Gå til innhold

Kvalm pga astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har et problem når jeg trener. HVER gang jeg springer fort over en lengre periode, blir jeg kvalm - intervaller gjelder det ikke. Du tenker: "Dårlig trent?!". Nei, når jeg stopper opp trenger jeg ikke være sliten engang. Har også vært til legen, han sa det mest sannsynlig var pga at jeg hadde veldig høy puls over en lengre periode.
For å motbevise hans teori målte jeg også puls sist gang, rundt 172. Som nevnt gjelder dette IKKE når jeg trener med intervaller.

Har hatt blåsetest --> ligger under normal, på utblåsning.

Noen som har erfaring, eller som har noen form for kunnskap om dette? Ekstremt plagsom, da jeg aldri føler jeg får noe spesielt ut av treningene jeg virkelig ønsker skal gi resultater.

Setter pris på alle svar :)

Anonymous poster hash: 65d1b...143
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har astma og det kjenner jeg ikke igjen.

Kan du har økt magesyre? Reflux sykdom? Det kan gi kvalme av og til

Skrevet

Har astma og det kjenner jeg ikke igjen.

Kan du har økt magesyre? Reflux sykdom? Det kan gi kvalme av og til

Nei, har ingen plager med syre...

Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis du springer fort uten å bli sliten høres det ikke ut som astma.

Skrevet

Har også astma og kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Hvis jeg blir kvalm pga astma så er det fordi jeg hoster så mye at jeg brekker meg.

Hvis du springer fort uten å bli sliten høres det ikke ut som astma.

^^Jeg kan springe fort uten å bli sliten

Anonymous poster hash: 9e569...2ab
Gjest Blomst83
Skrevet

Har også astma og kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Hvis jeg blir kvalm pga astma så er det fordi jeg hoster så mye at jeg brekker meg.

^^Jeg kan springe fort uten å bli sliten

Anonymous poster hash: 9e569...2ab

Ok.Jeg er bare vant med at når man har astma og overanstrenger seg(les løper fort/langt) så blir man anpusten/sliten,men så bra at du ikke blir det da.

Skrevet

Jeg har astma, når jeg anstrenger meg og blir veldig tungpusten så blir jeg kvalm, men da er jeg skikkelig sliten først. Det er nok ikke unormalt. I tillegg så blir jeg svimmel, sikkert fordi jeg ikke får nok oksygen, jeg har vært like fra å svime av noen ganger.

Anonymous poster hash: f72d2...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...