Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

All henting og levering av barna skal etter avtalen skje på skolen.. Samværet er fra torsdag etter skiletid til mandag. Eldste datter nekter å ha klær hos oss selvom vi har kjøpt inn egne klær som sulle være hos oss. Dette er tatt med hjem til mor. Og vi må derfor hente og levere hennes bagasje hjemme hos mor ved hvert samvær selvom avtalen sierat all henting og levering skal skje på skolen.. Mor nekter å følge avtalen både på dette og flere andre punkter.. Og lager bråk om vi ikke følger hennes regler som ikke er i henhold til underskrevet avtale hos advokater... Hva gjør vi med dette? Noen andresom har det slik? Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis henne avtalen og døgnene til å peke på de punktene hun mener dere bryter og omvendt.... Dersom barnet er avhengig av klærne dere kjøper hos mor, så får mor sørge for å levere disse hos dere, eller at mor leverer bagen på skolen så tar dere den med derifra ..

• Liker 1
Skrevet

All henting og levering av barna skal etter avtalen skje på skolen.. Samværet er fra torsdag etter skiletid til mandag. Eldste datter nekter å ha klær hos oss selvom vi har kjøpt inn egne klær som sulle være hos oss. Dette er tatt med hjem til mor. Og vi må derfor hente og levere hennes bagasje hjemme hos mor ved hvert samvær selvom avtalen sierat all henting og levering skal skje på skolen.. Mor nekter å følge avtalen både på dette og flere andre punkter.. Og lager bråk om vi ikke følger hennes regler som ikke er i henhold til underskrevet avtale hos advokater... Hva gjør vi med dette? Noen andresom har det slik? Råd?

Her er det jo BARNET som ikke "følger" avtalen. Og det står barnet fritt til. Jeg syns både dere og mor burde strekke dere langt for å la ungen få det som hun vil med klær og andre gjenstander som hun vil ha fraktet frem og tilbake. Det var nemlig mor og far som bestemte seg for å ikke leve sammen. Barnet er puttet i situasjonen mot sin vilje (og det kan tenkes hun derfor ønsker å med vilje komplisere den - noe som er hennes privilegie).

Selvsagt kan far og mor levere henne på skolen med en full koffert med ting og klær. Men hvor hyggelig er det for ungen?

Anonymous poster hash: a8b48...44f

• Liker 1
Skrevet

Det var jo slik at vi har kjøpt klær til barna slik at de skulle ha det de trenger hos oss også.. Hun trenger på ingen måte de klærne hos sin mor.. Da hun er rik og mottar barnebidrag.. Hun bryter også samværet ved å la eldstemann være hjemme hver torsdag å ha jentekveld med sin mor i stedenfor å ha minstesamvær med sin far.. Å "kjøper" henne til å bli hjemme med masse nye klær og bestille mat hjem osv. Disse dagene.. Det er vel og bra med jentekveld med mor men må det være i far sin samværstid som har minste samvær med barna? I tillegg sender hun barna til far med hullete sko som gjør vondt og gå med, selvom de har plenty med ordenlige klær og sko å bruke... Barna fortellerat mor tvinger demtil å gå med slikt kun når de skal til far..

Skrevet

Her er det jo BARNET som ikke "følger" avtalen. Og det står barnet fritt til. Jeg syns både dere og mor burde strekke dere langt for å la ungen få det som hun vil med klær og andre gjenstander som hun vil ha fraktet frem og tilbake. Det var nemlig mor og far som bestemte seg for å ikke leve sammen. Barnet er puttet i situasjonen mot sin vilje (og det kan tenkes hun derfor ønsker å med vilje komplisere den - noe som er hennes privilegie).

Selvsagt kan far og mor levere henne på skolen med en full koffert med ting og klær. Men hvor hyggelig er det for ungen?

Anonymous poster hash: a8b48...44f

Vi har kjøpt alt hun trenger slik at hun skulle slippe å bo i en bag... Slippe å drasse på ting fremog tilbake.. Her er det mor som bestemmer.. Ikke jenta..

Skrevet

Hun tvinger også barna til å ringe å si stygge ting og sms er som er utrivelige.. Dette har barna selv fortalt, og vi opplever en helt annen virkelighet når vi har dem hos oss en det de ringer å forteller på tlf.. De blir grovt manipulert og straffet for å ikke gjøre som mor krever.... Som da er mot avtalen som faktisk er underskrevet av henne selv også..

Skrevet

Hei trådstarter.

En vanskelig siuasjon for alle parter.

Men vanskeligst for barna. For de ser ikke annet en Mamma og Pappa, og ikke "monstre" slik voksene kan oppleve sin ekser.

Om dere kjøper klær til barnet som er tiltenkt hjemme hos dere, og det er problem å få det levert. Så kan dette forklares for barnet. Det er mange som praktiserer "mammaklær" og "pappaklær" uten at det er store problemer knyttet til det.

At mor stjeler fars samværstid er jo langt mer alvorlig, og deres fokus burde først og fremst vært der.

Familievernkontoret hjelper dere der, og for de fleste skremmer det såpass med en innkaling dit at problemet er løst før dere kommer dit.

Det er alle omsorgspersoner rundt barna som er ansvarlig for barnas oppvekst, dette er deres barndom. Gjør en innsats for å gjøre den lykkelig.

Lykke til.

Skrevet

Vi gjør så godt vi kan, og prøver å gjøre situasjonen for barna så god som mulig, og de trives også veldig godt hos oss... Noe mor går i fistel for at de gjør... ting blir ofte veldig vondt og vanskelig for dem når mor ikke tåler at det også kan være fint å være hos sin pappa... Hun bruker dem som våpen og går over lik i sin kamp for å være bedre enn alt og alle.. Selv sine egne barn...tvinger dem til å ringe å si stygge ting, straffer dem om de sier at de har hatt det fint hos pappa... Slenger så mye dritt om oss til barna og svartmaler oss så mye at den første dagen av hvert samvær stort sett går med på å besvare spørsmål og bli venner med barna igjen etter alt stygt de har blitt matet med mellom hvert samvær... Jeg kan ikke en gang forstå at det går ann å tenke slik... Det er jo ingen konkuranse om å være best, det handler om å prøve å være der for barna og gi dem en god oppvekst med gode verdier... Gi dem trygghet og støtte i hverdagen.. Det er bare så vannvittig slitsomt å være en brikke i et spill man slett ikke selv ønsker å spille...

Skrevet (endret)

Hvem er du i denne situasjonen?

Endret av minimio
Skrevet

Jeg er barnas stemor..

Skrevet

skjønte jo med en gang hvem TS er på måten hun prater om mor til barna på.

Den evinnelige historien om den fæle xn som lager krøll på ALLE måter.

Begynner og bli temmelig lei sånne historier.

Hadde du pratet med mor til barna,hadde nok historien vært litt annerledes.

Sjelden mor til barna er gæern.som hundretalls blir fremstillt som her inne.

trur det er mange som burde gå ned ifra sin høye hest der nydama ofte føler hun sitter, og se hva kvalme og løgner dem ofte serverer selv.

Hvorfor tror nydamer alltid at dem er så mye bedre enn mora til unga til kjæresten/samboer?

Anonymous poster hash: b8d9b...557
  • Liker 1
Skrevet

Vi gjør så godt vi kan, og prøver å gjøre situasjonen for barna så god som mulig, og de trives også veldig godt hos oss... Noe mor går i fistel for at de gjør... ting blir ofte veldig vondt og vanskelig for dem når mor ikke tåler at det også kan være fint å være hos sin pappa... Hun bruker dem som våpen og går over lik i sin kamp for å være bedre enn alt og alle.. Selv sine egne barn...tvinger dem til å ringe å si stygge ting, straffer dem om de sier at de har hatt det fint hos pappa... Slenger så mye dritt om oss til barna og svartmaler oss så mye at den første dagen av hvert samvær stort sett går med på å besvare spørsmål og bli venner med barna igjen etter alt stygt de har blitt matet med mellom hvert samvær... Jeg kan ikke en gang forstå at det går ann å tenke slik... Det er jo ingen konkuranse om å være best, det handler om å prøve å være der for barna og gi dem en god oppvekst med gode verdier... Gi dem trygghet og støtte i hverdagen.. Det er bare så vannvittig slitsomt å være en brikke i et spill man slett ikke selv ønsker å spille...

Forstår veldig godt hva du mener, jeg hadde det på samme måte de gangene mine barn var hos sin far og hans kone.

Det er slitsomt og det er frustrende.. det verste er at barna selvsagt blir stående i midten og ikke helt, vite hva de skal tro.. Det fortalte barna meg flere ganger, når jeg valgte å ikke svare tilbake." Sa de det, javel men da mener de vel det da.. men hva tror dere, er dere enig i dette?"

Det er liksom ikke annet man kan gjøre i en slik situasjon enn å være den voksne og ta ansvar slik at barna ihvertfall ikke får slikt fra begge hold.

Skrevet

skjønte jo med en gang hvem TS er på måten hun prater om mor til barna på.

Den evinnelige historien om den fæle xn som lager krøll på ALLE måter.

Begynner og bli temmelig lei sånne historier.

Hadde du pratet med mor til barna,hadde nok historien vært litt annerledes.

Sjelden mor til barna er gæern.som hundretalls blir fremstillt som her inne.

trur det er mange som burde gå ned ifra sin høye hest der nydama ofte føler hun sitter, og se hva kvalme og løgner dem ofte serverer selv.

Hvorfor tror nydamer alltid at dem er så mye bedre enn mora til unga til kjæresten/samboer?

Anonymous poster hash: b8d9b...557

det må du gjerne si, men da vet du lite om hva du snakker om her.... Familievern kontor er prøvd.. De ba henne gå til psykolog... Samboer har brukt flere 100 tusen kroner på advokat for å få lov å ha minstesamvær... Hun nektet å dele noe som helst av inbo og hus... Og hun straffer sine barn på ekstreme måter som faktisk skader dem.. Adferdsproblemer har de også fått... Og det må være lov til å bry seg om sine stebarn og være bekymret for hvordan dette er for barna.. Far er også fortvilet... Har prøvd alt for å få til et godt samarbeid... Derfor spør jeg her om råd fra andre som kanskje har opplevd slike situasjoner selv.... Å fortelle sine barn at de er feite, selvom de er friske sunne og aktive barn og ikke feite er ikke normalt!! Staffe sin sønn brutalt for at han forteller at han hadde det fint hos pappa i helgen.. Er ikke normalt... Kan ramse opp mye her... Det er skremmende å se at noen kan være så slem mot sine egne barn!
Skrevet

det må du gjerne si, men da vet du lite om hva du snakker om her.... Familievern kontor er prøvd.. De ba henne gå til psykolog... Samboer har brukt flere 100 tusen kroner på advokat for å få lov å ha minstesamvær... Hun nektet å dele noe som helst av inbo og hus... Og hun straffer sine barn på ekstreme måter som faktisk skader dem.. Adferdsproblemer har de også fått... Og det må være lov til å bry seg om sine stebarn og være bekymret for hvordan dette er for barna.. Far er også fortvilet... Har prøvd alt for å få til et godt samarbeid... Derfor spør jeg her om råd fra andre som kanskje har opplevd slike situasjoner selv.... Å fortelle sine barn at de er feite, selvom de er friske sunne og aktive barn og ikke feite er ikke normalt!! Staffe sin sønn brutalt for at han forteller at han hadde det fint hos pappa i helgen.. Er ikke normalt... Kan ramse opp mye her... Det er skremmende å se at noen kan være så slem mot sine egne barn!

Dessverre ikke annen å gjøre enn at far må ta en ny runde i retten, ikke for å få minste samvær men for å få hovedomsorgen. OM det er så ille som du beskriver her.. for det er selvsagt ikke levelig for barna!!

Da kan far si at han har prøvd alt!

Skrevet

Han har snakket med flere advokater som sier at slik manipulasjon av barn er svært vanskelig å bevise... Dessverre... Norge har lover som skal beskytte barn mot slikt, men har også blitt annmelt av både menneskerettighetstolen og redd barna var det tror jeg for å ikke ha et godt nok system som kan hjelpe barn som har det slik dessverre... En mor i norge har langt flere rettigheter en det en far har og sakkyndie som har oppgaven å undersøke slike saker blir også manipulert av mor til å tro det er far som er hevnlysten... Her var det far som valgte å gå... Vi ønsker heller ikke å ta fra barna moren sin, men at de skal få lovtil å ha det godt både hos mamma og pappa... Det burde jo være pri EN for alle foreldre at barna skal ha det bra hele tiden unansett hvor de er.. Det være seg skole, og hos begge foreldre og alle andre steder de måtte være.... De er barn og uskyldige her uansett og fortjener å ha det det godt uansett hvor hevnlysten eller bitter noen måtte være så la det ikke gå utover barna... Det er alt jeg ønsker for dem... Jeger på ingen måte en kvinne som prøver å være bedre en mor eller ta hennes plass på noen måte... Jeg har et godt forholdtil mine stebarn og ønsker å være en trygg voksen person for dem og en venn.. Ikke en forelder, for de har en mor og en far.. Jeg vet godt hvordan dette fungerer, jeg erselv skillsmissebarn og har to steforeldre jeg har et veldig godt forhold til... Og er kjempe glad i... Fordi jeg har fått lov til åha det av mine foreldre.... Ingen sloss om å være den beste, men alle stillte opp for oss å sørget for at vi hadde det bra begge steder... Det erdette jeg ønsker for mine stebarn også... Fordi jeg vet det er mulig å få til.. Om bare alle de voksene kan være voksene og sette barnas behov forran sine egne her.... Jeg har aldri vært provoserende..sagt noe stygt om barnas mor eller noe som helst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...