Gå til innhold

Nugatti = Brunost?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!
Har hørt at en skive med brunost, tilsvarer en skive med nugatti. Noen som har noen kunnskap rundt dette?

Trener endel, ønsker derfor ikke å ødelegge resultatene pga uvitenhet. ;)

Endret av dummespørsmål
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har hørt at en skive med brunost, tilsvarer en skive med brunost. Noen som har noen kunnskap rundt dette?

Trener endel, ønsker derfor ikke å ødelegge resultatene pga uvitenhet. ;)

Ja, jeg kan skjønne at dette kan virke forvirrende på noen, men en skive med brunost tilsvarer nok en skive med brunost. Tro det eller ei

• Liker 6
Skrevet

Vil påstå at en skive med brunost tilsvarer en skive med brunost, ja. :P

Når det kommer til nugatti og brunost er det godt mulig de tilsvarer hverandre kalorimessig, men jeg ville uansett valgt brunost fremfor nugatti.

Skrevet

Jeg ville valgt hvitost.

Anonymous poster hash: 785ed...d7e
Skrevet

Ja, jeg kan skjønne at dette kan virke forvirrende på noen, men en skive med brunost tilsvarer nok en skive med brunost. Tro det eller ei

hahaha, fantastisk.

Gjest Nefertiti.
Skrevet

Jeg pleier å spise brunost og nugatti på samme skive når jeg har mensen. Kjempegodt

dummesvar

Skrevet

Om du er interessert i å bedre helse/og eller utseende burde du selvsagt holde deg unna både brød, brunost og nugatti.

En skive med brunost tilsvarer en skive med nugatti i den forstand at begge deler er bare en haug med antinæringsstoffer og sukker, og inneholder ekstremt lite nyttig for kroppen. Om de tilsvarer hverandre rent kalorimessig, om det er det du mener, kan du jo regne ut selv.

Anonymous poster hash: 1fcac...ba3
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva man legger vekt på; Nugatti og brunost er jo så klart ikke det samme, men er ikke så langt fra hverandre med tanke på kcal og karbohydrater/sukker f.eks.

Skrevet

Om du er interessert i å bedre helse/og eller utseende burde du selvsagt holde deg unna både brød, brunost og nugatti.

Anonymous poster hash: 1fcac...ba3

Bortsett fra at brød faktisk kan være både sunt og næringsrikt, så lenge man ikke velger kneip-liknende loff-brød. Det er helt ok å være på LCHF-kjøret selv, men å påstå på generelt grunnlag at man ikke kan spise brød om man er opptatt av helsa, blir bare tullete.

Brunost er ikke akkurat det sunneste man kan spise, nei. Men jeg spiser det for kos av og til. Nøkkelordene er variasjon og moderasjon.

Anonymous poster hash: b3b7e...21d

• Liker 8
Skrevet

Jeg pleier å spise brunost og nugatti på samme skive når jeg har mensen. Kjempegodt

dummesvar

hahaha, det må jeg prøve

Gjest Runforit
Skrevet

Brunost er det samme som godteri på skiva så om du velger nugatti eller brunost så er det et fett om det sukker/kalorier du tenker på.

Ellers så skader ikke verken en skive brunost eller et lag med nugatti på en brødskive noe så lenge du ellers ikke går i overskudd på kalorier om det er vektnedgang du er bekymret for.

Skrevet

Brunost er ikke ost så vidt jeg vet....

Skrevet

spørs hvor mye du har på skiva, men er litt mindre sukker i brunost, men det inneholder mer mettet fett en nugatti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...