Gå til innhold

Julebord hjemme i november - pynte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha julebord med vennegjengen, ca 8 stykker, som skal arrangeres i vår leilighet i slutten av november. Middagen blir full jul, med både ribbe og pinnekjøtt.

Ville dere tatt frem julepynten, om det var hos dere?

Verdt å nevne at vi har juletre i plast av allergiårsaker, så dersom vi tar det frem så kan det bli stående hele desember... :)

Anonymous poster hash: 60d5c...b98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde droppet juletreet, men alikevel brakt inn litt jul. Dette er jo rett før advent, så da hadde jeg nok valgt litt adventspynt, feks lilla. Men ikke for mye, ville ikke stresset opp dem som ikke har begynt å tenke på jul i november. ;)

Anonymous poster hash: b70c3...f4b
  • Liker 2
Gjest Kongsdatteren
Skrevet (endret)

Jeg ville tatt frem julepynten definitivt. Nå skal det sies at jeg er svært så ivrig når det kommer til jul og kan finne på å starte pyntingen i slutten av november, men det hører med å ha pyntet til jul når man skal ha førjulskos. Tommel opp og klarsignal fra meg :)

Endret av Kongsdatteren
Skrevet (endret)

Jeg ville definitivt tatt frem noe julepynt siden det er julebord, men kanskje ikke alt sammen. Juletreet hadde jeg nok ventet med, ellers blir dere kanskje gørr lei det før julaften kommer. Også er det tradisjon (for meg ihvertfall), at treet dukker opp rett før julaften. Hvis jeg var deg, ville jeg funnet frem den fineste julepynten jeg eier + det som er i lilla og sølv. Kjøpt noen fine blomster som passer til julen, brukt juleduk og lys. Pynten hadde jeg plassert der dere faktisk skal være, og pyntet senere på andre rom (og toalettet, pynt her kommer så fort i veien).

Du kan jo selvsagt ta opp all pynten om du ønsker det selv. Men av min erfaring blir det fort litt for lenge og mye hvis du pynter all pynten såpass tidlig. Også tar det vekk gleden (for noen) med å se huset bli mer og mer klar for jul iløpet av desember. Jeg elsker jul og valgte å pynte alt selv 1. søndag i advent i fjor. Blir ikke å gjøre det slik i år, hovedsaklig på grunn av den gleden jeg nevner.

Endret av Akacia
Skrevet

Hva med å pynte bordet dere skal sitte ved og så pynte i stuen hvor dere gjerne sitter etterpå?

• Liker 1
Skrevet

Har hatt familieselskaper mot slutten av november og da fikk en enkel julestjerne (den som oftest røde planten) klare seg. Dette var ikke selskap med typisk julemat dog.

Skrevet

Jeg hadde nok heller pyntet til advent, eller i adventsfarger enn til jul. Lilla og sølv er jo lekkert, syns jeg. :)

Skrevet

Hadde nok også heller pynta til advent og holdt igjen på nissene. Snømenn, engler, stjerner hadde vært ok.

Men lilla eller hvite duker, og hvite julestjerner f.eks? :)

Anonymous poster hash: 0a1a7...181
Skrevet

Vi skal også å julebord her hjemme sisste helgen i nov.

Jeg tenker at da julepynter jeg kåken samtidig, men juletreet venter jeg med, det tar for mye plass...

Har også bestemt meg for å ta opp juleservice så det blir helt jul!

Så pynt i vei:)

Anonymous poster hash: 9674e...8d9
Skrevet

Jeg ville lykkelig benyttet anledningen til å pynte til jul :jepp: men droppet juletreet, tror jeg.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...