Thomasine Skrevet 4. mai 2004 #1 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvordan kan jeg lage myggnett til vinduer og dører?! Med hva?! Evt. går det å kjøpe noe et eller annet sted?! Haaaaater mygg og annet utøy... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 4. mai 2004 #2 Del Skrevet 4. mai 2004 På Monter og lignende forretninger har de myggnetting til både vinduer og dører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 8. mai 2004 #3 Del Skrevet 8. mai 2004 Du kan jo kjøpa sånt myggnett som dei har til å ha over senga på IKEA, og klippa det opp... Eventuelt ta ein tur på din lokale jernvarehandlar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cobra Skrevet 9. mai 2004 #4 Del Skrevet 9. mai 2004 De har myggnetting med borrelås som du klistrer rundt vinduet/dører. Først fester du borrelåstapen rundt vinduer og så setter du bare fast myggnettingen på borrelåsen. Veldig enkelt. Dette selger de på byggevare/jernvarebutikker og hos garn/tøy butikker. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. mai 2004 #5 Del Skrevet 9. mai 2004 På Maxbo selger de myggnetting til dører og vinduer. Festes med borrelås slik at du kan ta av om vinteren, og den til dører er enkel å gå gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 9. mai 2004 Takk for tips!! Da skal jeg innom Maxbo og evt. Ikea til uken... :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. mai 2004 #7 Del Skrevet 9. mai 2004 Den på Maxbo koster forøvrig 239 kroner for dør-netting (kjøpte i går). For vindu husker jeg ikke, for det var så lenge siden, men det var vel i underkant av 150 kroner tror jeg. Fås i svart og hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 9. mai 2004 Du er vel en knupp, Arkana!! :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. mai 2004 #9 Del Skrevet 10. mai 2004 La faktisk merke til en ide når jeg venta på bussen i morres, så at det var en som hadde spikra en helt enkel ramme som passet akkurat inn i vinduet når vinduet var åpent, også hadde h*n festet myggnetting til denne rammen. Det ble tett og fint, og syntes nesten ikke heller. Lurte på om jeg skulle lage meg en slik en til balkongdøra mi jeg, brukte noen minutter i morres på å jage ut en diger veps, og jeg HATER veps!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. mai 2004 #10 Del Skrevet 10. mai 2004 Lurte på om jeg skulle lage meg en slik en til balkongdøra mi jeg, brukte noen minutter i morres på å jage ut en diger veps, og jeg HATER veps!! Du skal ikke jage dem ut på denne tida av året. Frem med fluesmekker og ta livet av den, det er dronninga som surrer rundt nå på våren, og tar du livet av den blir det ett vepsebol og hundrevis av veps værre til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. mai 2004 #11 Del Skrevet 10. mai 2004 skal huske på det til neste gang fakse!! lover å ikke jage ut flere digre dronninger!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2004 #12 Del Skrevet 10. mai 2004 På Maxbo selger de myggnetting til dører og vinduer. Festes med borrelås slik at du kan ta av om vinteren' date= og den til dører er enkel å gå gjennom. Har nettopp postet et eget innlegg lenger opp om hvordan man kommer til å åpne vinduet når man har dette nettet festet rundt karmen.. Må man løsne nettet i et hjørne el. hver gang man skal åpne vinduet? haspene kommer vel utenfor nettet? Skal montere og skjønner ikke helt....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. mai 2004 #13 Del Skrevet 11. mai 2004 Vi har vinduer som åpnes innover, så nettet er festet på innsiden av karmen, og vi trenger ikke åpne nettet. Hvis du har et vindu som åpner seg utover må du nok løsne litt på nettet, men det lar seg enkelt løsne og feste igjen med borrelås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 15. mai 2004 #14 Del Skrevet 15. mai 2004 I fjor kjøpte jeg skitbillig myggnetting til vindu og dør hos NILLE. Det var bare å feste medfølgende selvklebende borrelåsstrimmel rundt vinduet, legge nettingen over og klippe til. Superenkelt og superbillig. Husker ikke helt prisen, men kjøpte det for en weekendtur på hytta til mamma. Mulig at det var ca 20 kr. Vet ikke om de har det i år, men det er jo verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå