilling enn så lenge, men jeg merker at jeg blir irritert av at noen (og ikke bare noen, men en som kjenner meg så godt) kan tro at jeg virkelig kunne bare gitt fra meg ''babyen'' min. Kommer aldri til å skje. :P

Anonymous poster hash: a0055...cc5
Videoannonse
Annonse
Gjest pausemusikk
Skrevet

Hadde aldri solgt eller gitt bort hunden min for å kunne være med kjæresten :)

• Liker 8
Skrevet

Hunden kommer først! ALLTID!!!!

Anonymous poster hash: e0bec...a8a
  • Liker 8
Skrevet

Det hadde nok blitt hunden ja....

Skrevet

Hei.

Jeg og hunden flyttet til utlandet for å bo med kjæresten min. Problemet er bare at vi ikke fant noen leilighet raskt nok der dyrehold var tillatt, men vi satser på at det går bra.

Uansett, vi begynte å diskutere hva som hadde skjedd om det ble oppdaget. Da sa jeg at jeg hadde flyttet tilbake til Norge med hunden, så kunne enten han flytte tilbake om han ville det, bli i jobben litt til eller dumpe meg. Det var tydeligvis veldig sjokkerende, han mente at jeg selvsagt hadde måttet selge eller gi fra meg hunden!

Et argument var f.eks at jeg har kjent han i halvannet år og hatt hunden i et halvt.

Så, hva hadde dere gjort? Solgt eller gitt bort hunden for å være med kjæresten?

Er glad for at det bare er en fiktiv problemstilling enn så lenge, men jeg merker at jeg blir irritert av at noen (og ikke bare noen, men en som kjenner meg så godt) kan tro at jeg virkelig kunne bare gitt fra meg ''babyen'' min. Kommer aldri til å skje. :P

Nope, jeg hadde beholdt hunden. Den har ikke bedt om å få tilhøre deg. Det er du som har valgt den og derfor har du det fulle ansvar for hunden. Ikke kvitt deg med den. Har man først anskaffet seg hund, har man plikt til å ta vare på den. Hilsen en som mistet hunden sin da han ble alvorlig syk i vinter.

Anonymous poster hash: 26f8e...6f8

• Liker 6
Skrevet

Nope, jeg hadde beholdt hunden. Den har ikke bedt om å få tilhøre deg. Det er du som har valgt den og derfor har du det fulle ansvar for hunden. Ikke kvitt deg med den. Har man først anskaffet seg hund, har man plikt til å ta vare på den. Hilsen en som mistet hunden sin da han ble alvorlig syk i vinter.

Nettopp, det er akkurat det jeg tenker også. Han skjønner liksom ikke det, tror det betyr at jeg er mer glad i hunden enn i han. Det stemmer faktisk ikke, men jeg har ansvaret for hundens liv, ikke hans liv...

TS

• Liker 8
Skrevet

Bikkja, lett.

• Liker 1
Skrevet

Nettopp, det er akkurat det jeg tenker også. Han skjønner liksom ikke det, tror det betyr at jeg er mer glad i hunden enn i han. Det stemmer faktisk ikke, men jeg har ansvaret for hundens liv, ikke hans liv...

TS

Riktig. Kjæreste kan du finne igjen, men du får aldri igjen hunden og kjærligheten og smilene den gir deg.

• Liker 2
Skrevet

Er dette rett rekkefølge?

1. Først skaffer du deg kjæreste.

2. Så skaffer du deg hund.

3. Så sier du at du er villig til å dumpe kjæresten for hunden.

Det virker på meg som om valget om å dumpe kjæresten tas lett på. Elsker du ham egentlig?

• Liker 7
Skrevet

Samboeren min hadde aldri tvunget meg til å ta det valget. Hadde jeg vært sammen med en sånn person, hadde jeg nok valgt hunden...

• Liker 8
Skrevet

HUNDEN!!! <3

Anonymous poster hash: 9e7fa...9cd
Skrevet

Er dette rett rekkefølge?

1. Først skaffer du deg kjæreste.

2. Så skaffer du deg hund.

3. Så sier du at du er villig til å dumpe kjæresten for hunden.

Det virker på meg som om valget om å dumpe kjæresten tas lett på. Elsker du ham egentlig?

1. Skaffer meg kjæreste.

2. Vi skaffer oss hund.

3. Han finner ut at praktiske ting med hund ikke er så gøy, så da blir det min.

4. Jeg flytter til utlandet kun for å være med kjæresten (som har fått jobb, jeg har ingenting her), setter bort bl.a. hesten min til noen andre.

5. Vi har ikke fått ordnet leilighet der det er lov med dyr, så om det skulle skjære seg forventer han at jeg selger bikkja - i stedet for at han slutter i jobben f.eks. og vi flytter til Norge igjen (det er en helt vanlig jobb som han har hatt tidligere i Norge også, og kan lett få igjen).

Jeg elsker han, men blir rett og slett ganske sur av at noen driter så totalt i et dyr sitt liv - og forventer at jeg skal gjøre det samme. Jeg bryr meg faktisk veldig mye om dyret også, han er faktisk det eneste jeg har ved siden av kjæresten.

TS

• Liker 11
Skrevet

Når jeg tar på meg ansvaret for et dyr tas det ansvaret seriøst helt 'til døden skiller oss ad.' :bryllup::)

• Liker 4
Skrevet

Det trenger da ikke være svart/hvitt. Hadde det vært meg, så hadde jeg tatt hunden og flyttet hjem igjen. Så kunne kjæresten lete etter en ny leilighet i ro og mak hvor dyr var lov, så hadde jeg flyttet tilbake igjen. Ja, litt mye mas frem og tilbake, men ser ikke for meg noen bedre alternativ i den situasjonen.

• Liker 3
Skrevet

Hunden her også. Tok på meg ansvaret for denne hunden frem til dens død, og det tenker jeg å gjøre. Jeg har mange viktige mennesker i livet mitt, hunden min har bare meg.

Skrevet

1. Skaffer meg kjæreste.

2. Vi skaffer oss hund.

3. Han finner ut at praktiske ting med hund ikke er så gøy, så da blir det min.

4. Jeg flytter til utlandet kun for å være med kjæresten (som har fått jobb, jeg har ingenting her), setter bort bl.a. hesten min til noen andre.

5. Vi har ikke fått ordnet leilighet der det er lov med dyr, så om det skulle skjære seg forventer han at jeg selger bikkja - i stedet for at han slutter i jobben f.eks. og vi flytter til Norge igjen (det er en helt vanlig jobb som han har hatt tidligere i Norge også, og kan lett få igjen).

Jeg elsker han, men blir rett og slett ganske sur av at noen driter så totalt i et dyr sitt liv - og forventer at jeg skal gjøre det samme. Jeg bryr meg faktisk veldig mye om dyret også, han er faktisk det eneste jeg har ved siden av kjæresten.

TS

Det virker rett og slett som om dere er litt på forskjellig hylle. Det kan virke som om dere har litt forskjellige drømmer.

Ingen av dere er egentlig villig til å inngå kompromiss for å finne en løsning. Det er massevis av dem, men her foreslås egentlig bare to. Enten selg dyrene eller si opp jobben.

Jeg klarer egentlig ikke se at jobb og dyr er det helt store problemet. Man må liksom velge livet sitt. Det er deilig når man er to som velger det samme, eller i alle fall drømmer om og jobber mot det samme målet.

Dere får ha lykke til, dere har noen valg å ta.

:)

Skrevet

Hunden, selvfølgelig. De som måtte mene noe annet har så dårlige verdier at det er ikke mennesker jeg ville hatt i mitt liv.

Anonymous poster hash: d5dba...73d
  • Liker 1
Skrevet

Hunden, selvfølgelig. De som måtte mene noe annet har så dårlige verdier at det er ikke mennesker jeg ville hatt i mitt liv.

Skulle ønske folk ikke var så svart/hvite i sin oppfatting av ting. Hva om kjæresten hadde som jobb å redde alle små syke barn i verden? Eller kanskje til og med alle kjæledyrene i verden.

Gjest Chloe87
Skrevet

Hunden. Når jeg skaffer meg et dyr så skal jeg passe på den resten av dyrets liv.

Skrevet

Skulle ønske folk ikke var så svart/hvite i sin oppfatting av ting. Hva om kjæresten hadde som jobb å redde alle små syke barn i verden? Eller kanskje til og med alle kjæledyrene i verden.

OMG.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...