Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyshower må være noe av det dummeste jeg har hørt om. Ble invitert til babyshower av en venninne, jeg takket pent nei etter å ha sagt min mening om tullet.

Er dette blitt en greie her i Norge nå?

Anonymous poster hash: fc14a...d6e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vanlig her i hvert fall. Ville nok også takka nei - får være måte på å adoptere tradisjoner fra USA.

Høres ut som unge rosablogger mødre som prøver litt for hardt å være kule...

Anonymous poster hash: 56a61...193
  • Liker 2
Skrevet

Adoptert fra Amerika, som alt annet. Norge er så lite kreative.

Anonymous poster hash: 6bea1...076
  • Liker 1
Skrevet

Det varierer nok veldig fra miljø til miljø hvorvidt det er vanlig eller ikke.

Nå er jeg kanskje litt kjip, men jeg snakker ut fra min egen situasjon (som er ganske hardt presset for tid, barnevakt og kreativitet) men jeg må innrømme at å sette av en kveld for å feire andres graviditeter ikke står på toppen av lista av det jeg ønsker å gjøre. Det betyr ikke at jeg ikke gleder meg over babyen, og jeg kjøper gjerne en liten ting i gave når den er født, men bleiebingo, gjette kjønn og navnekarusell en hel kveld står for meg som et lite mareritt ;) Antagelig er det alkoholfritt også, og å være på godt en snurr måtte jo være eneste måten å holde ut galskapen på :ler: Og jeg definerer meg som godt over gjennomsnittet babyglad, altså.

Så jeg er veldig glad for at det ikke er vanlig i min omgangskrets. Har aldri blitt invitert, og selvsagt aldri hatt noen for min egen del heller. Men dersom andre synes sånt er moro, så må de jo bare kjøre på.

• Liker 5
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for personhets.

Daenerys, mod.

Skrevet

Det har vært vanlig lenge. Sånn oppfører man seg ikke, selv om man ikke liker noe, TS.

Anonymous poster hash: 958a0...50f
  • Liker 5
Skrevet

Jeg vet om mange som har hatt babyshower, og vi hadde det for den første i venninnegjengen som ble gravid. Det er 14 år siden så det er ikke spesielt nytt i Norge.

Jeg ville sett på det som en hyggelig venninnekveld med litt ekstra oppmerksomhet til den gravide. :)

Jeg synes også det var svært uhøflig av TS. Jeg håper ikke det var den gravide du sa det til, men venninnene som arrangerte?

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet om mange som har hatt babyshower, og vi hadde det for den første i venninnegjengen som ble gravid. Det er 14 år siden så det er ikke spesielt nytt i Norge.

Jeg ville sett på det som en hyggelig venninnekveld med litt ekstra oppmerksomhet til den gravide. :)

Jeg synes også det var svært uhøflig av TS. Jeg håper ikke det var den gravide du sa det til, men venninnene som arrangerte?

Sa det til hennes mann, han lo og var enig med meg. Han hadde fått en liste over ting de trengte som han skulle gi til de inviterte. Snakk om kjøpepress.

Skrevet

Sa det til hennes mann, han lo og var enig med meg. Han hadde fått en liste over ting de trengte som han skulle gi til de inviterte. Snakk om kjøpepress.

Å dele ut ønskeliste til baby shower har jeg aldri hørt om! Det er i allefall fryktelig amerikansk!

• Liker 2
Skrevet

Her i området er det relativt nytt. Synes det er en fjollete greie. Skal man både kjøpe gave til babyshower og når babyen blir født?

• Liker 2
Skrevet

Her i området er det relativt nytt. Synes det er en fjollete greie. Skal man både kjøpe gave til babyshower og når babyen blir født?

Selvfølgelig ikke.

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Hvorfor er det selvfølgelig? Er det en regel, eller bare noe du mener?

Skrevet

Hvorfor er det selvfølgelig? Er det en regel, eller bare noe du mener?

Det er en ‹‹regel››.

Skrevet

Synes det var en utrolig fint i min babyshower i hvertfall. Skikkelig deilig anledning til å feire med gode venninner og nyte siste jentekvelden før baby kommer. Jeg ville hvertfall bare ha besøk av nærmeste familie de første ukene når baby kom og vi har veldig liten familie. Synes det var masete at folk ville komme rett etter fødselen når jeg ikke kunne gå rett, blødde, lakk melk, baby hylte og jeg var dødssliten. Mye bedre med litt kvalitetstid med mine venner rett før fødsel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på babyshower da jeg bodde i USA(var faktisk den som arrangerte det for ei venninne - brukte huset der jeg bodde). Og det var helt greit. Koselig tid sammen med god mat, pynt og livlig prat. Skjønner ikke hva som er galt med dette?

Nei, om det er noe som det skal snakkes negativt om - så er det halloween.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke bare ha en vanlig jentekveld?

Anonymous poster hash: af66b...a5e
  • Liker 1
Skrevet

Bare fordi det opprinnelig er amerikansk betyr vel ikke at det er dumt? Jeg har arrangert for en venninne og syns det var en kjempekoselig greie. Man plukker jo selv ut de delene av babyshoweren man ønsker å ta med. Plukket selv bort de mest hysteriske tingene men hadde quiz, gjetting av "hvem er hvem" ut fra babybilder, osv. Men mest hyggelig samvær med gode venner. Vi droppet gavene og ga heller gaver når babyen var født, syns det er koseligere:)

• Liker 1
Skrevet

Tror man bør dele litt begrep her..

Babyshower er så vidt jeg har skjønt slik at der gjerne er venner av den vordende mor som arrangerer, det er leker, man gir gaver og alt virker litt klissete på meg. Men for all del, sikkert kos for dem som liker slikt.

En jentekveld før fødsel blir kanskje noe litt annet. Det er mest vanlig at man gir gave etter fødselen. Man har ikke så mye leker, mest kos. Det høres faktisk litt kjekt ut i mine ører.

Skrevet

Jeg er invitert i babyshow. er, og har takket ja. Jeg har ikke vært på det før, men har skjønt at man tar med en gave til det ufødte barnet. Men hva gir man? Og hvor mye bør det koste? Det er i neste uke, og jeg rekker derfor ikke å lage noe selv.

Skrevet

Dette er ikke vanlig i min vennekrets hvertfall. Jeg synes hele greia er litt merkelig. Blir nesten som et utdrikningslag, bare for babyen. Har aldri blitt invitert i noe babyshower så er ikke sikker på om jeg hadde gått eller ei. Men kjøper ALLTID gaver etter at babyen er født selvsagt. Kan gjerne høre med mora om det er noe de trenger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...