Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Ja , men det er vel ikke noe motsetning mellom disse tingene og det å være snill?

Nei. Men om man skal oppleve en verden hvor alle har det bra, er det en forutsetning at alle er like. Helt like. Med like mål og like ønsker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men om man skal oppleve en verden hvor alle har det bra, er det en forutsetning at alle er like. Helt like. Med like mål og like ønsker..

Vel , jeg ønsker ikke at alle skal være like , det er ikke nødvendig for å være snill med hverandre. Når man ønsker forandring og forbedringer må man alltid starte med seg selv.

Skrevet

Hadde folk vært mer tolerante og åpne, nysgjerrige på forskjeller (istedet for å mislike eller være engstelige/redde for forskjeller) og satt kunnskap høyt så tror jeg verden nok hadde vært et ganske annet sted.

Smarte folk har vel representert noen av de verste tyrannene verden har sett, men kunnskap i seg selv er jo aldri dumt.

Men den sikreste veien til en fredligere verden, er en verden med mindre stress og nok ressurser til alle. Det innebærer at vi må bli færre mennesker på denne kloden!

Skrevet

Hadde folk vært mer tolerante og åpne, nysgjerrige på forskjeller (istedet for å mislike eller være engstelige/redde for forskjeller) og satt kunnskap høyt så tror jeg verden nok hadde vært et ganske annet sted.

Smarte folk har vel representert noen av de verste tyrannene verden har sett, men kunnskap i seg selv er jo aldri dumt.

Men den sikreste veien til en fredligere verden, er en verden med mindre stress og nok ressurser til alle. Det innebærer at vi må bli færre mennesker på denne kloden!

Vi er altfor mange mennesker på denne kloden, ja.

På den annen side så har mennesket kriget samme hvor få eller mange de var.

Så noen fredelig verden med mennesker i kan vi nok bare glemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...