AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Lurer på om man har jobbet svart en del timer og fått utbetalt ca 20 tusen kontant for jobben. Hvor stor er sjangsen for å bli tatt? Og hva skjer isåfall da? Noen som har peiling?Anonymous poster hash: 67dd3...416
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Svart arbeid er en av hovedtypene av det ligningsloven betegner som "skattesvik". Det følger av ligningsloven § 12-1 at skattesvik kan straffes med bøter eller med fengsel i inntil to år. Etter § 12-2 kan grovt skattesvik straffes med fengsel i inntil 6 år. Anonymous poster hash: 7def9...02a 2
Rotemor Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Svart arbeid er en av hovedtypene av det ligningsloven betegner som "skattesvik". Det følger av ligningsloven § 12-1 at skattesvik kan straffes med bøter eller med fengsel i inntil to år. Etter § 12-2 kan grovt skattesvik straffes med fengsel i inntil 6 år. Anonymous poster hash: 7def9...02a Godt svart! No pun intended
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Konsekvensen kan være det i #2 ja. Uten at jeg oppfordrer til å jobbe svart så tipper jeg sannsynligheten for å bli tatt ikke er særlig stor når det gjelder beløp på 20K. Det kan være mye for en enkeltperson, men i den store sammenhengen er det ikke et veldig høyt beløp. Men det er ikke alltid lurt å jobbe svart. Om man gjør det mye, så kan det ha konsekvenser selv om man ikke blir tatt. Man kan jo ikke sette det på cv'en for å vise at man har gjort en ekstra innsats i en periode. Anonymous poster hash: df948...b82 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Konsekvensen kan være det i #2 ja. Uten at jeg oppfordrer til å jobbe svart så tipper jeg sannsynligheten for å bli tatt ikke er særlig stor når det gjelder beløp på 20K. Det kan være mye for en enkeltperson, men i den store sammenhengen er det ikke et veldig høyt beløp. Men det er ikke alltid lurt å jobbe svart. Om man gjør det mye, så kan det ha konsekvenser selv om man ikke blir tatt. Man kan jo ikke sette det på cv'en for å vise at man har gjort en ekstra innsats i en periode. Anonymous poster hash: df948...b82 Ikke trygderettigheter, (pengsjon, sykepenger, dagpenger) feriepenger Anonymous poster hash: f708a...4e4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå