Gå til innhold

Mitt første babyteppe! Hjelp! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal lage mitt første babyteppe. Jeg tenker kanskje å strikke lapper? Har akkurat lært med å strikke med sånn rund pinne.. Frem og tilbake.. Men, jeg synes jeg så lett miste oversikten over 'rillene' når jeg skal telle hvor mange rader heg har slik at lappene blir like store..

Uansett, er det noen som har tips til et idiotsikkert teppe jeg kan lage? Alt fra hva slags type utstyr og garn jeg trenger til hvor mange masker osv.. Jeg tar også gjerne i mot fargetips! Jeg vet ikke om det blir gutt eller jente enda :-)

Anonymous poster hash: f35b1...ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde et babyteppe med oppskrift fra nøstebarn og det er ganske så idiotsikkert ;)

Jeg lagde to, ett brunt før vi visste kjønnet og et i petrol da vi fant ut at det ble en gutt.

Kjøpte garn fra nøstebarn også og syns det i silkeull er best.

Skrevet

Jeg lagde et babyteppe med oppskrift fra nøstebarn og det er ganske så idiotsikkert ;)

Jeg lagde to, ett brunt før vi visste kjønnet og et i petrol da vi fant ut at det ble en gutt.

Kjøpte garn fra nøstebarn også og syns det i silkeull er best.

Tusen takk Mala! :-)

Skrevet

Jeg er helt nybegynner, og strikker nå på det samme som nevnt over. Google "mor signe babyteppe + oppskrift" så får du se. Video av feks hvordan man lager kast finner du på garnstudio.no . Hvis jeg klarer det, klarer du og;)

Skrevet

De som strikkes i "diamantfasong" er veldig enkle. Du legger opp noen få masker, og øker på hver side i starten av omgangen til ønsket bredde, så feller du på samme måte. For oppskrifter, sjekk www.ravelry.com. Jeg ville valgt et tyny ullgarn som ikke loer, eller et garn som er blanding av ull og bomull (duett, lerke).

Anonymous poster hash: 6e17f...888
Skrevet

Hei! Jeg skal lage mitt første babyteppe. Jeg tenker kanskje å strikke lapper? Har akkurat lært med å strikke med sånn rund pinne.. Frem og tilbake.. Men, jeg synes jeg så lett miste oversikten over 'rillene' når jeg skal telle hvor mange rader heg har slik at lappene blir like store..

Uansett, er det noen som har tips til et idiotsikkert teppe jeg kan lage? Alt fra hva slags type utstyr og garn jeg trenger til hvor mange masker osv.. Jeg tar også gjerne i mot fargetips! Jeg vet ikke om det blir gutt eller jente enda :-)

Hvis du har lyst til å strikke lappeteppe, men fort mister oversikten over omgangene, kan du gjøre som jeg gjør når jeg strikker riller å skal ha noe like langt.

Ha penn og papir tilgjengelig. Sett så en l for hver omgang du strikker. Gjør det 4 ganger, så setter du / over de fire strekene. Da er det lett å holde oversikten over omgangene.

Anonymous poster hash: 4ce45...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...