Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fra før ikm hadde ømme bryster, forstørret areola som også var blitt mere brun. Hadde vondt i korsryggen og hyppige menskramper, føltes som mens kom hvert øyeblikk. Varm var jeg også i kinna. Tok da en test 4 dager før ikm som ble positiv! Tok en til test på kvelden samme dag, også positiv. På ikm dagen fikk jeg også positiv! Idag er det 3 dager siden ikm og jeg merker at symptomene har avtatt. Dette stresser meg. Brystene er MYE mindre ømme, korsrygg ubehaget er helt vekk og jeg har nesten ikke disse mensliknende murringene. Jeg kjenner svært lite til at jeg er gravid. Det eneste er at jeg gjesper en god del på formiddagen og er trøtt og vil legge meg mye tidligere enn jeg normalt har pleid. Tenker mye på dette, håper alt er bra med den lille.

Anonymous poster hash: 36369...c43

Videoannonse
Annonse
Gjest heklepleddet
Skrevet

Dra til legen så er du helt sikker. Mye bedre enn å sitte hjemme og lure.

Skrevet

Man må bare vente og de.

Kvalme osv kommer vanligvis rundt uke 6 7.

Jeg har selv mistet to ganger, en gang hadde jeg sterke symptomer, men det var vel ikke liv laga. DU må bare tenke sånn at det sannsynligvis går bra, men ja, det å miste er jo også vanlig og ikke noe sjeldent man hører om. Det er bedre at det skjer tidlig enn senere, jeg har også mistet i uke 13 etter å ha sett ultralyd og skulle ønske det hadde skjedd tidligere.

Ømme bryster kan komme og gå, så ikke tenk på det.

Du må rett og slett bare vente og håpe på det beste.

Lykke til

Anonymous poster hash: 2f83c...d0c
  • Liker 2
Skrevet

Nei det er hun da ikke. Hvis hun kun er 4+3 på vei er det ingenting å se på ultralyd heller. Hjertet har ikke kommet igang heller, så det er ingenting som kan gjøres der.

Eneste er evt blodprøver for å måle stigning, men bekymringen TS har er samme bekymring omtrent ALLE gravide her, og det er helt vanlig det hun beskriver.

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring etter to graviditeter er at symptomer kommer og går, selv har jeg hatt få symptomer i begge mine graviditeter, det er nok like normalt som å ligge rett ut. Det beste rådet er å slappe av, bestill deg evt ultralyd i uke 7.

Er ikke mye legen får gjort, er du så uheldig at det går galt så er det ikke noe de kan gjøre for å stoppe det.

M

Anonymous poster hash: db8f2...6aa

Skrevet

Takk for beroligende svar. Håper det er vanlig og at symptomene kommer igjen :)

Skrevet

Det er helt vanlig at symptomene kommer og går. Hadde samme problemet i mange uker i starten, men er nå i tredje trimester og alt er fint med lille.

Skrevet

Takk for nok et beroligende svar. Kan jeg ta en graviditetdtest og se om streken har blitt sterkere Evy svakere siden jeg testet positivt første gang? Eller vil ikke det ha noe å si?

Skrevet

Jeg forstår at du vil teste igjen, så hvis du absolutt vil så kan du jo teste med urin midt på dagen også, for hvis du er over IKM og det er liv laga så skal streken være fin og god på dag og kveld, og ikke bare på morgenurin.

Uansett så vil jeg råde deg til (av egen erfaring) å ikke kjøpe flere tester fordi at man kan bli helt koko i hodet av å teste og tenke og styre. Du har fått positiv test, så enn så lenge er det bra. Var streken svak eller sterk?

Du er ikke så langt at det er kommet hjerteslag så akkurat der du er nå på 4+3 så er det ikke noe spesielt stort som skal skje (før hjertet slår neste uke en gang tror jeg, 5+4 eller noe?) så akkurat nå er det celle-deling på gang.

Det som noen gang skjer er kjemisk graviditet f.eks, der det befruktede egget "sveiper" inn i livmorveggen og får klort seg fast men ikke ordentlig, men nok til at man får positiv test, men som kommer ut igjen som en sen mens. Hvis man ikke prøver å gravid så er det ikke ofte noe man merker, mensen kan da bare være sen osv...

Jeg hadde også ekstremt masse symptomer før IKM og på IKM dagen så tok det en uke eller 2 før det slo til for fullt med kvalme. Altså rett etter jeg testa positiv så merka jeg ikke noe særlig, akkurat som deg. Så, gratulerer :)

• Liker 3
Skrevet

Hvordan mener du hun skal bli sikrerer av å dra til legen?

• Liker 1
Skrevet

Dere er snille som tar dere tid til å svare :) Dro nettopp og kjøpte en ny test (dette blir den siste) Jeg tror hele graviditeten er så uvirkelig for meg ennå, at jeg har problemer med å tro det er sant! Her er noen bilder av testene jeg har tatt, ut fra mine øyne er dagens test desidert den sterkeste :)

Bildet med 2 tester er fra 4 dager FØR IKM. Den øverste testen er tatt på morgen urin, den andre er tatt på kvelden samme dag, så den er litt svakere.

Neste bilde er tatt nå rett ista, IKM var på mandag, i dag er er det Torsdag, har både tisset tidligere i dag og drukket vann.

post-37809-0-23311200-1383215315_thumb.j

post-37809-0-10015800-1383215345_thumb.j

Skrevet

Takk for nok et beroligende svar. Kan jeg ta en graviditetdtest og se om streken har blitt sterkere Evy svakere siden jeg testet positivt første gang? Eller vil ikke det ha noe å si?

Du er nok litt unødig "hysterisk" her, du kommer til på bli totalt nervevrak om du skal la deg selv følge ethvert symptom og tegn på hva som helst.

Om du får en bekreftelse idag på at du fortsatt er gravid kan du fortsatt miste om 2 dager, eller 3 uker - eller ikke i det hele tatt.

Det har man ingen garanti for, og den realiteten går ikke bort om man har masse eller få symptomer.

Anonymous poster hash: 7d60a...880

• Liker 2
Skrevet

Dere er snille som tar dere tid til å svare :) Dro nettopp og kjøpte en ny test (dette blir den siste) Jeg tror hele graviditeten er så uvirkelig for meg ennå, at jeg har problemer med å tro det er sant! Her er noen bilder av testene jeg har tatt, ut fra mine øyne er dagens test desidert den sterkeste :)

Bildet med 2 tester er fra 4 dager FØR IKM. Den øverste testen er tatt på morgen urin, den andre er tatt på kvelden samme dag, så den er litt svakere.

Neste bilde er tatt nå rett ista, IKM var på mandag, i dag er er det Torsdag, har både tisset tidligere i dag og drukket vann.

Også tok jeg jo en Clearblue på IKM som viste 3+

Skrevet

I beste mening: du må slappe av litt. Å sammenligne fargestreker og teste mange ganger på rad gjør ingenting fra eller til på hvordan det kommer til å gå.

Symptomer kommer og går, det beste er å ikke legge for mye i det og prøve å ta det med ro. Ellers blir det veldig slitsomt psykisk.

Anonymous poster hash: 500e1...651
  • Liker 4
Skrevet

Er 8+2, og fikk positiv test flere dager før ikm også. Det viste seg å være tvillinger :) symptomene kommer og går her også, just som du beskriver. først veldig skremmende, men nå slapper jeg mer av med det. Det dukker stadig opp nye. ;) garanti på om det går bra får man dessverre ikke, men man må jo tenke at det gjør det :) hvis du vil og føler du må, kan du ta blodprøver med noen dagers mellomrom for å måle hcg. Jeg vurderte det, men så tenkte jeg på at det vil bli mye mer stress og unødvendige bekymringer av å vente på svarene.

Ta folat, spis Sundt og tenk positivt :) og ikke minst: gratulerer :)

Skrevet

Takk :) største bekymringen min var litt om det var kjemisk. At jeg fikk positiv test så tidelig også festet det seg ikke, og at det derfor er sånn at jeg har mistet symptomer. Men da hadde nok ikke testen vært så sterk idag? Grunnen til at jeg uroer meg litt er at barnefaren dro fra meg da jeg fant ut at vi var gravide. Han sa at om jeg beholdt ville han dra fra meg. Men i og med at graviditeten er planlagt kunne jeg ikke ta abort. Det er han som har tatt et valg, ikke jeg. Så nå håper jeg bare at dette går bra. Gleder meg over dette og ser frem til å bli mamma, eneste som holder meg oppe etter at jeg mistet kjæresten min gjennom 6 år.

Skrevet

Takk :) største bekymringen min var litt om det var kjemisk. At jeg fikk positiv test så tidelig også festet det seg ikke, og at det derfor er sånn at jeg har mistet symptomer. Men da hadde nok ikke testen vært så sterk idag? Grunnen til at jeg uroer meg litt er at barnefaren dro fra meg da jeg fant ut at vi var gravide. Han sa at om jeg beholdt ville han dra fra meg. Men i og med at graviditeten er planlagt kunne jeg ikke ta abort. Det er han som har tatt et valg, ikke jeg. Så nå håper jeg bare at dette går bra. Gleder meg over dette og ser frem til å bli mamma, eneste som holder meg oppe etter at jeg mistet kjæresten min gjennom 6 år. Anonymous poster hash: 36369...c43

For en prima drittsekk!! Ikke mye til mann!! Dere planla det, og når det gikk, ville han fjerne det?! Forstår du sørger over å ha mistet han, men seriøst: han er ikke verd en tåre eller tanke. Beklager å si det, er sikkert frekk nå.

Men nei,tror ikke det er kjemisk.. Er jo ikke lege, men tviler på det.. :)

Anonymous poster hash: 108a4...62c

Gjest heklepleddet
Skrevet

Hvordan mener du hun skal bli sikrerer av å dra til legen?

Jeg beklager at jeg kom med et slikt svar. Det var det mest naturlige rådet jeg kunne gi. Jeg trodde nemlig at legen kunne berolige henne.

Gjest heklepleddet
Skrevet

Hvordan da?

Jeg er ikke lege så det har ikke jeg svaret på. Kan vi la det ligge, så tråden kan gå tilbake til å hjelpe TS?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...