Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor flinke er dere med kosthold nå som dere er gravide?

Jeg prøver, men kjenne at det ikke blir grønnsaker hver dag, litt brus og snop blir det, selv om jeg prøver å begrense meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke veldig flink, men blitt litt bedre. Byttet ut brød med knekkebrød, litt frukt og yoghurt til mellom måltidene..

Skrevet

Helt vanlig kosthold her vil jeg si. Jeg er ikke nazi på å holde meg unna søtsaker men sørger for å ta tran, vitaminer og spise frukt og grønnsaker mange ganger i uka :)

Skrevet

Jeg spiser vanligvis veldig sunt, mye frukt og grønnsaker og lager alt fra bunnen. Som gravid har det blitt anderledes pga kvalme og dårlig matlyst dessverre. Håper det gir seg snart nå, tolv uker idag. Man vil jo gi barnet best mulig utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 1719f...38b
Skrevet

Jeg spiser vanligvis veldig sunt, mye frukt og grønnsaker og lager alt fra bunnen. Som gravid har det blitt anderledes pga kvalme og dårlig matlyst dessverre. Håper det gir seg snart nå, tolv uker idag. Man vil jo gi barnet best mulig utgangspunkt. Anonymous poster hash: 1719f...38b

Har det på samme måte, og sånn var det også med første mann. Det gikk dessverre ikke helt over under forrige graviditet, men håper det blir bedre denne gangen. Hjelper imidlertid når pappaen lager mat og serverer sunne ting (oppskjært frukt og grønt, smoothie..).

Skrevet

Er langt fra hysterisk men jeg tar beviste valg. Tatt folat siden jeg fant ut at jeg var gravid, tar dette og en spiseskje tran hver morgen. Ellers spiser jeg grove rundstykker med pålegg jeg liker ost, makrell i tomat, leverpostei. Spiser 2 frukt. Middag kan være hva som helst taco, pizza, wol, laks med potet og grønnsaker. Idag skal jeg ha løvbiff med chips og bernaise :) drikker vann. I helgene eller når jeg får veldig lyst spiser jeg en sjokolade, eller noe annet jeg har lyst på. Er ganske tidelig hos meg ennå så håper bare jeg ikke får noen veldig usunne cravings! Men er MYE sulten da, men spiser ikke mere for det, det er ikke behov for det, å det er ikke farlig å kjenne litt sult.

Anonymous poster hash: ccca7...4b8

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Like sunt som vanlig, og minimalt med godteri. Brus drikker jeg ikke.

Edit: må bare legge til at jeg hadde jo lyst på snop og annen drittmat, men holdt meg unna.

Endret av Magdalene
Skrevet

Jeg spiser vanligvis veldig sunt, mye frukt og grønnsaker og lager alt fra bunnen. Som gravid har det blitt anderledes pga kvalme og dårlig matlyst dessverre. Håper det gir seg snart nå, tolv uker idag. Man vil jo gi barnet best mulig utgangspunkt.

Signerer denne.

Trøster meg med at det er bedre for babyen i magen å få usunn mat enn å ikke få mat i det hele tatt, som var realiteten i mitt forrige svangerskap. Håper jeg får tilbake lysten på skikkelig mat snart.

Skrevet

Har det på samme måte, og sånn var det også med første mann. Det gikk dessverre ikke helt over under forrige graviditet, men håper det blir bedre denne gangen. Hjelper imidlertid når pappaen lager mat og serverer sunne ting (oppskjært frukt og grønt, smoothie..).

Det hjelper for meg også at andre lager maten. Jeg som vanligvis er veldig glad i å lage mat… Nå er det helt uaktelt. Matlysten har tidligvis vært så dårlig at jeg har kjøpt babymat som jeg har varmet og krydret. Ikke så veldig, men man får ihvertfall i seg noe. Ofte har jeg ikke greid å spist opp det en gang. Håper virkelig det blir bedre for deg i dette svangerskapet.

Signerer denne.

Trøster meg med at det er bedre for babyen i magen å få usunn mat enn å ikke få mat i det hele tatt, som var realiteten i mitt forrige svangerskap. Håper jeg får tilbake lysten på skikkelig mat snart.

Ja, det tenker jeg og. Krysser fingrene for oss alle! PS! Det lille jeg har lyst på er ting som man ikke skal spise. Særlig har jeg lyst på sushi (spesielt når jeg ser nicket ditt). Jeg vet det er lov bare det ikke er tunfisk, men det er langt til restaurantene der du kan sette sammen selv, her er det bare sånne ferdig pakker…

Skrevet

Har blitt littt mye rart når jeg var kvalm, men har vært litt mer bevisst etterhvert, prøver å få i meg nok omega(makrell f.eks), litt frukt eller grønt hver dag og snop er kun i helgene:) Prøver å styre unna for mye juice, selv om det er veldig godt… Men vil ikke få hull i tennene...

Skrevet

Jeg tar forresten de gravid-vitaminene (kjøpte på tilbud, de er svindyre), og det gir meg litt bedre samvittighet. Jern, folat, multivitamin og omega3 får i alle fall babyen i seg.

AB som savner sushi: Hvis du liker sashimi kan du bare skjære opp salmalaks og spise? Eventuelt lage ruller selv, eller få noen andre til å lage til deg. :)

Skrevet

asså... Man trenger jo ikke bli helt nazi.

Så lenge man får i seg normal mat og mengde, evt tar tilskudd hvis man ikke spiser grønnsaker så er det ikke noe problem.

Super-mom liksom. Slapp av, det går bra likevel :)

Anonymous poster hash: 84024...eb3
Skrevet

Man kan fint spise Sushi under svangerskapet, men hold deg da til salmalaks :) elsker Laksesushi og Lakse maki! Har ikke spist det ennå i svangerskapet da jeg ennå er litt redd for rå mat, men det er vist helt ufarlig.

Anonymous poster hash: ccca7...4b8

Skrevet

Jeg tar forresten de gravid-vitaminene (kjøpte på tilbud, de er svindyre), og det gir meg litt bedre samvittighet. Jern, folat, multivitamin og omega3 får i alle fall babyen i seg.

AB som savner sushi: Hvis du liker sashimi kan du bare skjære opp salmalaks og spise? Eventuelt lage ruller selv, eller få noen andre til å lage til deg. :)

Takk for tips. Er ikke så glad i sashimi og litt redd for å lage selv.. Blir ikke så lenge jeg skal inn til Oslo, da blir det sushi! :nigo:

Jeg tar multivitamin + omega 3 + folat, så litt næring blir det nok.

Skrevet

Jeg er ganske flink. Prøver å spise variert, og blir kylling og laks til middag hver uke. Prøver å ikke spise altfor mye rødt kjøtt. Spiser kun grovt brød (det gjør jeg alltid da) og prøver å få i meg nok frukt og grønnsaker. Spiser frukt på jobb hver dag og drikker bare vann. Men noe godteri blir det jo, må være lov å kose seg litt også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...