Gå til innhold

Halloween -hva kan man gjøre om man er alene med to små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 3 og 5 år som selvsagt har fått med seg at det er Halloween-tid snart. Har lyst til at de skal få en hyggelig opplevelse, men jeg er skilt og har dårlig med nettverk rundt meg her vi bor(Nedre Romerike, altså Oslo-området).

Har tenkt på å kanskje gå rundt og banke på dører for å spørre etter godteri, trick og treat, men synes det virker litt frekt eller uhøflig så er usikker på om jeg tør det.

Da lurer jeg egentlig på om det er noen som vet om noe slags Halloween-arrangement i Oslo-området hvor det er ok at man kan komme med barn uten at man kjenner noen der fra før?

Anonymous poster hash: d2d11...969
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røde kors driver nettverksarbeid for alenemødre. Vet ikke om du regnes som alenemor? Men ta kontakt med Røde Kors i Oslo!

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for MEGET upassende bilde, avsporinger og svar til dette. Vennligst ikke kommenter moderering, jobber med å få bruker utestengt.

Irrlys, mod.

Endret av irrlys
  • Liker 1
Skrevet

Du kan vel bare gå på noen dører med barna ?

Det er der folk gjør her...

Her tenner vi lys, gresskar e.l for å vise at barna er velkomne. Tror det har blitt veldig vanlig.

Skrevet

du kan jo gjøre noe hjemme? lage halloween med en halloween kake. kle på dere kostymer . osv.

Anonymous poster hash: 8f51d...65d
Skrevet

du kan jo gjøre noe hjemme? lage halloween med en halloween kake. kle på dere kostymer . osv.

Anonymous poster hash: 8f51d...65d

God ide. Har egentlig tenkt at det kunne bli litt trist å "bare" være hjemme. De har kostymer, men har jo litt lyst til at de skal få bruke dem "ordentlig" ute også.

Til en annen: Nei, jeg er ikke alenemor, de er hos far regelmessig men jeg har hovedomsorgen.

Skrevet

Du kan vel bare gå på noen dører med barna ?

Det er der folk gjør her...

Her tenner vi lys, gresskar e.l for å vise at barna er velkomne. Tror det har blitt veldig vanlig.

Jo, har tenkt på dette. Men er redd for at det kan bli ubehagelige opplevelser for barna om vi banker på et sted og folk blir sure, smeller igjen døren etc.

Skrevet

Vet ikke om noe arrangement, men kan dere ikke slå dere sammen med en venninne fra barnehagen, og gå til noen få, utvalgte naboer? Noen dere er på hils med? Det skal vi i morgen, jeg har også to små barn i samme alder, og hadde tenkt å forbigå det i stillhet. Så begynte eldstemann å si: nå er det bare to dager til Halloween, og jeg vet at man skal si: knask eller knep! Og jeg vil være drage eller katt, og lillesøster kan være sjørøver osv.osv,. Så jeg ble litt bekymra for hvordan jeg skulle komme meg unna den. I dag tidlig fikk jeg en sms fra ei nabomor jeg ikke kjenner godt, om mine ville gå sammen med hennes datter, bare et par dører der vi vet hvem som bor. Akkurat passe. Tenker å utstyre dem med lommelykter så kan de løpe litt rundt i bakgården i mørket og skremme hverandre etterpå, og spise godteri (jeg har litt på lur).

Anonymous poster hash: fb294...7af

Skrevet

Jo, har tenkt på dette. Men er redd for at det kan bli ubehagelige opplevelser for barna om vi banker på et sted og folk blir sure, smeller igjen døren etc. Anonymous poster hash: d2d11...969

Kjør til et klassisk boligområde for familier, bank på der det er lys:)

Er det ikke det alle gjør nå? Trodde det var etablert som ny Trad ;)

Skrevet

Kjør til et klassisk boligområde for familier, bank på der det er lys:)

Er det ikke det alle gjør nå? Trodde det var etablert som ny Trad ;)

Når tid i morgen starter man gå Knask eller knep? Har småbarn som akkurat har fått med seg at dette vil de også, så jeg aner ikke hva reglene er utenom da ikke ''mørke'' hus.

Anonymous poster hash: 82b81...e17

Skrevet

Når tid i morgen starter man gå Knask eller knep? Har småbarn som akkurat har fått med seg at dette vil de også, så jeg aner ikke hva reglene er utenom da ikke ''mørke'' hus. Anonymous poster hash: 82b81...e17

Tror 18.00-20.00 er greit??

Noen andre?

Litt større barn går kanskje frem til 21.00, men da er det stopp for min del.

Skrevet

mer 17.00-22.00 her i bygda

Skrevet

Mitt beste råd:

IKKE la ungene dine få lære seg at tigging er greit! Hold dem hjemme!

Så kan dere jo evt. pynte døra og tenne lys, så kan barna ha på kostymer og gi godteri til tiggerungene som kommer til dere.

Men det beste vil være å ikke fyre oppunder denne dritten!

Anonymous poster hash: 2a59a...347
  • Liker 1
Skrevet

Mitt beste råd:

IKKE la ungene dine få lære seg at tigging er greit! Hold dem hjemme!

Så kan dere jo evt. pynte døra og tenne lys, så kan barna ha på kostymer og gi godteri til tiggerungene som kommer til dere.

Men det beste vil være å ikke fyre oppunder denne dritten!

Er du like frekk i virkeligheten også? Du kan ha din mening, men halloween er kommet for å bli.

TS: Gå og kos dere. Vi pynter ved inngangen og alle er hjertelig velkommen, kjente og ukjente, det er jo det som er greia! HaPpY HaLLoWeeN! :gresskar:

Anonymous poster hash: 07493...bc0

• Liker 1
Skrevet

Er du like frekk i virkeligheten også? Du kan ha din mening, men halloween er kommet for å bli.

TS: Gå og kos dere. Vi pynter ved inngangen og alle er hjertelig velkommen, kjente og ukjente, det er jo det som er greia! HaPpY HaLLoWeeN! :gresskar:

Frekk?? Liker du tiggere??

I år er planen å skjelle ut tiggerungene som dukker opp her så jævlig at de holder seg unna til neste år. Samtidig som mine egen barn lærer at tigging IKKE er greit!

Skrevet

Vi kjente ikke så mange der vi flyttet.å mine barn var små.vi gikk og vi alle kledde oss ut.alle barna går på halloween.å det er bedre å gå enn å være hjemme å taimot til 1000 barn

Skrevet

Frekk?? Liker du tiggere??

I år er planen å skjelle ut tiggerungene som dukker opp her så jævlig at de holder seg unna til neste år. Samtidig som mine egen barn lærer at tigging IKKE er greit!

Jeg sier jo at hos oss er de velkommen. De er ikke tiggere i ordets rette forstand. Du vet at det bare er å slukke utelyset og la være å lukke opp døren hvis det ringer på. Det er ingen grunn til å gi uskyldige barn en forferdelig opplevelse. Barna dine er virkelig heldige som vokser opp med en så stabil voksenperson som vet hva som virkelig er viktig i livet. :sarkasme:

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier jo at hos oss er de velkommen. De er ikke tiggere i ordets rette forstand. Du vet at det bare er å slukke utelyset og la være å lukke opp døren hvis det ringer på. Det er ingen grunn til å gi uskyldige barn en forferdelig opplevelse. Barna dine er virkelig heldige som vokser opp med en så stabil voksenperson som vet hva som virkelig er viktig i livet. :sarkasme:

Hadde det vært så enkelt så...

Vi bor i blokk, så om jeg skrur av utelyset, er det garrantert noen andre som skrur det på igjen...

Ringeklokka er koblet på ett fellesanlegg som vi ikke kan få koblet ut, og drittungene her bryr seg ikke om lapper på døra med "venligsk ikke forstyrr".

Dette er tigging, nesten på grensa til ran. "enten får vi snopet ditt, eller så gjør vi hærverk"

Dette er ikke noe man bør lære barna sine!!

At ungene flyr rundt å truer til seg mobiler og lommebøker er neste skritt....

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært så enkelt så...

Vi bor i blokk, så om jeg skrur av utelyset, er det garrantert noen andre som skrur det på igjen...

Ringeklokka er koblet på ett fellesanlegg som vi ikke kan få koblet ut, og drittungene her bryr seg ikke om lapper på døra med "venligsk ikke forstyrr".

Dette er tigging, nesten på grensa til ran. "enten får vi snopet ditt, eller så gjør vi hærverk"

At ungene flyr rundt å truer til seg mobiler og lommebøker er neste skritt....

Overdriv litt mer og ta deg en bolle. Bare la vær og åpne så slipper barna å bli utsatt for deg.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange er det EGENTLIG som opplever dette? Det blir slått opp i media når det skjer, alltid noen hvert år, men jeg nekter å tro at det er vanlig. De fleste som ikke får noe går nok pent videre.

Anonymous poster hash: 94a21...511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...