AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Vi har parkeringsplasser ved siden av hverandre på arbeidplassen. Hun mener at jeg har kommet borti bilen hennes og laget ripe. Det har jeg ikke, helt sikkert. Jeg har en gammel bruktbil, har vært mange riper på den fra før. Jeg nektet å skrive noe skademelding da jeg ikke har gjort noe. Nå har hun kontaktet forsikringsselskap, og de har kontaktet meg ang å skrive skademelding. Må jeg det? Jeg har jo ikke forårsaket noen skade? Hvis jeg ikke gjør det kommer de til å ta hennes forklaring av hva som skjedde mener de.. Hva gjør jeg? Skal sies at hun har ikke likt meg siden dag 1 jeg begynte å jobbe her...Anonymous poster hash: f7b66...f30
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Vi ble påkjørt bakfra i en rundkjøring av en dame en gang. Da vi skulle skrive skademeldingsskjema påsto hun at vi hadde blinket til høyre og signalisert at vi skulle ut av rundkjøringen, men isteden hadde kjørt rett frem, og at påkjørselen derfor var vår skyld. Vi hadde imidlertid overhode ikke blinket (verken til høyre eller til venstre), og påkjørselen var utelukkende hennes feil. Men hun skrev sin versjon på skademeldingsskjemaet, vi skrev vår, og det endte med skylddeling. Takk og pris hadde vår bil bare fått en liten ripe, mens hennes hadde en god bulk inn på siden foran. Og siden det ble skylddeling måtte jo hver bileeier selv sørge for sine skader. Poenget med denne historien, er i hvert fall at man tydeligvis fint kan lyve til forsikringsselskper (og at det tydeligvis til og med lønner seg). Vi ble påkjørt, og hadde egentlig krav på å få dekket ny lakkering. Men fikk det ikke, fordi motparten løy. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kontakt med en advokat (advokater svarer på spørsmål gratis for eksempel gjennom jurk.no) og hørt hvordan du bør forholde deg. I utgangspunktet er man jo uskyldig inntil noe annet er bevist da, så kollegaen din hadde vel neppe kommet noen vei i en eventuell rettssak. Anonymous poster hash: 74b35...541 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Ts her Tusen takk for svar! Men i min sak her så har det jo ikke skjedd noe uhell/skade. Har forklart det til forsikringsselskapet, men de sier jeg må fylle ut skademelding og forklare der. Men det virker helt ulogisk for meg. Jeg har jo ingen skade å melde... Noen som vet hva jeg bør gjøre?Anonymous poster hash: f7b66...f30
slask Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Ts her Tusen takk for svar! Men i min sak her så har det jo ikke skjedd noe uhell/skade. Har forklart det til forsikringsselskapet, men de sier jeg må fylle ut skademelding og forklare der. Men det virker helt ulogisk for meg. Jeg har jo ingen skade å melde... Noen som vet hva jeg bør gjøre?Anonymous poster hash: f7b66...f30 Du kan skrive et brev/mail til dem hvor du henviser til at det ikke har skjedd noe fra din side. Skjemaet er neppe nødvendig. Sånne skjemaer er for folk som ikke skjønner hva som er relevant og nødvendig informasjon. Ble påkjørt av naboen i gata for drøye ti år siden. Jeg hadde ikke noe skjema, så jeg gikk hjem og skrev og tegnet litt på vanlige ark. Tusla bort til naboen og fikk hans underskrift. Han hadde jo opplagt skylden og han godtok min dokumentasjon. Pengene fra forsikringselskapet hans kom uten problemer. Tjente godt siden jeg fikk ordna mye av reparasjonen selv. Endret 31. oktober 2013 av slask 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Poenget med denne historien, er i hvert fall at man tydeligvis fint kan lyve til forsikringsselskper (og at det tydeligvis til og med lønner seg). Vi ble påkjørt, og hadde egentlig krav på å få dekket ny lakkering. Men fikk det ikke, fordi motparten løy. Det er vanskelig å bevise noe i en slik sak, men man kan selvsagt gå videre avgjørelsen til forsikringsselskapene hvis man er uenig. De har en tendens til å velge skylddeling hvis de kan, siden det gjør at begge parter må betale egenandel og kanskje miste bonus i stedet for bare en. Anonymous poster hash: 818ab...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Det er vanskelig å bevise noe i en slik sak, men man kan selvsagt gå videre avgjørelsen til forsikringsselskapene hvis man er uenig. De har en tendens til å velge skylddeling hvis de kan, siden det gjør at begge parter må betale egenandel og kanskje miste bonus i stedet for bare en. Anonymous poster hash: 818ab...bbb Ja, det blir litt sånn "hva er poenget med forsikring da, da...?", når motparten uansett bare kan lyve seg ut av all skyld...Anonymous poster hash: 74b35...541
Bjørkeris Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Du er anklaget for å ha forvoldt skade. Det tjener ikke din sak å ikke svare motparten. Skriv et lite brev til forsikringsselskapet og forklar at du er uenig i motpartens forklaring, og at du ikke har vært borti bilen hennes. Anklager forsvinner ikke ved at man later som om man ikke er anklaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå