Version 2.0 Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Dette er veldig sært, så jeg tenkte å spørre om flere opplever det samme eller om det bare er jeg som er en stor freak. Jeg trener som regel ganske tungt hver gang jeg trener, og føler meg superbra der og da, og også rett etter trening. Men som regel innen en halvtime etter trening så er det som om en depresjonsbølge slår inn i hodet mitt og jeg blir tom, trist og føler noen ganger en vond klump i halsen. Dette går som regel over, men jeg synes det er veldig rart og lurer derfor på om noen kan ha en forklaring på dette fenomenet.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Kanskje det er serotonin/adrenalin/dopamin/eller gudene vet hva alle disse glad-horomonene heter, som synker igjen, som forårsaker det? Evtentuelt; Hva og hvor mye spiser du etter trening? Anonymous poster hash: a9f38...8e2
Gjest AnneShirley Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg tenker med en gang på om det kan hjelpe med mer mat rett etter trening?
Løvetanten Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 For meg høres det ut som et blodsukkerfall. Spiser du nok mat?
Version 2.0 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg spiser ca 2-3 egg før trening, pluss litt kaffe. Etter trening blir det av og til litt lite (1 proteinshake + 1 banan f.eks), men jeg forsøker å spise litt karber etter trening. Men denne tristhetsfølelsen kommer ca 15-20 min etter trening, og man pleier vel å dusje og litt sånt.. Spiser dere andre umiddelbart etter trening?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Ikke at jeg trener et kvekk nå, men NÅR jeg gjorde det så måtte jeg spise jevnlig - spesielt ved styrketrening. På hjemturen fikk jeg ofte en sånn følelse, og det kom av at blodsukkeret sank som en stein. Gikk over etter middag hver gang Anonymous poster hash: 9e3ea...e09
Version 2.0 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2013 Ikke at jeg trener et kvekk nå, men NÅR jeg gjorde det så måtte jeg spise jevnlig - spesielt ved styrketrening. På hjemturen fikk jeg ofte en sånn følelse, og det kom av at blodsukkeret sank som en stein. Gikk over etter middag hver gang Anonymous poster hash: 9e3ea...e09 Kanskje jeg bare må leve med det da. Men godt å høre at det ikke er helt unormalt. Kommer nok av blodsukkeret da ja.
Løvetanten Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Du trenger ikke leve med det. Du kan sørge for å ha et mer stabilt blodsukker ved å senke inntaket av karbohydrater, evt se på om du får i deg nok mat i det store og hele. 1
Supraspinatus Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Tung trening skiller ut mer kortisol. Høye nivåer av kortisol er forbundet med depresjon og forlenget restitusjonstid. En kjent kortisolhemmer er vitamin c. (Merk at kortisol har en viktig oppgave i kroppen, så det er aldri snakk om å unngå kortisol). Kaffe øker kortisol. Kaffe bør ikke drikkes underveis eller rett etter en økt. Det kan være fornuftig å prøve å la være å drikke det rett før også. Og det er fornuftig med tilskudd med vitamin c underveis eller rett etter en hard økt. http://www.poliquingroup.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/1061/Take_Vitamin_C_Post-Workout_To_Lower_Cortisol_Reco.aspx Endret 31. oktober 2013 av Supraspinatus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå