AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 som kan lages i sjokoladeformer. Kan man gjøre det såpass enkelt å smelte vanlig sjokolde og hele over i formene?Alle oppskriftene jeg finner innholder så mye ingerdienser,og krever jo den forberedelsesprossesen, Bir svet bare av å lese oppskriften? Anonymous poster hash: 6d5dc...1d4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Skjønner ikke helt hva det er du er ute etter? Vil du bare ha sjokolade med en spesiell form? Da kan du bare smelte sjokolade etter eget ønske og ha i formene. Anonymous poster hash: 7ae9b...31f 3
Appina Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Heisann Du kan foreksempel smelte sjokolade og la det avkjøle seg littegranne. Mens dette avkjøles, så tar du og pisker kremfløte til krem. Deretter vender du sjokoladen forsiktig inn, og blander dette godt sammen. Ha blandingen oppi porsjonsskåler og sett dem i kjøleskapet til avkjøling en times tid. Voila! En veldig enkel måte å lage sjokolademousse på For å gjøre det litt mer avansert, så kan du pynte med finhakkede mandler på toppen før du setter dem i kjøleskapet. Og du kan feks. smelte 100 gram sjokolade, og piske en sånn liten kremfløte som gjerne er på ca. 3 dl. Det blir nok til 3-4 porsjoner, alt ettersom.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Heisann Du kan foreksempel smelte sjokolade og la det avkjøle seg littegranne. Mens dette avkjøles, så tar du og pisker kremfløte til krem. Deretter vender du sjokoladen forsiktig inn, og blander dette godt sammen. Ha blandingen oppi porsjonsskåler og sett dem i kjøleskapet til avkjøling en times tid. Voila! En veldig enkel måte å lage sjokolademousse på For å gjøre det litt mer avansert, så kan du pynte med finhakkede mandler på toppen før du setter dem i kjøleskapet. Og du kan feks. smelte 100 gram sjokolade, og piske en sånn liten kremfløte som gjerne er på ca. 3 dl. Det blir nok til 3-4 porsjoner, alt ettersom. Takk for svar,men jeg mener sånne små silikonformer sånn at det blir som konfekt. Tenkte å lage små sjokoladebiter,fylle på glass og gi bort i gave. Anonymous poster hash: 6d5dc...1d4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Hvis du skal gi bort i gave holder det ikke å bare smelte kokesjokolade altså. Anonymous poster hash: 22be7...040 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Hvis du skal gi bort i gave holder det ikke å bare smelte kokesjokolade altså.Anonymous poster hash: 22be7...040 Nå hadde jeg ikke tenkt å smelte vanlig kokesjokolade. Det finnes da flere typer mer eksklusiv sjokolade. Men hva med å bare svare på det jeg egentlig spurte om? Anonymous poster hash: 6d5dc...1d4
Gjest navnelapp Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Eg har gjort dette nokre gongar, og eg smeltar sjokoladen først, heller i formene og så heller eg ut det overflødige. Så har eg i eit fyll eg har laga, t.d. marsipan med rom el.l., og så heller eg på meir sjokolade til slutt slik at det blir tett. Når dei har stivna pressar eg dei ut av forma.
Appina Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Takk for svar,men jeg mener sånne små silikonformer sånn at det blir som konfekt. Tenkte å lage små sjokoladebiter,fylle på glass og gi bort i gave. Anonymous poster hash: 6d5dc...1d4 Hei, beklager at jeg misforstod spørsmålet ditt.
Solstråla91 Skrevet 30. oktober 2013 #9 Skrevet 30. oktober 2013 Hvis du har tenkt til å gi bort i gave, er det viktig at du tempererer sjokoladen (varmes opp til 45-50 grader, kjøles ned til 27-28 grader og så varmes opp til 31-32 grader). Hvis du ikke gjør dette MÅ sjokoladen oppbevares i kjøleskap, hvis ikke blir den klissete, du får fingermerker på konfekten og de smaker rett og slett ikke godt om det ikke kommer rett fra kjøleskapet.
Brunhilde Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 Eg har gjort dette nokre gongar, og eg smeltar sjokoladen først, heller i formene og så heller eg ut det overflødige. Så har eg i eit fyll eg har laga, t.d. marsipan med rom el.l., og så heller eg på meir sjokolade til slutt slik at det blir tett. Når dei har stivna pressar eg dei ut av forma. Slik gjør jeg det også. Jeg bruker gjerne kirsebær som er til overs etter at jeg har laget likør. Jeg finhakker disse og blander i marsipan sammen med litt av likøren. Det blir godt, det.
Luckiness Skrevet 31. oktober 2013 #11 Skrevet 31. oktober 2013 Du kan fint bruke ferdig sjokolade som du smelter og har oppi form Du kan f.eks hakke nøtter eller bruke tørket frukt å blande i for å gjøre de litt mer "egne".
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #12 Skrevet 31. oktober 2013 En venninne lager ofte sjokolade, men har ikke oppskriften. Hun har i olje og man kan variere men søk etter lavkarbosjokolade oppskrifter. Anonymous poster hash: 5b5c4...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå