Gå til innhold

Jeg kan ikke være i forhold på grunn av lav selvfølelse . Flere enn meg som har det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres sikkert litt merkelig ut, men hver gang jeg er i forhold kommer de samme følelsene fram. Jeg burde vært flinkere, hatt mere penger, vært penere, sprekere, smartere osv.Jeg føler ,meg rett og slett ikke verdig de jeg er sammen med. Dette blir jo et kjempeproblem, og jeg har det ikke bra. Når jeg er singel, så tenker jeg ikke så mye sånn. Da er ting lettere , men samtidig så vil jeg jo gjerne ha en kjæreste også. Nå har jeg faktisk en, men det er like ille denne gangen også. Blir så sliten av å tenke sånn. Blir jo sjalu , mistenksom osv. Liker ikke å være sånn heller, men klarer ikke å forandre tankegangen. Blir nesten sånn at jeg prøver å dytte han unna.

Er det flere som har det sånn? Hva gjorde dere for å komme ut av tankegangen?Jeg kan jo ikke være i noe forhold så lenge jeg tenker sånn:-(

Anonymous poster hash: a7483...14e
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Awzm me
Skrevet

Man skal jo gjerne få høyere selvtillit/selvfølelse av å være i et forhold.......

Er det noe de tidligere kjærestene dine har påpekt, eller noe du har begynt å tenke selv?

• Liker 2
Skrevet

Elsk deg selv, før du elsker en annen

Anonymous poster hash: dc04f...fac
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenker også veldig likt deg. Vanskelig å bli kvitt den følelsen.

Anonymous poster hash: 96f59...813

Skrevet

Jeg tenker også veldig likt deg. Vanskelig å bli kvitt den følelsen.

Anonymous poster hash: 96f59...813

Samme her. Aner heller ikke hvordan jeg skal kvitte meg med den følelsen.

Anonymous poster hash: 5657c...4fb

Skrevet

Høres sikkert litt merkelig ut, men hver gang jeg er i forhold kommer de samme følelsene fram. Jeg burde vært flinkere, hatt mere penger, vært penere, sprekere, smartere osv.Jeg føler ,meg rett og slett ikke verdig de jeg er sammen med. Dette blir jo et kjempeproblem, og jeg har det ikke bra. Når jeg er singel, så tenker jeg ikke så mye sånn. Da er ting lettere , men samtidig så vil jeg jo gjerne ha en kjæreste også. Nå har jeg faktisk en, men det er like ille denne gangen også. Blir så sliten av å tenke sånn. Blir jo sjalu , mistenksom osv. Liker ikke å være sånn heller, men klarer ikke å forandre tankegangen. Blir nesten sånn at jeg prøver å dytte han unna.

Er det flere som har det sånn? Hva gjorde dere for å komme ut av tankegangen?Jeg kan jo ikke være i noe forhold så lenge jeg tenker sånn:-(

Jeg er litt som deg. Jeg dater ikke fordi jeg har lav selvfølelser og kommer derfor heller i forhold med noen. Føler jeg bare skuffer folk og at jegi ikke har noe å tilby. Jeg tror heller ikke at menn blir fornøyde sammen med meg, men at jeg heller er en av de som "tas til takke med". Derfor kan fungerer jeg bare ikke i date- eller forholdssammenheng.

Jeg har ikke gjort så mye for å komme ut av denne situasjonen, for jeg syns jeg får bekreftet dette når jeg en sjelden gang har noe "mannegreier". Blir som regel avvist, lurt eller dumpa.

Anonymous poster hash: 5e08c...e4a

Skrevet

Det er vel noen av mine exer som har merket/påpekt at jeg er usikker og dermed har tatt "makten" Han jeg har nå gjør ikke det, men jeg føler meg så lite verd . Føler hele tiden at han burde få seg en bedre dame enn meg. Uansett hva han sier, sliter jeg med dette.

Hilsen Trådstarter

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Hei,

Kan det være et tema å oppsøke psykolog? Det hjalp veldig for meg.

Skrevet

Jeg har det også sånn. Leste en selvhjelpsbok om sjalusi og det hjalp litt, fikk meg på en litt annen tankegang. Er dog fortsatt noe som plager meg en del, men har heldigvis god kommunikasjon i forholdet så jeg kan prate åpent om det med kjæresten.

Skrevet

Hei,

Kan det være et tema å oppsøke psykolog? Det hjalp veldig for meg.

Hjelper ikke for meg iafall. Ikke rart man får dårlig selvfølelse når man gang på gang blir dårlig behandlet av menn, Derfor holder jeg meg unna. Du går ikke glipp av noe ts.

Anonymous poster hash: 4a728...30e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...