Petra75 Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Har du noen "aldersgrense" på gave til tantebarna, eller kjøper du til de er godt voksne? Hva med fadderbarn?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Nei. Anonymous poster hash: 11793...88c
Sauen Shaun Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har ingen aldersgrense i forhold til julegaver i det hele tatt. Jeg kjøper både til søsken, tantebarn, fadderbarn og venner selv om de er voksne.
Tabris Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har så få tantebarn at jeg ikke har aldersgrense. Men jeg vet at hvis man har mange så har det vært vanlig å sette strek etter konfirmasjonen. (Så første julaften etter konfirmasjonen var alltid en nedtur. ).
Gjest Chloe87 Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har ikke blitt tante enda, men når jeg blir det så kommer jeg nok aldri til å slutte å gi bursdags og julegave.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Det kommer an på hvilket forhold jeg har til tantebarna. De jeg har et nært forhold til, gir jeg også gaver til som voksne. De jeg ikke har et særlig nært forhold til, sluttet jeg å gi gaver da de hadde fylt 18 år. Anonymous poster hash: ebf34...c3d 2
Arkana Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Ingen aldersgrense på julegaver. I mannens familie er det imidlertid vanlig å slutte med bursdagsgaver etter 18 år.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Vi kutter gavene til nevøer, nieser, fettere og kusiner når de blir 15. Vi er ikke en kjempestor familie, men mange nok, og opplevde at det bare ble stress og unødvendig pengebruk både for givere og mottakere. "Fjerne" gaver skal jo helst ikke koste all verdens heller, så det ble mye ræl som ingen egentlig satte pris på. Vi brukte lang tid på å ta beslutningen, men jammen var det deilig å ha gjort det! Anonymous poster hash: ddc1c...23b 2
Gjest shockgirl Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 (endret) Litt usikker, men jeg har vanligvis sluttet å gi gaver til barn i familien (ikke tantebarna, de er så små nå) når de blir 16. Endret 1. november 2013 av shockgirl
Daria Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 18 har vært vanlig grense i min familie, med enkelte unntak når vi har feiret julaften sammen.
Britt Banditt Skrevet 1. november 2013 #11 Skrevet 1. november 2013 Jeg får fortsatt julegaver av de fleste tantene mine Ei har derimot begynt å gi til mitt barn i stedet, noe jeg syns er bra Nå er mine tantebarn bare 2 og 3 år, men jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å slutte.
Gjest Lille-pus Skrevet 1. november 2013 #12 Skrevet 1. november 2013 (endret) Jeg har bare 2 tantebarn, og dem tenker jeg fortsette å gi julegaver så lenge jeg er i stand til å gjøre det. - så får jeg også de nydeligste julegaver av dem. Alt fra vidundelige små juletrepynt gaver da de to var barn, undommer og studenter med studentøkonomi.. og til i dag hvor burdagsgaver og julegaver er ting jeg virkelig ønsker meg. Det er en utsøkt glede.... begge veier tror jeg... jeg er svært glad i dem og i min nieses mann (han får juegave fra sin kones tante han også selvsagt) Endret 1. november 2013 av Lille-pus 1
Gjest AnneShirley Skrevet 1. november 2013 #13 Skrevet 1. november 2013 Jeg har 4 tantebarn og jeg kommer nok til å gi gaver så lenge de bor hjemme hos foreldrene i alle fall. Deretter vil det vel avhenge av relasjonen. Jeg har alt fra tante som aldri gav gave, til en som fremdeles gir meg (barnløs selv, og vi har en veldig nær relasjon)
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #14 Skrevet 1. november 2013 kjøper til jeg dør Anonymous poster hash: 993b0...813
Gjest Badebuksa Skrevet 1. november 2013 #15 Skrevet 1. november 2013 Eeee... De er så små at det tenker jeg på om femten år. Har ingen fadderbarn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå