Gå til innhold

Såpe, hårprodukt, tannkrem og deodorant som ikke er testet på dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har betsmt meg for å ikkje kjøpe mer produkt som er testet på dyr. Til nå har jeg bestillt meg sminke fra isadora og lipsyl og fuktighetskrem fra eos. Men så må jeg også ha såpe, deodorant, shampoo, balsam og tannkrem som ikke er testet på dyr. Jeg klarer sikkert å finne det på nettet, men jeg vil helst ha noe jeg kan finne i f.eks. matbutikken eller på vita eller cubus. Blir mye styr å bestille hver gang jeg må ha ny såpe. Så, er det noen som har noe tips?

Anonymous poster hash: 45c8c...c31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dr. Greve er på den grønne lista nå, h&m sine egne produkter er fri for dyretesting, jif, jordan, krystal, landlord (har visst byttet navn til soft style) lano, milo, solidox, spenol, sterilan, zalo. I allefall i følge Dyrevernalliansens liste, de har en egen app også, veldig handy når man skal handle :)

Skrevet

De har veldig masse bra på iherb. Og det er ofte billigere, og større mengde. Og når du kommer inn i det er det absolutt ikke mye styr å bestille fra nettet :)

• Liker 2
Skrevet

De har veldig masse bra på iherb. Og det er ofte billigere, og større mengde. Og når du kommer inn i det er det absolutt ikke mye styr å bestille fra nettet :)

Er alt der ikke testet på dyr? kommer det toll? :)

Bestiller en god del på nettet allerede siden her ikke er så mye butikker hvor jeg bor, men det går for det meste i klær. Litt dumt at jeg ikke kan bestille alt på en side..

Skrevet

Er alt der ikke testet på dyr? kommer det toll? :)

Bestiller en god del på nettet allerede siden her ikke er så mye butikker hvor jeg bor, men det går for det meste i klær. Litt dumt at jeg ikke kan bestille alt på en side..

Det står som oftest i beskrivelsen på produktet at det ikke er testet på dyr :) Det er toll hvis du overstiger 200kr. Men du kan få endel til under 200 :)

Skrevet

Ser at Define også er på grønn liste, de finner man jo overalt, samme med naturelle håndsåpe :)

Her finner du appen "dyretestet" forresten: http://dyrevern.no/kampanjer/dyretesting

Der er liste over hvem og hvem som ikke tester på dyr :)

Skrevet

Anbefaler såpe fra Andalucia soap compani.Du får pakken i postkassa om 3 dager

Skrevet

Du kan få både hårpleieprodukter, hudpleie og sminke som medlem i A´vera. Bestiller på nett og får pakken på døra etter en liten uke :-)

Skrevet

Jeg har betsmt meg for å ikkje kjøpe mer produkt som er testet på dyr. Til nå har jeg bestillt meg sminke fra isadora og lipsyl og fuktighetskrem fra eos. Men så må jeg også ha såpe, deodorant, shampoo, balsam og tannkrem som ikke er testet på dyr. Jeg klarer sikkert å finne det på nettet, men jeg vil helst ha noe jeg kan finne i f.eks. matbutikken eller på vita eller cubus. Blir mye styr å bestille hver gang jeg må ha ny såpe. Så, er det noen som har noe tips?

Lush har Såpe, deodorant, shampoo, balsam, tannkrem og det man måtte trenge. Og de tester ikke på dyr! :)

• Liker 1
Skrevet

Av tannkrem er Solidox fri for dyretesting, det samme er Sterilans deodranter.

Anonymous poster hash: 413b9...48b
Skrevet

Av tannkrem er Solidox fri for dyretesting, det samme er Sterilans deodranter.

Anonymous poster hash: 413b9...48b

Solidox eies av lilleborg, og lilleborg har ikke helt rene hender når det gjelder dyretesting.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

En del merker, for eksempel Zalo og dr Greve sto før på listen over varer som er testet på dyr. Hva gjør at de ikke står der lenger? Kan det være at dette er ferdig-testede produkter?

Jeg tenker at de likevel er testet på dyr.

Skrevet

Solidox eies av lilleborg, og lilleborg har ikke helt rene hender når det gjelder dyretesting.

Disse har ganske nylig blitt flyttet over på grønn liste hos Dyrevernalliansen. De har fått skriftlig bekreftelse på at de verken tester ferdige produkter eller ingredienser på dyr. Det samme gjelder flere andre produkter fra Lilleborg.

Anonymous poster hash: 20945...e56

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Disse har ganske nylig blitt flyttet over på grønn liste hos Dyrevernalliansen. De har fått skriftlig bekreftelse på at de verken tester ferdige produkter eller ingredienser på dyr. Det samme gjelder flere andre produkter fra Lilleborg.

Men dette betyr faktisk ikke at produktet ikke er testet på dyr. Det betyr bare at det ikke testes på dyr nå lenger. I tillegg er det muligens slik at Lilleborg ikke selger produktene sine utenfor EU og de har ikke lov til å teste nye produkter på dyr.

For øvrig synes jeg det er en uting av dyrevernalliansen at de automatisk setter de som ikke har svart, på den røde listen.

• Liker 1
Skrevet

En del merker, for eksempel Zalo og dr Greve sto før på listen over varer som er testet på dyr. Hva gjør at de ikke står der lenger? Kan det være at dette er ferdig-testede produkter?

Jeg tenker at de likevel er testet på dyr.

Etter det jeg har forstått står de som ikke har svart på henvendelser fra Dyrevernalliansen på rød liste. Også de som ikke kan dokumentere dette tilstrekkelig. Mulig det er derfor de var på rød liste før, men nå når de har gitt skriftlig bekreftelse på at de ikke tester ingredienser / ferdige produkter har de blitt flyttet til grønn liste. Står også merker på rød liste som avkrefter at de selv tester, men som ikke kan garantere at underleverandører ikke tester.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Zalo står fortsatt på NOAH sin liste over produkter som er testet på dyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...