AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Det gjelder særlig på jobb med kolleger. Jeg skammer meg veldig over hvordan jeg ser ut, hvor nervøs jeg er, og ender alltid opp med å gå forbi folk i god fart, se ned når jeg møter kolleger i gangene, noen ganger klarer jeg ikke engang si hei. Jeg merker at folk begynner å trekke seg unna pga dette. Kanskje er frykten min at jeg tenker de ville trukket seg unna uansett om jeg klarte å møte dem? Jeg prøver å ta meg sammen, men akkurat i de situasjonene så får jeg ikke nok tid til å tenke "ta deg sammen, se opp og si hei" og jeg blir så stresset. Jeg har blitt mobbet og tråkket på hele livet, så jeg forventer alltid at folk skal mislike meg og være slemme, uten at jeg har gjort dem noe. At de har god grunn til å behandle meg som dritt... Utenom hjelp fra psykolog, er det noen som har råd til meg? Jeg føler jeg bare skyver fra meg folk...Anonymous poster hash: bfbd3...09d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Slutt å bry deg. Det er mitt råd. Jo mindre jeg blir meg om hvordan jeg fremstår, og hva folk mener,jo lykkeligere er jeg. Jeg har det også som deg og blir oppfattet som avvisende når jeg egentlig er en veldig glad og kjærlig person. Anonymous poster hash: ff61d...1c2 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Kjenner meg igjen og det er nok også fordi man tenker for mye. Blir stresset fordi jeg tror at folk ikke kommer til å like meg, at jeg ikke vet hva jeg skal si osv. Så tenker jeg for mye på det, og ender opp med å virke avvisende når jeg egentlig ikke vil være det. Det beste er å ikke overtenke, og bare prøve å fokusere på noe annet. Er vanskelig, og jeg er fortsatt ganske nervøs og ser ned med enkelte personer, men har blitt bedre. Skjønner jo at folk kan få et sånt inntrykk hvis man ser ned, ikke sier hei eller smiler. Det er jo vondt for oss som har det sånn også. Spesielt om man tror at det er noe galt med en, som jeg gikk rundt og tenkte lenge, og det forsterker bare den ideen om at man ikke er god nok osv.Anonymous poster hash: 2852d...be8 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 http://www.personligutvikling.no/hvordan-ville-ditt-liv-sett-ut-om-du-hadde-bedre-selvfolelse/ Jeg har lest mye på denne bloggen- utrolig mye spennende å lære om personlig utvikling og hvordan man kan bli trygg på seg selv. Kanskje dette kan hjelpe deg litt? Jeg tror ikke det finnes et enkelt svar på hva man må gjøre, man må jobbe med seg selv for å føle seg bra - og være trygg nok på seg selv for å kunne utstråle dette til andre. Du kan ikke definere deg selv gjennom andre, ei heller gjennom det du ser på som negative egenskaper hos deg selv. Hva er de positive egenskapene dine? Fokuser og identifisere deg med disse istedenfor de negative... Så hvilke positive sider har du? Hva får deg til å føle deg bra? Hva gir deg mestringsfølelse? Hva er det verste som skjer dersom du sier hei til noen? Tenk på de positive følgene denne handlingen kan få, den mestringsfølelsen du kommer til å føle etterpå. Prøv!!! Se hvor det leder deg. Det er det eneste som kan endre situasjonen du står i. Jeg har tro på at du kan klare det! :-) Anonymous poster hash: adbee...8d4
amonyn Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Føler med deg. Sier stygge ting til flørten min på ukentlig basis.
Cho Kon It Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Du har satt deg godt fast i en kjip sirkel. Jeg har ikke andre råd til deg enn å gå til psykolog (hvis du ikke allerede gjør det), det virker jo som om du har god innsikt i problemet, og det burde være fint mulig for deg å jekke selvbildet ditt opp flere hakk fra der du er nå. Det krever hard, personlig jobbing, men det finnes mange teknikker man kan benytte seg av, og det er god hjelp å få. Du fortjener akkurat like stor plass som dine kolleger og alle andre rundt deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå